Skip to main content

Door het niet kunnen aansluiten zijn er diverse toezeggingen gedaan.

1e digitenne op tv te kunnen kijken. Werkt niet!! Raam moet open en antenne moet buiten staan??

2e toegezegd 100 GB aan telefoonaccount toe te voegen. Helaas nog niet aanwezig.

3e on terecht factureren van een Netflix account. Men zegt dat het gecrediteerd is. Maar helaas nog steeds berichten dat wij moeten betalen.

gelukkig wel het een en ander via de chat kunnen vastleggen.

Dag @Cor Hoogeveen! Welkom op ons KPN Forum. (1) Jullie wachten dus nog op de aansluiting en zijn voorzien van een noodpakket met Digitenne, klopt dit? In denk dat je de antenne bedoelt, dat die buiten pas pas voldoende signaal heeft? De Funke V5 (antennes die wij leveren) zijn geschikt om  buiten te plaatsen. Dus mocht je binnen onvoldoende signaal vangen, dan is buiten plaatsen zeker een optie. 

(2) Heb je mobiele abonnementen bij ons? Dan kunnen wij (hier op het Forum, maar ook zeker de klantenservice) direct 100GB activeren, zodat jullie internet hebben. Gezien het niet gelukt is, regel ik dit uiteraard graag voor je. Hier heb ik wel gegevens voor nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

(3) Aii.. dat gaat niet goed. Ook hiervoor kijk ik graag met je mee. Laat het even weten als je je gegevens hebt ingevuld, dan duik ik de systemen in. 

 

 


Ik heb de gegevens aangevuld.

 

Buiten is gevaarlijk daar het tijdelijk is en aan de openbare weg. Beter is een Apple TV kastje. Dan kan je via je telefoon TV kijken. Is denk ik slimmer voor KPN. Gratis tip. Ipv de digitenne kastje wat niet werkt.

Op 12 maart staat er weer een monteur gepland maar of dat goed gaat daar twijfel wij sterk aan.

 

Onze dochter is verstandelijk beperkt en woon op een woongroep. Dus voor ons als ouders geef dit veel negatieve aandacht.

 


@Cor Hoogeveen Ik was inmiddels niet meer aanwezig zondag. Ik lees je bericht nu net. Meteen de bundel geactiveerd. Misschien is buiten plaatsen dan niet ideaal nee. Vervelend dat het zo moet lopen. Ik ben erg benieuwd of de monteur jullie weer kan aansluiten. Laat je het hier of aan de klantenservice weten als we hierin iets kunnen betekenen?

Wat betreft Netflix dat op dit moment nog gefactureerd wordt. Ik ga dit voor je doorzetten naar de juiste afdeling. Zij nemen hierover contact met je op. 


Lisa ik mis je visie hierop?
 

Beter is een Apple TV kastje. Dan kan je via je telefoon TV kijken. Is denk ik slimmer voor KPN. Gratis tip. Ipv de digitenne kastje wat niet werkt.


@Cor Hoogeveen Ik weet wat Apple tv is, maar ik heb er geen ervaring mee. Een visie geven hierover is daarom wat lastig.
Voor zover ik het product ken, zeg ik: beter niet. Voor apple tv heb je internet nodig. Gezien de Wifi Dongel of 50-100GB bundel voor sommige al te beperkt is qua bandbreedte (gezien het aantal apparaten dat tegenwoordig gebruik maakt van internet), is het naar mijn mening niet gewenst een apple tv of bijvoorbeeld Chromecast uit te delen bij een storing. 

De 4G verbinding is minder stabiel dan internet via de kabel, waardoor haperen sneller voor zal komen. Dit is echter een verwachting. Ik heb er zelf dus geen ervaring mee.

 

 


@Cor Hoogeveen Ik krijg terug dat Netflix zelf is aangevraagd en dus niet onterecht op de factuur staat. Je hebt hierover ook al contact gezocht met een collega. Gezien Netflix zelf is aangevraagd, dient dit ook via Netflix te worden opgezegd. Wij kunnen dit helaas niet. Is dit inmiddels gelukt? Dan zou het vanaf nu niet meer op de factuur te zien zijn.


Beste Lisa

@Lisa 

helaas denk ik dat kpn organisatie te veel medewerkers heeft en deze niet goed communiceren of worden aangestuurd.

vandaag zijn er weer 2 monteurs geweest. Zoals ik voorspeld en aangeven had konden zij niets doen. Behalve dat zij de vloer ernstig hebben beschadigd.

netflix story is van het kasje naar de muur. De standaard antwoord van jou is wel leuk maar werkt niet. Wij hebben nu schriftelijk de opzegging bevestigd gekregen maar KPN blijft gewoon het op de factuur zetten.

Mooi gelukkig van je collega op schrift dat Netflix gecrediteerd is. (Nog niets ontvangen)

ook de toegezegde extra compensatie 100 GB is er nog steeds niet bij geschreven.

 

al met al een groot drama en niet nakomen van afspraken.

graag duidelijkheid wanneer de verbinding tot stand gebracht gaat worden.

 


 

 

*Admin: monteursbon verwijderd i.v.m. privacy. Relevante tekst geplakt in bericht van Lisa 13 March 2021, 16:10uur

12


 


 


@Lisa snap jij dit nog? Hoe moeten wij dit begrijpen en wat is er aan de hand?


@Cor Hoogeveen 
100GB afspraak
Op 10 maart heeft het bij ons bekende nummer deze sms ontvangen. “Beste klant, de KPN Weekbundel 100 GB Gratis is verlopen. Vanaf nu gebruikt u weer data, SMS en belminuten uit uw reguliere bundels. Groet, KPN”. Op dit moment is er van de 100 GB nog zo'n 87GB over. Er is dus al 13GB verbruikt.

Netflix
Ter verduidelijking. Netflix is niet van ons. Wij bieden alleen de service om Netflix te betalen via onze factuur. Ook kun je Netflix via de ontvanger kijken. Als Netflix per 10 maart is opgezegd, dan ontvang je de correctiefactuur in april. Let op: Je krijgt dan de kosten van 10-31 maart terug. 

Verhuizing
Wat betreft jullie verhuizing. De monteursbon zegt eigenlijk al wat er aan de hand is en waarom wij geen diensten kunnen leveren. Er mankeert iets aan de kabel naar de woning toe. Er moeten laswerkzaamheden worden uitgevoerd door KPNNetwerkNL. Zij zijn verantwoordelijk voor de aansluiting naar de woning toe. 

Schade

Wat betref het plaatje met vloerschade. Dat is even flink balen. Daar is iets goed hard gevallen of druk op gezet met een poot van iets. Anders weet ik niet hoe dat is gebeurd. Ik ga hiervoor een klacht voor je indienen. Mijn collega's nemen contact met je op. 


Nog een ding. Het forum is openbaar. Let op met het delen van persoonsgegevens.


@Lisa  Stoppen van de “gratis” bundel is dus nog steeds van toepassing toch. Het werkt niet!

waarom heeft men de mail gestuurd?? Ik heb overigens geen mail ontvangen!!

Netflix is al in november 2020 opgezegd!!! Eigenlijk nooit kunnen gebruiken!!! KPN blijft maar zich van de domme houden. Kijk de correspondentie eens na.

dat waardeloze digitenne hebben we weer retour gestuurd. Daar kan KPN weer iemand anders zand mee in de ogen strooien.

@Lisa  betreurenswaardig hoe KPN omgaat met mensen die een beperking hebben. Discriminatie? we zouden deze case een moeten voorleggen bij ????


@Lisa  Stoppen van de “gratis” bundel is dus nog steeds van toepassing toch. Het werkt niet!

Wat werkt niet @Cor Hoogeveen ? Ik heb de bundel geactiveerd op het nummer dat je doorgegeven hebt in je profiel. Er is inmiddels 20 GB van verbruikt terwijl de telefoon normaliter slechts 4 GB heeft.

 

Zoals eerder aangegeven. KPNNetwerkNL (niet kpn provider) moet laswerkzaamheden uitvoeren buitenshuis. De kabel is stuk die naar jouw huis toeloopt. Begrijp je wat ik bedoel? Zodra zij de kabel hebben gerepareerd kan onze monteur langskomen om alles in huis aan te sluiten en de verbinding te activeren. Wij kunnen de planning van KPNNetwerkNL niet inzien, want zij zijn een ander bedrijf. Voor meer informatie over de laswerkzaamheden kun je het beste direct contact met ze opnemen. Ik heb het nummer van KPNNetwerkNL van de site geplukt. Wellicht heb je hier iets aan 0880 06 37 44.

Ik hoop oprecht dat er snel schot in de zaak is, zodat jullie snel aangesloten kunnen worden. 


Even over het Netflix verhaal

Dat Netflix sinds november is opgezegd hoor ik nu voor het eerst. Twee dagen geleden schreef je dit: ‘Wij hebben nu schriftelijk de opzegging bevestigd gekregen maar KPN blijft gewoon het op de factuur zetten.’. Het woord ‘nu’ suggereert dat je toen de bevestiging ontvangen hebt. Vind je dat ik, met de informatie die je mij gegeven hebt in dit topic m.b.t. Netflix, dicrimineer?:thinking: Daar vind ik wel iets van.

Ook uit de loggingen van collega's maak ik op dat zij geadviseerd hebben Netflix op te zeggen via Netflix. Deze gesprekken zijn o.a. in maart gevoerd, dus ik ga ervan uit dat ook zij niet bekend waren/zijn met de opzegbevestiging die je in november ontvangen hebt. Anders is er niet correct gehandeld. 

Wij kunnen jouw pas goed helpen als wij voorzien worden van alle belangrijke en tevens correcte informatie omtrent een vraag of probleem. Goed.. Hopelijk kunnen we de negatieve lading omtrent het Neftlix verhaal nu achterwege laten. 

Zou je de opzegbevestiging naar ons kunnen doorsturen? Ik stuur je een privébericht met daarin ons e-mailadres. Ik ga er dan mee aan de slag, want wij mogen natuurlijk niet een opgezegd abonnement in rekening blijven brengen. 

Ik hoor graag van je. 

 

 


@Lisa hierbij enige printscreen van wederom een niet werkende kpn organisatie!

 


@Lisa 

hoelang gaat het nog duren? 2 maart zou het al klaar zijn!


@Lisa zie ook via het andere platform gedetailleerd de antwoorden. Wie binnen KPN is hier nu voor verantwoordelijk???


Beste Lisa

 

@Lisa 

 

vandaag zelf maar weer de kpn netwerk gebeld 

nummer 0183-183610022. Deze mensen lossen niets op. Zitten lekker achterover en moeten en een technische ruimte zijn die er niet is. Ik bied hun het telefoonnummer aan van de eigenaar van het gebouw maar willen niet bellen! Dit is al 3 keer eerder gebeurd wist men mij te vertellen. Ook vertelde men dat er vaak ondeskundig personeel (zzpers) worden gestuurd die niet op de hoogte zijn.

vervolgens leg men gewoon de haak erop! Kijk dat is kpn. Als het moeilijk is leg men de haak erop en onze dochter is het dupe van dit onprofessioneel acteren van kpn!


@Lisa  nu via het nummer die je mij heb aangereikt gebeld 088-063744. Het probleem uitgelegd. Men heeft mij keurig door verbonden. En ja hoor ik kom weer terecht bij de dame die goed is om de telefoon op de haak te leggen. Zij wil niets!! Wat moet ik met zo’n onprofessionele medewerker?

ik ben alweer 1 uur van mijn tijd kwijt zonder medewerking! Doe er iets mee. Graag op kort termijn en dan met het nakomen van de afspraken.

 


@Cor Hoogeveen  U blijft maar vragen aan KPN de provider om oplossing van uw aansluitings probleem, terwijl u duidelijk is uitgelegd dat eerst de kabel naar uw woning moet worden gerepareerd.

KPN Netwerk NL moet dit eerst in orde maken voordat u een abonnement kunt afnemen en activeren  bij KPN de provider.


@HansaanZet dat is prachtig gezegd maar die doen niets? Moet ik dan zelf de kabel repareren? Wat is dit voor onzin! U bent van kpn provider met wie jij een contract hebben? Ik heb niets met die andere partij? KPN netwerk nl doet gewoon de haak erop. Wie gaat dit nu oppakken? KPN provider geeft kon netwerk opdracht zij doen niets en wij moeten het zelf oplossen?


@HansaanZet dat is prachtig gezegd maar die doen niets? Moet ik dan zelf de kabel repareren? Wat is dit voor onzin! U bent van kpn provider met wie jij een contract hebben? Ik heb niets met die andere partij? KPN netwerk nl doet gewoon de haak erop. Wie gaat dit nu oppakken? KPN provider geeft kon netwerk opdracht zij doen niets en wij moeten het zelf oplossen?

Wanneer u belt met KPN Netwerk NL en u geeft aan dat een kabel van hun kapot is en gewoon vraagt wanneer ze die gaan repareren, kan ik me niet voorstellen dat men de verbinding verbreekt.

Nogmaals, zonder gerepareerde kabel ( is dat telefoon, glasvezel of coax ? )naar uw woning gaat KPN ( of ongeacht welke provider ) u niet voorzien van internet en/of TV, mits u een 4G abonnement afsluit, dat dan weer wel…..!


@HansaanZet mooi antwoord zo zou het moeten zijn. Helaas is de werkelijkheid weerbarstig. KPN netwerk heeft het zelf geconstateerd al 2 keer! Maar nu is het moeilijk en is men niet meer thuis. Onbeleefde club. Waar kan ik nu terecht? Men kan niemand bellen alleen dit Form reageer maar met welke bevoegdheid?


@Cor Hoogeveen , Kunt u aangeven om welke kabel het gaat? Hoe is die kabel kapot gegaan ? Kunt u daar een of meerdere foto's van plaatsen hier ? Wat werd u verteld door diegenen van KPN Netwerk die dat hebben geconstateerd ? Wat vind men moeilijk aan repareren ?


@HansaanZet geen idee men heeft het over een centrale ruimte waar men niet in kan. Alleen verteld men niet welke en waar? En het grappige is dat wij daar dan een sleutel van moeten hebben? Ook dit is natuurlijk onjuist. Hoe moet ik weten waar de centrale kasten van kpn netwerkbeheer staan. Laat staan dat ik daar een sleutel van heb.