Skip to main content

Hallo,

Ik ben het niet eens met jullie herinneringskosten. Je kan onmogelijk zoveel geld vragen om iemand te herinneren dat hij zijn rekening moet betalen. Is uitbuiting. En natuurlijk hoeft je iemand niet te herinneren, maar mocht het voorkomen dat die klant niet heeft betaald, dan verwacht ik een coulantere houding van zo een gigant als KPN. Het gaat nog steeds om mensen ga ik vanuit. KPN biedt een dienst aan en de klant maakt daar gebruik van. Dus KPN moet hiermee rekening houden en coulant daarmee omgaan. Want dat is klantvriendelijk. Want de klant vraagt ook niet steeds geld terug als er problemen met de verbinding zijn. Misschien als de verbinding enkele uren tot dagen niet werkt dan vraagt men wel een vergoeding. Maar niet als het enkele minuten tot halfuur niet werkt. De klant houdt daar rekening mee. De klant houdt rekening met de omstandigheden. Op de eerste plaats gaat het om mensenwerk en ten tweede men werkt met allerlei apparatuur en verder heeft men geen invloed op de weersomstandigheden. Dus dat verwacht de klant ook van KPN. Dat KPN rekening houdt dat het om mensen gaat en dat die voor KPN hebben gekozen. Want stel dat alle klanten nu zeggen dat ze weggaan bij KPN dan kan KPN geen diensten meer aanbieden. Dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren, maar zelfs als een kleine groep (1000) hun abonnement opzegt dan zal dat uiteindelijk zichtbaar zijn op de jaarrekening van KPN. Dus KPN doe die herinneringskosten weg en blijf humaan, want we hebben elkaar nodig. Ik weet dat de hoge pieten alles doordrukken naar de arme callcenter agenten, maar ergens moet iemand dit een halt toeroepen. Die kosten zijn belachelijk. €20 slaat echt nergens op. Het mag wel veel minder.

Ik snap heel goed dat je een contract hebt en die moet betalen maar je mag wel verwachten dat zo een grote bedrijf coulanter is. Het gaat om normen en waarden. 

Blijf aub humaan, en zeker in deze periode! Dat is alles wat we nog over hebben. En dat is key om deze crisis te overleven.

Het gaat om €20 aan herinneringskosten, maar zegt heel veel over KPN. Ik heb al een klacht ingediend en heb ook een medewerker gesproken maar die werd vijandig en ongeduldig. Ik snap die pressie maar blijf professioneel.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Jammer @MissCherr dat je het zover hebt laten komen. Je krijgt eerst de factuur en daarna 2 herinneringen, ook met een uitleg erbij en de mogelijkheid om de factuur later te betalen. Als je die berichten negeert komen bij de 2e herinnering die € 20.- erbij.

Via deze online pagina betaalafspraak maken  kon je de betaling kosteloos uitstellen tot maximaal een maand na de datum van de factuur.


Als je de factuur en de 1ste herinnering al negeert vind ik € 20 bij de 2de herinnering heel acceptabel.

Schik je in je lot en betaal deze voordat je afgesloten wordt. Want dan wordt het echt gedoe (om ook weer aangesloten te worden).


Beste PeterG,

Bedankt voor de reactie. Ik moet concluderen dat ik voor de eerste herinnering heb betaald. Want bij de tweede herinnering heb ik meteen gebeld en een betaaluitstel aangevraagd. Ik moest voor de 17de betalen en ik bel de 14 de. De medewerker heeft me gezegd dat het dan geregeld was. Dus ik ging er vanuit dat ik op tijd was met reageren en dat bedrag van €20 niet moest betalen. Maar jammer genoeg was dat niet zo. 

Dus hoe is dat fair???

Waarom een betaaluitstel geven en nog de boete betalen? Slaat nergens op naar mijn mening.

 

 


Hallo @MissCherr 

Het factureringsproces bij KPN is volledig geautomatiseerd. Waarschijnlijk was de tweede herinnering al “onderweg” en de €20 al toegevoegd. Vul je gegevens in op je forum profiel (en dus niet hier in dit topic), dan kan een KPN moderator meekijken.


Beste RBxx,

Bedankt, ik zal het doen!


Hallo @MissCherr Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat je van je medeforumgenoten al enige uitleg hebt gekregen. Natuurlijk snap ik dat je baalt van herinneringskosten, het is voor niemand leuk om die te moeten betalen. En of 20,- nu een gepast bedrag is of niet, het is nu eenmaal zo. Ik heb de tijdslijn van de herinneringen nagekeken en je hebt na de tweede herinnering betaald. De eerste had je al ontvangen, op 22 april. Ik kan er dus helaas niet om heen dat de herinneringskosten terecht in rekening zijn gebracht. 

 

 


Bedankt voor uw reactie.

Ik heb na de tweede herinnering betaald, maar heb eerst gebeld om betaaluitstel te regelen en dat was goed gekeurd. Dus ging ik ervan dat ik die €20 niet meer hoefde te betalen. Want ik heb toestemming gekregen om later te betalen.

Snap het niet!


Graag gedaan, @MissCherr. Als je de eerste herinnering betaalt volgen er hoe dan ook herinneringskosten. Ik zie dat dit ook al via verschillende kanalen met je is besproken en ik kan er niets anders van maken dan dat al is gezegd. 


Reageer