Skip to main content

Problemen met kijken naar films op Netflix,

Tijdens kijken naar film stopt film en verschijnt een ronddraaiend pijltje met % aanduiding. Percentage loopt tot 25% gedurende langere tijd. Springs naar 99% en blijft daarop staan. Er veranderd niets, het beeld blijft zwart.

Soms melding: geen signaal. Na uitzetten en weer aanzetten Experia box v8, werkt de Experiabox weer.

TV: 4K, OLED55CX6LA

Router: Experia Box v8

Abonnement : Alles-in-1 Standaard

 

Vraag advies: Wat te doen voor oplossen van het probleem

Ha @Roger S, welkom! Wat een irritant probleem zeg! Merk je ook problemen bij ‘gewoon’ televisie kijken via de ontvanger? En bij internetten (bekabeld of via wifi)? Kijk je Netflix via de Smart TV of via de tv-ontvanger? En welke tv-ontvanger heb je? 


Hallo Marcia,

 

Bedankt voor het snelle antwoord.

Bij gewoon televisie kijken via de ontvanger heb ik geen problemen. Soms moet ik wel de ontvanger en de router uit/inschakelen omdat ik geen wifi of tv ontvangst meer heb.

Ik kijk naar Netflix via de tv-ontvanger?

Ik heb de tv-ontvanger: ARRIS VIP 2952 V2.

Hopelijk  heb ik je voldoende informatie verstrekt.

Vriendelijke groet,

Rogér


Zou je de tv-ontvanger toch eens, via de instellingen van het menu, een frisse start willen uitvoeren? Daarnaast ben ik benieuwd of je de Experia Box al eens gereset hebt. Wil je daarnaast je forumprofiel eens aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kijk ik aan onze kant ook even met je mee. 


Hallo Marcia,

Sorry, ik moet me even verontschuldigen dat ik je de verkeerde informatie heb gestuurd.

Netflix komt niet via de tv-ontvanger binnen maar via RJ-45 vanaf Experia Box.

Ik heb de Experia Box (geruime tijd  geleden) al eens gereset. 

Ik zal het morgen nogmaals doen.

 

Vriendelijke groet,

 

Rogér Strikker


Hallo Marcia,

Ik heb zojuist de Experia Box gereset en de ontvanger een ‘frisse’ herstart gegeven.

Zal gaan controleren wat er nu gebeurd tijdens het Netflix kijken.

Groet,

Rogér


Geen probleem hoor! Laat het gerust even weten. Zou je daarnaast eens een bekabelde speedtest willen doen? Ik ben wel even benieuwd wat daar uitkomt! 


Hoi Marca,

 

Kijken of ik jouw wens grafisch kan voldoen. Anders komt er nog een getallen mail achteraan

 

 

Groet,

 

Rogér


Dat ziet er goed uit! Daar zou het dan niet aan mogen liggen. Hoe gaat het nu na de reset en de frisse start? Heb je  nog klachten ervaren? 


Hoi Marcia,

De klachten heb ik altijd ervaren als ik naar een Netflix film keek.

Nog geen "tijd” gehad een (langere) film te gaan kijken. Zal zo snel mogelijk naar een film gaan kijken.

Groet,

Rogér

 


Hoi Marcia,

Gisteren (vannacht) naar een lange Netflix film (meerdere  delen) gekeken.

Bij het naderen van het einde van deel 1 werd het beeld plotseling gevuld met grotere pixels. Ik zag nog wel wat bewegingen in het “pixelsbeeld”. Ik heb toen de afspeel-indicatoer een klein stukje terug geplaatst, zodat ik kon controleren of het euvel zich weer voordeed. Dat was niet het geval. De serie daarna gewoon kunnen afkijken!

Het lijkt allemaal een beetje op een instabiel modem.

Groet,

Rogér


Hoe vaak komt dit voor? Hoe heb je de tv aangesloten op het modem? Is dat rechtstreeks bekabeld met de Experia Box? Of zit er nog iets tussen of misschien zelfs draadloos? De metingen die ik doe, geven niet meteen een probleem aan, vandaar dat ik toch een beetje zoek naar waar het aan kan liggen. 


Hoi Marcia,

Ik heb de 4K, OLED55CX6LA nog niet zo lang. Ook nog niet veel naar Netflix gekeken. Het probleem heeft zich 4x voorgedaan.

De TV is via een RJ45 kabel rechtstreeks met de Experia Box verbonden.

Groet,

Rogér


Ja het is jammer dat het KPN service desk personeel zo weinig vertrouwen in de KPN producten uitstralen dat je 99 van de 100 keer eerst gevraagd wordt om alles een frisse herstart te geven (laden van de basis systeemsoftware met behoud van gegevens)

Echter er is over jouw probleem met de LG Netflix app een complete pagina. 

https://www.androidauthority.com/netflix-not-working-lg-tv-1203726/


Heb je de link die CorL doorstuurt al eens door kunnen nemen? Ik ben benieuwd of het daarmee opgelost is!