Skip to main content

Sinds 2 weken heb ik een nieuwe mobile router, de Netgear M5. In deze router zit een nieuwe datasim van KPN. Tot op heden krijg ik geen internetverbinding in Nederland en ook niet in het buitenland. Op diverse fora gezocht naar een oplossing. maar helaas nog niet gevonden. Het lijkt erop dat het iets met de instellingen moet zijn van de APN. Maar daar zijn de fora niet duidelijk in. Mijn iphone ziet de router wel, maar de verbinding met het netwerk wordt niet gemaakt.

Mijn vraag:

Welke instellingen moet ik gebruiken in Nederland en welke in het buitenland.

Misschien is er een duidelijke lijst is met die instellingen.

Dank alvast voor de reacties. 

 

Je zou dit kunnen proberen. 

 

 

https://www.kpn.com/service/ugs/dongel


Dank voor je reactie, 

De uitgebreide handleiding van de M5 heb ik al gedownload, maar geeft geen oplossing.

Het ligt volgens mij ook net aan het apparaat, maar aan de instellingen, zoals eerder beschreven.


In de link die ik poste las ik dit:

 

APN: internet
Gebruikersnaam: (leeg, niets invullen)
Wachtwoord: (leeg, niets invullen)
Telefoonnummer: *99#


Aha, die heb ik dan gemist.

Het is het proberen waard 😉


Helaas, dat werkt ook niet.

 

Via de Netgear-app kan ik de volgende instellingen aanpassen:

APN-naam: Ik heb hier ‘internet’ staan 

APN: hier staat: IPV4 ?

PDP:  keuze maken uit: IPV4 / IPV6 / IPV4V6; ik heb gekozen IPV4 ?

PDP-Roaming: keuze maken uit: IPV4 / IPV6 / IPV4V6; ik heb IPV4 ?

Verificatie: keuze maken uit: Geen / PAP / CHAP / PAP/CHAP; ik heb gekozen Geen ?

Gebruikersnaam: bij mij leeg

Wachtwoord: bij mij leeg  

 

en… het werkt gewoon niet.  => KPN ? 


Hi @Wielaard! Niet handig dat je geen verbinding krijgt, dus ik denk mee. 

Is de mobiele router via ons gekocht? Hoe zit het als je het simkaartje in een ander apparaat plaatst (smartphone bijvoorbeeld). Is er dan wel verbinding, of gebeurt er dan ook niks? 
De simkaart is wel actief trouwens? Puur om dat uit te sluiten. 

De dongel of router zou al goed ingesteld moeten zijn zodra hij actief is, dus het zou niet in de instellingen moeten zitten. 😕
Ik kan ook geen verdere informatie over de instellingen vinden, naast wat Cappuccino2 al aanraadde, dus ik ben benieuwd of het hem niet in de simkaart zit.


Dag Sanne,

De simkaart werkt wel in mijn iPhone, maar niet in de Netgear M5. D.w.z. ik kan met de iPhone wel een verbinding maken met de M5, maar de M5 maakt geen verbinding met het KPN netwerk. 

Ik heb nog deze site van Netgear gevonden: https://kb.netgear.com/000065793/Mobile-Hotspot-APN-Lookup Hier staan de KPN-instellingen die al standaard op mijn simkaart stonden, maar waarmee het dus niet lukt. De M5 is een M5200-100EUS, dus geschikt voor Europa; e.e.a. zou dus gewoon moeten werken. 
Op de Netgear site lees je (samengevat): KPN simkaart in M5 stoppen, aanzetten en hij doet het… 

Helaas dus niet, niet in Nederland, niet in het buitenland. De M5 is in Nederland gekocht.


@Wielaard Ik heb bij KommanGo dit gevonden, misschien kan je proberen de Auth-type op PAP te zetten. Bij APN kan je ook proberen met portalmmm.nl

KPN APN: fastinternet - internet - advancedinternet
Gebruikersnaam: (leeg)
Wachtwoord: (leeg)
Proxy: (leeg)
Poort: (leeg)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: internet

APN-naam: fastinternet 

APN: internet

PDP:  IPV4V6

PDP-Roaming: IPV4

Verificatie: PAP

Gebruikersnaam: leeg

Wachtwoord: leeg  

 

Levert geen resultaat

 


Hmm, als de simkaart in een ander apparaat wel werkt dan is dat het niet. 

Dan raad ik je aan om het via Netgear support of het Netgear forum te proberen. Ik vermoed, net als jij, dat er dan toch iets in de instellingen zit en ik verwacht dat Netgear zelf je daar bij moet kunnen helpen. 🤞

Laat je weten of het gelukt is?


De vragen zijn gesteld aan helpdesk van Netgear…

Nog geen reactie mogen ontvangen...


Misschien duurt het daar wat langer voor je reactie hebt. Ik ben benieuwd wanneer er wat komt!


Reageer