Skip to main content

Door het niet kunnen aansluiten zijn er diverse toezeggingen gedaan.

1e digitenne op tv te kunnen kijken. Werkt niet!! Raam moet open en antenne moet buiten staan??

2e toegezegd 100 GB aan telefoonaccount toe te voegen. Helaas nog niet aanwezig.

3e on terecht factureren van een Netflix account. Men zegt dat het gecrediteerd is. Maar helaas nog steeds berichten dat wij moeten betalen.

gelukkig wel het een en ander via de chat kunnen vastleggen.

@Cor Hoogeveen  Ik kan me nog steeds geen voorstelling maken van uw woonsituatie en u geeft niet aan om wat voor kabel het nu gaat; glasvezel, telefoonkabel of wellicht coax ? Zit er ergens een centrale aansluiting in een wooncomplex, flat, of wordt de woning gedeeld met meerdere huurders ? Ik probeer u op weg te helpen :wink:


@HansaanZet het is glasvezel. Het is een wooncomplex. De woning heeft een eigen meterkast met de witte aansluitkastje voor de glasvezel. De vorige gebruiker had Ziggo en werkte prima. De woningbouw OFW Dronten is eigenaar en weet ook niet waar kpn het over heeft. Ik waardeer je zoek tocht. 😉


@Cor Hoogeveen  Op de website van de woningbouwvereniging OFW Dronten staat dat er op dit moment alleen dringende reparatieverzoeken worden verricht. Ook zie ik dat indien u lid bent van het Fonds Huurders Onderhoud u aanspraak kunt maken op reparatie van de CAI ( Centrale Antenne Installatie) Deze verouderde term zal denk ik nu FTTH ( Fiber to the Home) genaamd zijn. Met andere woorden: indien de aansluiting tot in uw woning defect,kapot,gebroken o.i.d. is wordt dat via dat fonds hersteld. Dat fonds kan er dus voor zorgen dat die glasvezel hersteld moet worden door ze contact op te laten nemen met de eigenaar van de glaswerkaansluitingen oftewel KPN Netwerk NL. Ik weet alleen niet of men dit onder dringende spoedreparaties plaatst. 

Wat ik me ook afvraag is, of u de enige bent met dit probleem in dat wooncomplex of zijn er meerdere bewoners met dit probleem. In dat geval zou het de woningbouwvereniging helemaal niet misstaan om direct actie te nemen.


Dag @Cor Hoogeveen. Eerst even over Netflix. Klopt het dat ik nog geen mail heb ontvangen? Zonder opzegbevestiging kan ik het niet laten uitzoeken. 

Wat een vreemd verhaal van KPNNetwerkNL. Ik heb  zelf nagevraagd bij KPNNetwerkNL. Zij geven aan dat er een melding is van de storing en dat je direct contact kunt opnemen met de klantenservice. Gebruik hiervoor dit nummer: 088 006 37 44. De persoon die je aan de lijn krijg kan direct navraag doen bij de uitvoerende afdeling om je te voorzien van een statusupdate.

Gezien je dit al geprobeerd hebt, zonder succes (wat ik niet helemaal begrijp), heb ik een achterliggende afdeling binnen KPN gevraagd of zij meer inzicht hebben in de afspraak die KPNNetwerkNL met jou moet maken. Ik kan dit niet inzien, omdat KPNNetwerkNL een externe en andere organisatie is. Als ik een reactie heb, laat ik het uiteraard weten. 

 


Wauw! Schot in de zaak. Inmiddels ook een reactie ontvangen van mijn collega.

Hij schrijft: 

“Ik heb even gekeken en kan het volgende terugvinden. Er is een monteur geweest op 02-03-2021 en deze heeft NetwerkNL aangestuurd want er was geen licht in de POP. Dit is gedaan onder ticket nummer edeze stuur ik in een privébericht]. Dit is ook de reden waarom de installatie monteur is geannuleerd. De herinnering mail is een fout van het systeem en mag genegeerd worden voor nu.

De klant moet een afspraak maken met NetwerkNL voor reparatie van het glasnetwerk. Zodra dat opgelost is kan de klant een nieuwe installatie monteur inplannen via de herinnering mail.

Conclusie: Regelen met NetwerkNL dat er een afspraak gemaakt wordt om de kabel te repareren.”

 


@Lisa jammer dat deze partij niet thuis geeft. Dat proberen wij al sinds 12 maart aan te geven!

ik heb de deur gevonden via de eigenaar van het complex. KPN en Ziggo hebben hiervan de sleutel is mijn verzekert. 
ik kan kpn netwerk niet bellen zij leggen de haak er steeds op.

 


Ik vrees dat KPN NetwerkNL het afschuift op KPN, die waarschijnlijk een sleutel van die ruimte hebben, echter is het nu KPN NetwerkNL die naar binnen moet. Bent u de enige met die klachten in het hele complex en waarom regelt die beheerder van dat complex die afspraak niet ? Hij heeft vast ook een sleutel toch ? Of is het er zo een die niets over heeft voor zijn bewoners ?

@Lisa  Wat wordt er bedoeld met er was geen licht in de POP ? Wat is POP?


@HansaanZet zij hebben zelf daar geen sleutel van. Onze dochter is verstandelijk beperkt en onze contact loopt via die organisatie. Deze organisatie huurt woonruimte van de woningbouw. Voor ons als ouders is dit wel een heel gedoe om de mensen van kpn uit loopgraven te krijgen. Ik heb nu een contact in de kpn organisatie(team manager kpn monteurs) die ik rechtstreeks kan benaderen. Kijken of er nu vooruitgang geboekt kan worden. Eerst maar een paar bij kpn netwerk op non actief lijkt mij.


Ok dan gaat het hopelijk nu aangezwengeld worden, succes ermee. :wink:


POP is een glaswijkcentrale @HansaanZet. Die staat, in geval van @Cor Hoogeveen, blijkbaar in een centrale hal. Goed om te horen dat je een contactpersoon hebt. 
Een chat starten een optie? Ik had binnen 10 minuten het antwoord dat ik je vanmiddag gaf. Rechts onderin de webpagina van KPNNetwerkNL zie je een blauw gespreksballontje. Als je daarop klikt start je een chat. 

Ik ga er overigens vanuit dat het goed moet komen nu je direct contact hebt met de teammanager van KPN monteurs. Je kunt de vraag over de sleutel uiteraard bij hem/haar neerleggen. Ik weet dit niet:astonished:.


Er is zonder enige aankondiging gezocht. Wel fijn dat er actie is. Misschien wel handig als je dit vooraf aankondig. Maar nu nog de strijd wie heeft de sleutel? KPN provider / KPN netwerk of OfW.  Communicatie zou toch wel aan te bevelen zijn. 


Beste @Lisa en @HansaanZet,

Wij hebben besloten en zien ons genoodzaakt het abonnement op te zeggen bij KPN. Het duurt maar voort en er kwam maar geen oplossing. Wij hebben in het belang van onze dochter er een punt achter gezet. KPN organisatie begrijp niet welke onrust dit geeft bij mensen met een beperking.

Ik wil jullie bedanken voor de inzet en hulp van jullie zijde.  
 

groet,

cor


@Cor Hoogeveen , Jammer dat het zo heeft moeten gaan, maar jullie dochter is hier inderdaad het belangrijkste. En weer moet KPN ( beiden dus) een lering trekken uit deze situatie. Communiceren richting klantenanno 2021 schijnt ondanks, of misschien wel dankzij, de huidige technieken toch nog steeds een groot probleem te zijn.

Groet,

Hans


Jammer om te horen @Cor Hoogeveen. Ik begrijp de keuze. Veel succes bij de nieuwe provider. :blush: