Skip to main content

KPN heeft een nieuwe XGS-PON ONT's geleverd aan Monteurs, deze worden op dit moment nog niet gebruikt voor DHZ installaties, daar krijgen klanten nog een genexis voor.

Het gaat om een Nokia XS-010X-Q ontwikkeld voor KPN zodat ze op een TK01 passen.

In plaats van drie zal hij vier lampjes hebben, de gebruikelijke Power, Connection en Alarm en dan komt een vierde genaamd Data bij.

In principe is de werking identiek, en blijven de adviezen zoals stroomloos maken hetzelfde als bij de genexis.

Voor de geïnteresseerden heb ik nog intern de vraag uit staan of ik de datasheets mag delen, zolang ik hier geen OK op heb gekregen zal ik deze niet delen.

 

Zoals @joey92 zegt, het is je 2.5 gbit connectie. Helemaal prima dus.


Ik twijfel er aan of dat het goede antwoord is @joey92 , ik hoop dat @Ik_Combineer uitsluitsel kan geven @Simsalabimba 

Als je het heel erg van mij wiltmhoren; hij heeft gelijk 😀


Excuses @joey92 , ik had niet zo snel in de gaten op mijn mobiel vanochtend dat jij een KPN-monteur bent die op persoonlijke titel hier reageert, anders had ik niet aan je antwoord getwijfeld.

CC @Ik_Combineer 

Ik werk in de regel op de pc, dan heb ik duidelijker overzicht over alles binnen het forum.


Hallo @Ik_Combineer wat leuk dat je dat met ons  deelt, voor technisch geïnteresseerde klanten, zoals ik, heel interessant.

Ik hoop van harte dat je de datasheet ook met ons mag delen.

Plaats ook eens een foto van een geïnstalleerde Nokia.

De ‘gewone’ G-PON's waren ook van Nokia.

 

 

Zelf nog niet mee gewerkt, maar kreeg vandaag een foto van een collega die zijn eerste heeft geplaatst. Vindt het opvallend veel licht geven. Misschien is de werkelijkheid minder

> Vindt het opvallend veel licht geven.

Weet je hoe ik dat altijd doe met ledjes die te fel schijnen?

Je gaat naar een drogist en haalt daar bruine/witte smale/breedde “plakband” (ik noem hier geen merknaam, maar je gebruikt die om wondverband te bevestigen) die je over de ledjes plakt. Je blijft dan de ledjes zien maar schijnen dan niet zo fel meer……..


@Simsalabimba

dan is jou verbinding tussen de Nokia ONT en jou router een 2.5gbit verbinding. waarschijnlijk heeft jou router een 2.5gbit wan poort.

 

 

 

Thanks! Toevallig zocht ik de betekenis van het gele ledje op mijn ONT van de concullega's, hier een 2,5 verbinding. Foto maakt het oranje maar toch is die geel 😋

 

Helaas nog wat opstart issues bij de concullega's, iets met geen licht signaal. Maar komt goed 😅


Reageer