Skip to main content

Goedendag,

Ik ben een nieuwe klant bij KPN en vandaag is een monteur langs geweest om mijn Experia V10 aan te sluiten. Na installatie heb ik gemerkt dat de NAT Loopback niet werkt. D.w.z. Als ik buitenshuis ben en via mobiel verbind dan krijg ik wel verbinding als ik naar mijn DNS server verwijs, maar als ik thuis ben op mijn eigen wifi, dan krijg ik geen verbinding.

Nu lees ik op het forum meerdere mensen die daar problemen mee hebben en aangezien er geen optie in het modem zit zou dit standaard moeten werken. Nou helaas dus niet.

Het modem is dus nieuw en is al een paar keer naar fabrieksinstellingen teruggezet (gelezen op het forum), maar het werkt nog niet. Ik zie in diverse topics dat bij sommige mensen het modem is omgeruild, maar deze is dus net nieuw.

Ik heb er geen extra modem o.i.d. achter.

Versie van de V10 is V1.01.00T03.8V4

Heeft iemand nog ideeën, want dit is best irritant.

mvg Pat

Maak je toevallig gebruik van een toegevoegd 4G modem ( Sneller internet buitengebied ) 
Want dit gooit door de gebruikte techniek wel roet in het eten betreffende NAT loopback

V10 ansich heeft geen problemen met NAT Loopback


Nee, dat heb ik niet.


Dan is het wellicht een defect of een ander issue want nogmaals de V10 heeft geen problemen met NAT Loopback. 
Zou je anders even een servertje kunnen draaien op PC bv even een TinyWeb oid even een forward voor poortje 80 en dan kijken of je intern hem via Externe IP kan benaderen. 
Want als dit gaat heb je uiteraard een werkende NAT loopback.


Probeer het eens met het ip. Zonder dns dus. Werkt dat ook niet?

Wat voor soort dienst probeer je te gebruiken?


Probeer het eens met het ip. Zonder dns dus. Werkt dat ook niet?

Wat voor soort dienst probeer je te gebruiken?

Zonder dns werkt ook niet helaas.

Ik gebruik camera's en een alarmsysteem, maar ook een NAS via FTP werkt niet tenzij ik het lokale adres gebruik.


Dan is het wellicht een defect of een ander issue want nogmaals de V10 heeft geen problemen met NAT Loopback. 
Zou je anders even een servertje kunnen draaien op PC bv even een TinyWeb oid even een forward voor poortje 80 en dan kijken of je intern hem via Externe IP kan benaderen. 
Want als dit gaat heb je uiteraard een werkende NAT loopback.

Het is een nieuw modem neem ik aan, tenzij ze gerecycled worden. het enige dat nu anders is is dat mijn Ziggo modem nu vervangen is voor de V10. Met het Ziggo modem was er geen probleem. Ik heb in de V10 het IP adres, de DHCP reeks, wifi instellingen en poort forwarding gelijk gezet naar die van het Ziggo modem, zodat ik niet mijn hele netwerk hoefde te veranderen.

 

Ik zal vanavond eens kijken naar TinyWeb.


Heeft u misschien poort ranges geforward? Deze sturen misschien de loopback in de war. Dus probeer eerst eens om alleen enkele poorten te forwarden. 

Herstart de Experiabox ook eens. Gewoon even van de stroom. Misschien helpt dat.


Heeft u misschien poort ranges geforward? Deze sturen misschien de loopback in de war. Dus probeer eerst eens om alleen enkele poorten te forwarden. 

Herstart de Experiabox ook eens. Gewoon even van de stroom. Misschien helpt dat.

Ik heb inderdaad wel ranges geforward, dus dat zou ik kunnen proberen. Echter voor mijn FTP is het alleen poort 21. Dan zou die wel moeten werken, of denk je omdat er überhaupt ranges in staan?


Vandaag is de stroom even van het modem af geweest en nu werkt het. Zonder dat er ook maar iets is veranderd.  Bizar.

 

Bedankt voor jullie suggesties @LaurensZalm en @Nick83