Skip to main content

Vanaf vandaag zou ik Hussel Internet 1GBit/s moeten hebben, keurig mailtje ontvangen vanochtend dat alles geactiveerd is. Maar ik heb geen 1GBit/s snelheden, ik zit nog op de snelheden van het oude abonnement. Ik heb de Experiabox al uitgetrokken en weer ingestoken, maar dat heeft niet geholpen. Wordt zoiets pas later op de dag geactiveerd?

Hallo @reinventor , haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan weer de glaskast.

Reset daarna de router even naar fabrieksinstellingen, dat is dus niet alleen even aan/uit.

Haal je nu wel de snelheid bekabeld gemeten?

 


Wat is een glaskast?

Even naar fabrieksinstellingen terugzetten? Dat is niet even gedaan met verschillende mensen die thuiswerken en internet nodig hebben. 

Bekabeld gemeten ja. 

 

Wat een gedoe weer. Krijg altijd spijt als ik iets bij KPN aan pas.


Wat is een glaskast?

Even naar fabrieksinstellingen terugzetten? Dat is niet even gedaan met verschillende mensen die thuiswerken en internet nodig hebben. 

Bekabeld gemeten ja. 

 

Wat een gedoe weer. Krijg altijd spijt als ik iets bij KPN aan pas.

Hallo @reinventor , dat is dat kastje in de meterkast waar je router op aangesloten zit.

 


Ah die heb ik ook van de stroom gehad, beiden. Ik ga eerst maar eens bellen met KPN, want dat terugzetten naar fabrieksinstellingen gaat weer een tijd duren, en zolang geen internet vandaag is geen optie.


Hallo @reinventor Werkt alles inmiddels zoals het moet, of heb je nog hulp nodig? Laat het gerust weten.


Hallo @reinventor Werkt alles inmiddels zoals het moet, of heb je nog hulp nodig? Laat het gerust weten.

 

Nee, heel af en toe (1x per paar dagen of zo) haal ik de juiste snelheid, maar meestal is ligt het onder 500/500. Maar ik heb geen tijd om een monteur te laten komen, er zijn thuiswerkers, en een continu internetverbinding is nu belangrijker dan de snelheid. Maar nope, het probleem is niet opgelost en zou ook niet weten hoe het opgelost moet worden, afgezien van een monteur dus. Bovendien zul je zien dat als ik een monteur laat komen, de snelheid net op dat moment wel goed is, en ik kan opdraaien voor de kosten. 


Bijzonder, @reinventor en ik snap je afweging. Voor mijn beeld: gaat het om een bekabelde verbinding? Via wifi is het vanzelfsprekend wat minder stabiel en zul je de maximaal mogelijke snelheid ook niet halen. Zou je eens een speedtest willen doen via een bekabelde verbinding en de resultaten daarvan hier kunnen plaatsen via een screenshot? 

De tip van Jan, het glasvezelkastje even 30 seconden stroomloos maken, is een goede tip. Als dat niet helpt kun je ook de Experia Box eens een fabrieksreset geven, hoezeer ik ook begrijp dat je daar wat huiverig tegenover staat. 


Bekabelde verbinding. Glasvezelkastje is al een paar keer (minuten lang) van de stroom geweest en de Experiabox is ook al een paar keer naar fabrieksinstellingen gereset. Dat heeft niet geholpen. 

 


Helder, @reinventor Ik wil je verbinding met alle plezier nalopen, maar dat betekent ook dat ik je Experia Box terug zal moeten zetten naar de fabrieksinstellingen. Je verbinding is op dit moment erg belangrijk, dus ik wil dat niet zomaar doen. Misschien is het praktisch gezien daarom het makkelijkst om dit probleem voor te leggen aan de klantenservice: zij kunnen deze metingen en analyses ook doen en je kunt contact opnemen op het moment dat het jou schikt. Natuurlijk wil ik het ook doen, maar dan zul je me enkele momenten moeten noemen wanneer je dit uitkomt. (Het KPN Forum is primair bedoeld voor klanten om met elkaar in gesprek te gaan. Als moderators kunnen we meedenken, maar we kunnen niet rechtstreeks en 1-op-1 contact bieden.)


Helder, @reinventor Ik wil je verbinding met alle plezier nalopen, maar dat betekent ook dat ik je Experia Box terug zal moeten zetten naar de fabrieksinstellingen. Je verbinding is op dit moment erg belangrijk, dus ik wil dat niet zomaar doen. Misschien is het praktisch gezien daarom het makkelijkst om dit probleem voor te leggen aan de klantenservice: zij kunnen deze metingen en analyses ook doen en je kunt contact opnemen op het moment dat het jou schikt. Natuurlijk wil ik het ook doen, maar dan zul je me enkele momenten moeten noemen wanneer je dit uitkomt. (Het KPN Forum is primair bedoeld voor klanten om met elkaar in gesprek te gaan. Als moderators kunnen we meedenken, maar we kunnen niet rechtstreeks en 1-op-1 contact bieden.)

 Dat is al gebeurd, heb al gebeld met ze vorige week en alles is al doorgemeten en het zou gewoon moeten werken.Â