Skip to main content

Goedemiddag,

 

Twee weken terug is er bij onze nieuwbouwwoning een Ziggo aansluiting aangelegd. Nu zijn wij geïnteresseerd om via Oxxio een tv/internet deal te maken. Zij maken gebruik van KPN. Hoe kan ik er voor zorgen dat wij ook een degelijke KPN aansluiting krijgen zonder in te leveren op de snelheid van internet etc.

 

Volgens Oxxio kan ik zonder KPN aansluiting geen internet/tv krijgen. Waar of hoe kan ik een kpn aansluiting krijgen in mijn woning?

 

ALV

Wat geeft de volgende website aan (als die er bij staat) als je postcode + huisnr. invult?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Tevens te controleren:  https://www.kpn.com/internet.htm


Bij de eerste link geeft hij aan niet beschikbaar ftth en snel internet buitengebied.

 

Bij de 2e link geeft hij aan dat er standaard internet is....


Dat zou je dan overdag nog een keer extra kunnen controleren bij KPN klantenservice.
(Zonder daadwerkelijk een abonnement af te sluiten).

Als het beschikbaar is, geldt dezelfde infrastructuur ook voor Oxxio.
Maar die zouden je dat dan ook met zekerheid zelf aan je moeten kunnen vertellen.


Bij nieuwbouw wordt er eigenlijk nooit meer een DSL verbinding (naar binnen) gelegd. Alleen centrale infrastructuur. Als iemand bij een provider die over DSL levert dan een aansluiting aanvraagt en het systeem ‘zegt’ dat er infra is (Fourstack) dan zou zo’n bedrijf de aanvraag dus niet mogen weigeren. Ze moeten dan opdracht aan KPN NetwerkNL (niet de provider) opdracht moeten geven de aansluiting (fysiek) tot stand te brengen. Maar dat kost ze extra geld en dus zeggen ze vaak dat het niet kan. Ze verdienen dan te weinig aan je / het duurt te lang voordat ze aan je gaan verdienen.

Vraag je bij KPN zelf aan (waarom niet?) dan zal het zeker verzorgt gaan worden.


Bij de eerste link geeft hij aan niet beschikbaar ftth en snel internet buitengebied.

Die zin is voor mij eigenlijk niet duidelijk.
Zijn alle opties niet beschikbaar?
            Of alleen niet beschikbaar voor zowel FttH en snel internet buitengebied?

Plaats anders een een schermafdruk zonder het deel postcode erbij.


Hi ALV, welkom hier. 

Bij de eerste link geeft hij aan niet beschikbaar ftth en snel internet buitengebied.

Plaats anders een een schermafdruk zonder het deel postcode erbij.

Hier ben ik ook benieuwd naar. Zoals ALV het aangeeft lijkt er wel een DSL kabel te lopen naar de woning. 


Via een andere link mijn beschikbaarheid gecheckt.


Nog steeds geen stap verder….help


Met een dergelijke trage internet snelheid voor het "koper” netwerk wat je via KPN of mogelijk via Oxxio en aanverwanten (BudgetThuis of YouFone) zou kunnen afnemen, ben ik erg benieuwd wat je via Ziggo kunt krijgen?

Indien “kabel” / Ziggo wordt geleverd (te controleren via Ziggo zelf), is het al gauw een aanzienlijke verbetering op dit trage ADSL koper-netwerk.


Nog steeds geen stap verder….help

Wat wilt u voor hulp? U weet alles nu toch al? 13 mbit is er mogelijk via het KPN netwerk, en dus bij Oxxio. Meer is er gewoon niet mogenlijk. Daar is niets aan te doen. Zo simpel is dat.

En 13 mbit = prut. Dus Ziggo nemen. Hoef je verder niet over na te denken.


..Niet 13, maar 31 Mbps.      Maar beide waarden zijn tegenwoordig ondermaats.  :wink:
(En dat is dan alleen nog de download snelheid).   :nerd:


Wij willen niet vastzitten aan 1 provider. 1 die duur genoeg is en elk jaar met euro's omhoog gaat.

Daarnaast willen we een combideal maken bij de nieuwe energieleverancier waar wij jaren tevreden over zijn en dus met kpn werkt.


Dan kun je maar 1 ding doen, een ondermaatse abonnement afsluiten op die te trage koper verbinding en afwachten of er ooit iets gaat gebeuren in de verbinding, het zij glasvezel word aangelegd of pair bonding beschikbaar word gemaakt, zodat je weer van een betere snelheid kun gaan profiteren.

Voor alsnog is Ziggo de enige die je een echt snelle verbinding kan leveren.


Een abonnement met trage snelheid en geen mogelijkheid om iets beter af te sluiten (want dat wordt er aangeboden) is geen optie. Glasvezel wordt hier niet in de dorpen gelegd.

Kpn zei overigens ook slechts 31 mbps aan te kunnen bieden via de ziggo kabel. Niks kabel aanleggen. Wilt u meer kunnen downloaden. Ja dat kan dan niet.

VW telecom zei gewoon een abonnement bij een provider afsluiten die met het kpn netwerk werkt en die geeft dan opdracht aan ons om een kabel aan te leggen.

Ik denk dat PeterG gelijk heeft...ze verdienen 'te weinig' aan ons om een kabel aan te leggen.


Een abonnement met trage snelheid en geen mogelijkheid om iets beter af te sluiten (want dat wordt er aangeboden) is geen optie. Glasvezel wordt hier niet in de dorpen gelegd.

Ofwel de enige mogelijkheid voor nog wel een redelijke verbinding is dan Ziggo.

Een kennis van mij in een nieuw huis aan de rand van een dorp heeft dat ook.
Ziggo tot pakweg 500 Mbps, koper nog minder met wat je hierboven op dat fotootje laat zien.


Ik zou op uw adres toch zeker voor Ziggo (coax) gaan en niet voor een aanbieder als Oxxio, KPN, BudgetThuis of een ander via koper/DSL.

Ziggo: coax: 500 Mb/s
Ander: koper/DSL: max 31 Mb/s

Dan is Ziggo toch relatief het goedkoopst (meer waar/snelheid voor je geld, i.i.g. het minimum van 50 Mb/s halen zij wel).
Zeker als je nagaat dat bij koper/DSL ook nog tv kijken ten koste van die 31 Mb/s gaat. Staan er 2 tv's (ontvangers) aan op HD zenders dan is dat ook al 15 Mb/s. Dan houd je voor '’internetten'’ op dat moment ook krap 15 Mb/s over….