Skip to main content

Nadat de monteur is geweest heeft hij de naam van Wifi veranderd en het wachtwoord. Tot op heden werken de oude naam en inlog. Als ik het wil wijzigen via kpn.com/wifiwachtwoordwijzigen moet ik inloggen met mijn ID. Als ik dat heb gedaan worden de gegevens van mijn experia V10 box opgehaald wat 30 seconden duurt. Bij mij duurt het veel langer en dan is de melding: oeps er is een fout, probeer het later nog eens. Ik ben er nu 4 dagen mee bezig en het lukt niet.

Wat moet ik doen?

Rechtstreeks inloggen in de modem via 192.168.2.254 en dan zelf de aanpassingen binnen het modem doen @Dor 


Gedaan, modem gereset maar dan lukt het ook niet.

 


Wat wil je precies, originele naam en ww of eigen wifi naam en wachtwoord @Dor ?


Het laatste.


Gebruik je ook KPN wifi punten? @Dor 


Nee, weet niet wat het is.


Of bedoel je WiFi versterkers? Daar heb ik er 1 van, bekabeld.


Of bedoel je WiFi versterkers? Daar heb ik er 1 van, bekabeld.

Van KPN @Dor ?


Ja, een zwarte ronde.


Ja, een zwarte ronde.

Dan klopt het dat je op de V10 niets aan kunt passen, want de wifi op de V10 wordt (automatisch) uitgeschakeld bij het gebruik van een KPN wifipunt.

Als je inlogt in het het wifipunt kun je daar je gegevens voor de wifi aanpassen @Dor 


En hoe doe ik dat?


Inloggen net zoals je in het modem doet @Dor 

Je logt eerst in de modem in om te kijken welk IP-adres het wifipunt heeft.

Dan log je via dat IP-adres in op het wifi-punt met de SSID-gegevens en wachtwoord die jou bekend zijn of de standaard waarden die achterop het wifipunt staan, zie ook onderstaande link voor aanvullende hulp:

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134


Dank je wel. Ik ga ermee aan de slag en laat het je weten.


Als ik in mijn modem inlog zie ik onder LAN veel IP nummers. Welke is van het WiFi punt?


Als ik in mijn modem inlog zie ik onder LAN veel IP nummers. Welke is van het WiFi punt?

vaak 192.168.2.150 of 192.168.2.151 of 192.168.2.152, iets in die trant @Dor 


Ik zie niets met 3 cijfers aan het einde. Wel met  .12. Kan dat het ook zijn?

Hoe kan ik dan vervolgens de naam en het wachtwoord wijzigen?


Als je ingelogd bent in de modem en je klikt  bovenin op Home moet onder de rubriek wifiinstellingen 1 of meer draadloos verbonden apparaten zien

en bij LAN-instellingen 1 of meer bekabeld aangesloten apparaten @Dor met een IP-adres in de vorm van 192.168.2.xxx


Er staat niets bij mijn rubriek wifiinstellingen 

En in de LAN rubriek staan geen bekabelde IP adressen met 3 cijfers aan het eind.

Dus ik kom niet verder.


Dat kan kloppen, want de wifi staat niet aan bij de V10, stom, heb ik niet zo snel aan gedacht.

Probeer eens in te loggen op een wifipunt met 192.168.2.15x en de x kan dan een 0, 1 of 2 zijn 

Als je 1 of meer wifipunten bekabeld aangesloten hebt op het modem, moet dat in de LAN-rubriek van het  modem zichtbaar zijn.

Plaats anders een een screenshot van de beginpagina van je modem, dan kan ik meekijken.

@Dor


Dat wordt morgenmiddag. Fijn als je wilt meekijken. 


Tot morgen @Dor 


Goedemorgen, ik heb besloten om het maar te laten zo als het is. Daarbij komt ook dat ik het niet fijn vind om een screentest op een forum te plaatsen, wat voor iedereen toegankelijk is.

Bedankt voor de prettige ondersteuning. 


Een screenshot waar geen privégegevens op staan kun je rustig plaatsen.

En op de bedoelde screenshot staan geen privé-gegevens @Dor 

Maar als jij er voor kiest het te laten rusten, respecteer ik dat uiteraard en graag gedaan natuurlijk.

Â