Skip to main content

Krijg ik nu ook de SuperWifi en zijn dan de internet problemen opgelost of moet ik nu toch overstappen naar een ander die wel de problemen oplost?

Hallo @Kruidje , als je automatisch overgegaan bent van TFT naar KPN was je indirect al KPN-klant en dus geen recht op cadeaus.

De migratie naar KPN was puur administratief, technisch is er niets veranderd.

Dus als jij nu problemen met internet hebt, worden die na de migratie niet beter, maar ook niet slechter en kun je beter een nieuw topic openen met je vraag over je verbinding.

 

 


Dus geen superwifi en de problemen blijven gewoon bestaan en alles is al een paar keer getest door TFT nou dan maar opzoek naar een andere provider dus . Ga niet weer alles doorlopen en de Experia WiFi opnieuw aansluiten en testen ben het zat!


Hallo @Kruidje nu spreek je jezelf tegen, eerst vraag je waarom TFT klanten als ‘nieuwe’ klant geen SuperWifi krijgen en in je laatste reactie schrijf je ‘Experia Wifi  opnieuw aansluiten’.

Dus je hebt al een wifi uitbreidingsset, Die SuperWifi's hebben een wat hogere doorvoersnelheid maar werken in wezen hetzelfde, dus ik zou het toch nog maar eens met de Experia Wifi's proberen.

Welk merk en type modem heb je?

Als het geen 10a en Box12 is, wordt de interne wifi van de modem uitgeschakeld, dat is met de Superwifi's niet anders.

 

 

 


Als de Experia WiFi's niet werken, dan is er geen enkele reden om te denken dat de SuperWiFi's dat wel zullen doen.


Ik heb versie Experia v10 en na het aansluiten van de Experia WiFi werd het alleen erger gaf meer problemen dan zonder ,dus die er gauw weer verwijderd en ik heb geen kabel naar boven alleen een kabel naar de TV en daar had ik hem geplaatst en werd er niet beter op.Maar ik ga wel opzoek naar wat andere te bieden heb  KPN dus niets.


Hallo @Kruidje , naar een andere provider gaan is je goed recht, maar daar wordt je wifi niet beter van.

De kwaliteit van de wifi wordt mede bepaald door de aard van de bebouwing en de wifidrukte van de naaste omgeving en die verandert niet bij een andere provider.

 

 


Omdat ik geen kabel naar boven heb dacht ik dat dit de oplossing zou zijn , dus ik ga opzoek naar iets wat de problemen oplost en de Experia WiFi moet aan een netwerk kabel worden aangesloten en die heb ik dus niet naar boven.


Hallo @Kruidje , Bij de Superwifi moet er 1 bekabeld aangesloten zijn op het modem en de ander kan draadloos ergens geplaatst worden in huis mits er maar een goede verbinding blijft met de basis, anders moet ook deze bekabeld aangesloten worden.

 


De migratie naar KPN was puur administratief, technisch is er niets veranderd.

 

Ik heb het idee dat er technisch dan wel software matig wel wat veranderd is. Op de een of andere wijze heb ik problemen met één van de 2 tv-ontvangers die na updates onregelmatig herstartte tijdens het t-kijken. Geen idee wanneer ik exact over ben gegaan, maar sinds 23 oktober heb ik regelmatig problemen met de tv-ontvanger. Tijdens tv kijken dus herstarten (23-10-2020) en 03-11-2020 zelfs binnen een half uur 2 keer. Ik heb nu ook al weer een x-aantal keren het modem moeten resetten omdat deze tv-ontvanger de software niet goed kon laden. Al met al heel veel tijd verloren (opstarten / updates duren zo 10 - 30 min). De 2e ontvanger staat minder vaak aan en heeft mogelijk deze updates nog niet gehad. Geen idee waar ik dit kan terug vinden?

Kan het zijn dat de TV-ontvanger het begeeft? Of zijn de Software updates voor de Experia V8 en de TV-ontvangers Model HMB2260 v2 Arcadyan het probleem aan het worden.

Ik heb vanaf 2006 (Tiscali) daarna Telfort (tot 2016 - ADSL, vanaf 2016 glasvezel) en nooit problemen gehad. Sinds het administratief/technisch over is gegaan naar KPN komen er steeds nieuwe problemen. 

Dit is wel heel toevallig.

Zo merkte ik dat er na een software update het niet meer mogelijk was om wanneer je een programma al eens had bekeken, je niet meer door kon spoelen bij de 2e keer kijken (achteruit gang).

Voorheen keek ik wel eens een programma en als er iets tussen kwam liet ik die doorlopen. Als ik dan niet gelijk meer keek, maar een dag later, kon ik naar dat punt doorspoelen om verder te kijken. Dit kan nu niet meer.

Daarnaast reageerde de TV-ontvanger / AB ook trager dan voorheen. Verder nu deze onverklaarbare herstart en software problemen. 

Standaard wordt er gezegd dat niets veranderd, maar de ervaring is anders. Er verandert wel degelijk wat alleen is men niet mans genoeg om dat toe te geven.

 

 

 

 


@Superwifi reclame dat je dan overal goede WiFi zou hebben is dus niet zo als ik dit allemaal lees in de berichten. Ik zal mijn dochter is vragen of ze hierover het een en ander op Twitter wil zetten is zij beter in dan ik  @KPN wie weet wordt ik daar wijzer van.


Nou wat zullen ze sidderen van angst bij kpn van zo'n bericht op Twitter. Je hebt 3 mogelijkheden.  Of je blijft tobben zoals het nu is of je trekt een kabel en zet bekabelde Wi-Fi versterkers neer die je vaak gratis krijgt of je koopt super wifi's met korting. En ga nou niet roepen dat je geen kabel kunt leggen want dat kan altijd. Als je ergens een stopcontact wil hebben ga je toch ook niet zeuren bij het electriciteitbedrijf dat ze dat gratis moeten komen doen.of als je een buitenkraan wil bel je toch ook niet het waterbedrijf. Dat moet je gewoon zelf regelen.


Dank je Joep1965 ik weet niet waarom je zo reageert ik ben benieuwd of mensen nog goede  ideeën hebben via Twitter meer niet en ik ga geen kabel leggen en jij bedankt voor je vriendelijke reactie hoop dat je er blij van ben geworden!🥳


@Kruidje , zonder kabel zul je blijven aanmodderen om het goed te krijgen, wil je het goed oplossen is dat de enige stabiele mogelijkheid.

 

@Fellow11 , Denk dat het een samenloop van omstandigheden is, rond de migratie was men ook bezig met het upgraden van het TV platform waar jou probleem zoals ik lees vandaan komt, en bij Telfort had men deze problemen ook.


@Kruidje Ik heb mijn reactie nog eens terug gelezen en die is inderdaad niet aardig.  Ik was ten onrechte in de veronderstelling dat je een boos bericht op Twitter wilde laten zetten maar dat heb ik verkeerd gelezen. Excuses. 


@Kruidje Welkom op het forum. 

Ik begrijp dat je problemen hebt met je wifi verbinding en dat je een Experia wifi hebt ontvangen. Deze heb je aangesloten op de kabel waar je tv ontvanger normaal gesproken op aangesloten zit. Maar hiermee is de verbinding dus niet beter geworden. 

Ervaar je overal in de woning een slechte wifi verbinding? Of is het op sommige plekken slechter dan op anderen? 


Op eerste verdieping heb ik de meeste problemen daar valt de verbinding het vaakst weg. Beneden en op zolder is de verbinding redelijk alleen soms erg traag . En de box voor de televisie en radio wordt geregeld opnieuw opgestart. Maar ik zit nu te denken om over te stappen naar @Ziggo heb van @Hollansnieuwe een aanbieding gekregen en mijn kinderen zijn nu aan het kijken wat we het beste kunnen doen.


En nu we bij @KPN zijn geven de bewakingscamera’s ook problemen valt de verbinding weg.