Skip to main content

Ik heb een V12 modem en 2 Super Wifi punten. Bij wijziging van de netwerknaam is het uiteindelijk gelukt om via access van de wifi punten de SSID naam te wijzigen naar zelfde naam en wachtwoord van het SSID netwerk met de nieuwe naam. Maar nu zijn deze Wifi punten niet meer zichtbaar in de mijnmodem app van KPN, waardoor er allerlei functionaliteit verloren gaat en ik ook niet kan checken hoe goed die punten nu werken in het netwerk. In de app staan nog steeds deze guest punten onder de oude naam en ze worden onder de nieuwe naam niet opgepikt. De klantenservice van KPN verwijst mij naar dit forum, vandaar mijn vraag hier. 

Hoi @wifivragen . 

Begrijp ik dat de alles wel werkt maar dat jij niet in de thuis app kan?


Hi Erwin, Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem ligt bij de benaming van de SSID. Ik heb SSID op modem gewijzigd en later op aanwijzing van KPN handmatig op de Superwifipunten. Nu heb ik alles weer opnieuw geïnstalleerd, maar superwifipunten houden dus de nieuwe SSID naam en modem staat weer op zijn oude instellingen. Dus ik heb nog steeds 2 netwerknamen en ik denk dus ook 2 netwerken. Als ik dus SSID wijzig op Modem dan nemen de wifipunten die naam niet over en dan hou je dus altijd 2 SSID namen


Ik zie dat je nog een topic hebt, @wifivragen .

https://forum.kpn.com/internet-9/v12-met-superwifipunten-creeert-2-aparte-netwerk-ssid-namen-504799

Het lijkt er inderdaad op dat mesh nog niet goed werkt, wat dit soort resultaten oplevert. Ik denk dat we op een update van de v12 moeten wachten.

Als de dekking van de superwifi's voldoende is, kun je overwegen om de wifi op de v12 uit te zetten


Ja, ik heb nu modem uitgezet, werkt goed, dank en wachten op de update 🙏


Ik heb een V12 router met 2 Super Wifi punten. De V12 is standaard uit. Ik wil graag het wifi-wachtwoord wijzigen omdat de leverancier van een product geen speciale tekens accepteert in de koppeling). dat lukt niet en de WPS entry staat ook uit en kan ik niet aan zetten. Help!

 

3 vragen

 

-Hoe kan ik het Wifi wachtwoord aanpassen

-Hoe krijg ik de wps aan de praat?

-Hoe krijg ik een echt mesh netwerk, is nu een soort van range extender.

Dank alvast.


Inloggen op http://192.168.2.151.

Geen verstand van wps, nog nooit gebru8kt, wil het niet gebruiken ook.

Het is feitelijk ook een range extender. Maar wat is voor u het verschil met een mesh netwerk? Waar loopt u tegenaan?


mesh werkt met domotica en range extenders niet 🙂 tenminste niet mijn systeem.

 

Bedankt voor het doorgeven van het IP adres, gelijk de nodige wijzigingen kunnen doorvoeren