Skip to main content

Hoi,

Recent zijn we verhuisd en hebben de Experia Box 10A meegenomen. Zodra ik thuis inlog op mijn WiFi netwerk, schiet de locatie van de gps van mijn telefoon naar mijn oude woonadres.

Zet ik de WiFi van mijn telefoon uit, dus naar 4G, dan ziet mijn telefoon (na verloop van tijd) wel weer de goede locatie. Ik heb alles op mijn telefoon gereset, in Google Maps mijn nieuwe woonadres opgegeven, maar daar ligt het niet aan. Ik heb het idee, dat de router nog op het oude adres denkt te zijn? Kan dit en hoe kan ik dit oplossen?

 

En opgelost: ik ben door die Google apps aan het denken gezet. Ik heb locatie verbeteren via Wi-Fi uitgezet, wat hierboven werd getipt en ik heb voor nu even locatiegeschiedenis bijhouden in Google aangezet. Ik hou er niet van dat mijn telefoon bijhoudt waar ik ben, maar voor nu wel even handig. Ook daar ergens in Google locatie verbeteren via Wi-Fi uitgezet. Telefoon opnieuw opgestart, even wachten en voilà, ik woon op mijn nieuwe adres!

Als je locatie verbeteren via WiFi uitzet, ontneem je ‘het systeem’ deels de mogelijkheid om ‘zichzelf te repareren’. Misschien doet die Samsung firmware op Samsung smartphones wat anders dan algemene Google Android firmware op Samsung smartphones, dat weet ik tegenwoordig niet meer. Je zou het probleem ook op een Samsung forum kunnen aankaarten of eens googlen.


Als je wil dat jouw wifi netwerk gaat verhuizen naar jouw nieuwe adres dan zal je langere tijd deze service aan moeten hebben staan. Daarbij zal het aan hebben staan van GPS dit proces waarschijnlijk versnellen. Maar let op, als je GPS aan hebt staan dan wordt jouw locatie goed getoond maar dat wil nog niet zeggen dat jouw wifi netwerk dan ook direct gekoppeld is aan jouw GPS locatie.


Het euvel geldt niet alleen voor Samsung telefoons zoals sommigen schrijven. Wij hebben thuis een Xiaomi, een iPhone en een Samsung. De Samsung en de Xiaomi, beide met Android OS, geven de oude locatie aan als de hogere nauwkeurigheid is ingeschakeld. De iPhone doet gewoon wat hij moet doen, de juiste locatie aangeven. Ik ga het maar eens proberen door met Googlemaps in en uit huis te gaan. dan moet het Google zijn systemen gaan opvallen dat er in hun bestand iets moet worden aangepast.

De hogere nauwkerigheid wil ik niet uitschakelen want anders werkt de Corona app buiten de deur misschien niet goed genoeg.

Mensen die nu bij ons thuis Corona oplopen (wat ik niet hoop en verwacht) hebben een probleem. De app zal denken dat het heel ergens anders was.


De hogere nauwkerigheid wil ik niet uitschakelen want anders werkt de Corona app buiten de deur misschien niet goed genoeg.

De Corona app gebruikt geen locatiegegevens maar bluetooth.


Het euvel geldt niet alleen voor Samsung telefoons zoals sommigen schrijven. Wij hebben thuis een Xiaomi, een iPhone en een Samsung. De Samsung en de Xiaomi, beide met Android OS, geven de oude locatie aan als de hogere nauwkeurigheid is ingeschakeld. De iPhone doet gewoon wat hij moet doen, de juiste locatie aangeven. Ik ga het maar eens proberen door met Googlemaps in en uit huis te gaan. dan moet het Google zijn systemen gaan opvallen dat er in hun bestand iets moet worden aangepast.

De hogere nauwkerigheid wil ik niet uitschakelen want anders werkt de Corona app buiten de deur misschien niet goed genoeg.

Mensen die nu bij ons thuis Corona oplopen (wat ik niet hoop en verwacht) hebben een probleem. De app zal denken dat het heel ergens anders was.


Dank. Het ligt dus in ieder geval aan Android en Google. Ook als je op Google iets zoekt, verschijnt onderaan de zoekopdrachten: “Zwolle. Uit je locatiegeschiedenis. Precieze locatie gebruiken” Hij denkt dat ik van mijn huidige woonplaats om 11.23 naar Zwolle ben gegaan. Wat dus niet zo is, ik ben gewoon thuis aan het werk. Het blijft raar. Hopelijk wordt het vanzelf op termijn duidelijk dat “Thuis” inmiddels anders is.


Ik heb het gevonden!!! In Google Home, verder onder instellingen, heb ik daar ook de Wifi geschiedenis en app locatie gewist....!!! Ik ging er vanuit dat vanuit instellingen Google (email, account, Maps) alles in 1x gewist zou wouden, maar moet dus ook op deze plek?!

Nou ja, oplossing gevonden, stom toeval. Zie screenshot voor het desbetreffende menu. 

Dank voor het meedenken en de ondersteuning! 

 

Mvg Mark 

 


Ik heb het gevonden!!! In Google Home, verder onder instellingen, heb ik daar ook de Wifi geschiedenis en app locatie gewist....!!! Ik ging er vanuit dat vanuit instellingen Google (email, account, Maps) alles in 1x gewist zou wouden, maar moet dus ook op deze plek?!

Nou ja, oplossing gevonden, stom toeval. Zie screenshot voor het desbetreffende menu. 

Dank voor het meedenken en de ondersteuning! 

 

Mvg Mark 

 

Beste Mark, tof dat het gelukt is. Ben benieuwd of het morgen nog zo is 😉. Zou mooi zijn. Mijn probleem is nog niet opgelost want ik heb geen Home (en wil het ook niet).


Hoi,

Recent zijn we verhuisd en hebben de Experia Box 10A meegenomen. Zodra ik thuis inlog op mijn WiFi netwerk, schiet de locatie van de gps van mijn telefoon naar mijn oude woonadres.

Zet ik de WiFi van mijn telefoon uit, dus naar 4G, dan ziet mijn telefoon (na verloop van tijd) wel weer de goede locatie. Ik heb alles op mijn telefoon gereset, in Google Maps mijn nieuwe woonadres opgegeven, maar daar ligt het niet aan. Ik heb het idee, dat de router nog op het oude adres denkt te zijn? Kan dit en hoe kan ik dit oplossen?

 

Is hier ooit een goede oplossing voor gekomen? Ik heb nl precies hetzelfde probleem na de verhuizing. 


Is hier ooit een goede oplossing voor gekomen? Ik heb nl precies hetzelfde probleem na de verhuizing. 

Heeft u het topic gelezen? Volgens mij worden er meerdere manieren beschreven om het op te lossen...


Is hier ooit een goede oplossing voor gekomen? Ik heb nl precies hetzelfde probleem na de verhuizing. 

Heeft u het topic gelezen? Volgens mij worden er meerdere manieren beschreven om het op te lossen…

ja, maar geen enkel manier werkte als permanente oplossing zoals ik het heb gelezen. 


Hier hetzelfde probleem. Vorige week verhuisd en nu zie ik steeds mijn oude adres als thuisadres in mijn telefoon. Als ik de telefoon even uit- en aangezet heb, lijkt het even goed te gaan. Maar binnen no time is hij er weer van overtuigd dat hij op het oude adres staat. Ook de AirTag geeft steeds een waarschuwing. In mijn iPhone staat mijn nieuwe huisadres er goed in. 


@Peter0299  In dit topic staan een aantal mogelijke oplossingen genoemd. Heb je die ook geprobeerd?