Skip to main content

Student aan huis gehad. Netwerk nagelopen. Router wekt goed. Netwerk via stroom (dvs650) werkt niet meer. Graag oplossing

Hallo @Robmar , lekker zo'n student aan huis, kost geld en je bent er niet beter van geworden, echt een student nog dus.

Kijk eens bij Devolo, daar is software te downloaden ‘cockpit’ waarmee de 650 aangestuurd kan worden, updates verwerken, resetten etc.

 


https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit kijk hier maar eens. Overigens is de kans groot dat uw electriciteitsnetwerk niet meer geschikt is voor draadloze verbindingsets.


JanD en Joep1965 bedankt voor jullie reactie. Ik overweeg toch maar een KPN monteur erbij te halen


Daar zullen wel kosten aan verbonden zijn. Een netwerk via stroom is op eigen risico namelijk.


Hebben jullie getest door de 2 DVS-en in elkaar te prikken ?

De volgende stappen :

update proberen

nieuwer type kopen

kabel trekken (mijn sterke voorkeur)

Toevallig was ik er ook mee bezig : https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/welk-type-dvs-heb-ik-442315

. . . is de kans groot dat uw elektriciteitsnetwerk niet meer geschikt is voor draadloze verbindingsets.

Niet meer ? Het is er nooit voor gemaakt cq geschikt geweest nmi.


Heb je dit al geprobeerd :

 

Als de adapters van de TV-verbindingsset correct zijn aangesloten, horen deze automatisch contact met elkaar te zoeken. Als dit niet zo is, raden wij aan om beide adapters tijdelijk op een stekkerblok aan te sluiten en de volgende stappen te doorlopen:

  1. Druk (3 seconden) op het Reset-knopje van één van je adapters. Bij de TV-verbindingsset 650 of Verbindingsset voor TV en PC vind je de reset-knop aan de zijkant, bij de TV-verbindingsset 200 vind je deze aan de onderkant. Het lampje knippert wit als je het Reset-knopje loslaat.
  2. Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset-knopje van je tweede adapter. Ook hier gaat nu het lampje wit knipperen. Herhaal deze stap bij een eventuele derde adapter.
  3. De verbindingsset 200 en 650 werken correct als de lampjes groen of wit zijn of groen of wit knipperen. Voor de Verbindingsset voor TV en PC geldt dat het lampje continu wit brandt op alle adapters.

 


Goedemiddag @Robmar en welkom hier op het KPN forum :)

 

Ik zie dat de community je al aardig op weg heeft geholpen met je probleem. Een monteur kan natuurlijk altijd maar wie weet is dat niet eens nodig. De DVS is een handig systeem in die zin dat je geen kabels van A naar B hoeft te trekken echter is dit systeem ook gevoeliger voor storingen omdat het signaal wordt verzonden via het lichtnet van je woning. Heb je de stappen uit het bericht van @peter-keetfm al eens doorlopen? Ook geeft @Joep1965 een hele goede tip in de vorm van de Devolo Cockpit. Ik kan je echt adviseren om daar ook eens mee aan de slag te gaan! Laat je ons weten of je het probleem hiermee hebt weten te verhelpen?


Het advies van KeesYagi , het op elkaar prikken van de adapters en resetten, heeft geholpen. Hartelijk dank voor het advies.

Vriendelijke groet, Robmar

 


Fijn om te lezen @Robmar en goed om te lezen dat je iets hebt gehad aan de informatie die hier is gegeven! Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag :)


Reageer