Skip to main content
Vraag

Niet alle websites kunnen snelheid wifi 6 aan?

  • 16 September 2024
  • 7 reacties
  • 79 keer bekeken

Sinds kort wifi6 met Samsung A55 en de diverse websites gaan op de krik! Vertraagd laden, horten en stoten enzovoort......

Geeft de indruk dat de websites de snelheid van wifi6 NIET aankunnen. Geprobeerd extra netwerk wifi5 aan te zetten maar wordt geweigerd/lukt niet. 

Dat websites die snelheid niet aankunnen, klopt niet. Ergens zal er wél een kink in de 'luchtkabel' zitten. 


Haha, creatief bedacht. Maar zoals Ariën al zegt, zo werkt het niet. Dus of je WiFi is niet stabiel, of de site die je wilt bezoeken kan de capaciteit bijvoorbeeld niet aan. (En nog 1000 andere mogelijke oorzaken)


Vreemde us dat het begon ná update met wifi 6!

Een + een = twee!

Een ieder kan wel zeggen dat ....... geef eens een antwoord waar ik iets mee kan ipv nietszeggend afzeiken!


@HenkBunte

 

Henk,

WiFi6 is een een WiFi standaard, ook wel IEEE 802.11ax genoemd.

Dat heeft niks met het laden van websites te maken.

 

Ik heb al +4 jaar wifi 6 hier, en nog nooit zoiets als jij meegemaakt.

 

Noem eens een website, of is het een algemene ervaring?

 

Buiten dat, wifi is zo afhankelijk van storende factoren.


Algemeen, treed op bij verschillende websites, af en toe verschijnt zelfs de html(?)code. Bij afspelen web-video's treed traag, hortend en stotend afspelen op.

Is gekomen na laatste update, voorheen geen last, geeft de indruk dat websites te traag laden en (wifi?) telefoon te snel is. Telefoon is KPN A55, zou dus goed moeten zijn. Kan ook netwerk wifi5 niet aan zetten, doet het domweg niet. 

En ja, snap de snelheid, ben een ouwe rot in het vak, maar bij mij werkt het niet en ik weet dat als je gegevens staat te proppen maar het netwerk?, telefoon? of wat dan ook kan de snelheid niet aan je zulke storingen kunt krijgen!


@HenkBunte Het is uiteraard niet de bedoeling om je af te zeiken. Ik heet je dan ook graag welkom op de Communitypagina van KPN. Hier helpen vooral (enthousiaste) KPN klanten elkaar en kan een KPN moderator meekijken indien nodig.

Om elkaar zo goed mogelijk te helpen, helpt het om je vraag duidelijk te stellen. Wij weten net zoveel als dat jij deelt. In je originele post stond niet echt een vraag, en dat maakt het helpen lastiger. In dit bericht kan je hierover meer informatie vinden.

Ik neem aan uit jouw bericht dat je momenteel problemen ervaart met je wifi. Je hebt je wifi geüpdatet naar Wifi 6 en sinds dien werkt het bezoeken van sites niet meer zoals het voorheen ging.

  • Kan je wat meer vertellen over hoe je netwerk nu is geregeld? Heb je een KPN Modem, zo ja welke? Heb je SuperWifi punten, zo ja welke?
  • Wat bedoel je precies met Wifi 6 updaten? firmware update? nieuwe hardware?
  • Heb je al eens je telefoon een reset gegeven?
  • Ervaar je het probleem op andere devices?
  • Ervaar je het probleem op elke plek in huis, of alleen op bepaalde plekken?
  • Welke websites werken niet soepel?
  • Je wilt een Wifi 5 netwerk aanmaken, maar dat lukt niet. Wát lukt er niet? Wat zie je, wat deed je?
  • Heb je al eens een speedtest gedaan? Dat kan via https://speedtest.net.

Met andere woorden: hoe meer informatie, hoe beter we je kunnen helpen! Ik zie je reactie graag tegemoet zodat we samen kunnen meekijken naar een mogelijke oplossing :)

 


@HenkBunte 

 

Henk, je zegt het zelf al… “na de laatste update”.

Die gooit roet in het eten.

Welk modem gebruik je momenteel?


Reageer