Skip to main content
Vraag

Na verhuizing naar KPN doen apps het niet meer

  • 14 September 2024
  • 6 reacties
  • 75 keer bekeken

Hallo,

 

Net verhuisd van Ziggo naar KPN glasvezel 1 Gbps.

Overgang leek erg soepel te gaan ware het niet dat een aantal apps het niet of tergend langzaam meer doen.

Voor zover bekend zijn dat: weeronline/buienradar/F1TV/Viaplay en misschien nog meer, een berg anders apps doen het wel gewoon.

 

Het gebeurt op al onze apparaten, mobiel, tablet, laptop, android tv (alles is android)

Wat ik al gedaan heb, meerdere keren en in verschillende volgorde:

-Wifi reset op alle apparaten

-Glasvezelkastje uit/aan (10min uit)

-Modem uit/aan  (10 min uit)

-Apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

 

Die zelfde apps doen het prima via 4G(kpn) en…...grappig genoeg als ik een vpn gebruik en b.v. naar Amsterdam “verhuis” dan werkt ook alles.

Gek genoeg kan ik deze zelfde storing vaker vinden via Google, en ook al van een paar jaar terug dus het is niet nieuw.

Soms helpt een reset van het glasvezelkastje maar nooit heb ik gelezen waaraan het nu precies lag.

De oplossingen hierboven heb ik ook via google maar niets helpt, ondertussen zitten er al vele uren in dit verhaal.

Daarnaast heb ik ook ongeveer 500 Mbps download (van 300 tot 600) en meestal ruim boven de 900 Mbps upload.

Dit is bedraad met een laptop die aangeeft dat het op een 1000Mbps netwerk zit, en ook via een USB3 adapter naar Ethernet 1Gbps.

Dus ik mis flink wat download, moet ik van dit een aparte vraag maken of heeft het er mee te maken?

 

Alvast bedankt! 

 

Hans

 

@Hanoz Uitzetten IPv6 in KPN modem kan helpen.


@Hanoz Uitzetten IPv6 in KPN modem kan helpen.

Had ik ook al gedaan, vergeten te vermelden.


@Hanoz

weeronline/buienradar/F1TV/Viaplay en misschien nog meer,

Ze doen het niet of tergend langzaam stelt u.

 

Dus bv buienradar start niet op of reageert traag?

 

@Hanoz 

Daarnaast heb ik ook ongeveer 500 Mbps download (van 300 tot 600) en meestal ruim boven de 900 Mbps upload.

 

Maak daar maar een apart topic over.


@Hanoz

weeronline/buienradar/F1TV/Viaplay en misschien nog meer,

Ze doen het niet of tergend langzaam stelt u.

 

Dus bv buienradar start niet op of reageert traag?

 

@Hanoz

 

Dat klopt, maar via vpn/4G of andere verbinding gaat het prima.


Hoi @Hanoz, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Ook ik sta in eerste instantie voor een raadsel, zeker gezien alle stappen die je al hebt doorlopen. Wat in ieder geval wel zeker lijkt te zijn, is dat er te weinig bandbreedte binnenkomt. Nu zouden de snelheden die je nu haalt nog steeds meer dan genoeg moeten zijn om die apps zonder problemen te draaien dus mijn vermoeden is wel dat hier iets anders aan de hand is (ook omdat het probleem niet met alle apps speelt). Ik schakel even wat hulp in; @Ik_Combineer & @DennisA78 hebben jullie een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?


Hallo Jan,

 

De snelheid is achterhaald, dit ligt ergens in mijn software, als ik in veilige modus met netwerk opstart heb ik volle snelheid, ook een oude laptop haalde bijna de max.

Daarvoor maak ik nog wel een nieuw topic voor.

Dit heeft in ieder geval niets te maken met het slecht/niet opstarten van bepaalde apps, want wij hebben het op elk apparaat en als we via VPN of 4G het proberen werkt alles prima.

Als ik nu F1TV wil kijken op onze android TV is het kiezen, of zeker 5 minuten wachten en dan nog gaat het sloom, of ik gebruikt een VPN op de TV en ga in Amsterdam “zitten” en dan loopt F1TV prima.

Ga ik dan echter daarna even naar KPN-TV krijg ik gelijk een inlog verhaal omdat ik de VPN nog aan had staan. Dus we kunnen er omheen werken maar handig is het niet.

Op google kan ik meer berichten hierover vinden van een paar jaar terug, ook zij hebben het dan b.v. over weeronline of buienradar, meestal was het opgelost met het wifikastje opnieuw opstarten maar dat heb ik al meerdere keren gedaan in allerlei volgordes met andere apparaten.

En voor de duidelijkheid, er zijn meer apps die het gewoon prima doen.

 

Bedankt alvast voor de moeite! :-)


Reageer