Skip to main content

Nieuwe router werkt op alle apparaten behalve de pc.

Op deze staat het wifi netwerk niet tussen de beschikbare netwerken.

Hoe los ik dit op?

Welke nieuwe router heeft u nu? Van KPN? Welke?


Hallo @Fam.vdB , als je met nieuwe router het KPN modem bedoelt, welk merk en type is dat dan?

Als je Windows 10 op je pc hebt kun je bij netwerkinstellingen eens op de regel ‘netwerk opnieuw instellen’ klikken, de pc wordt dan opnieuw opgestart en alle netwerkadapters worden teruggezet naar de standaard instellingen.

 


Welke nieuwe router heeft u nu? Van KPN? Welke?

De nieuwe v12


Hallo @Fam.vdB , als je met nieuwe router het KPN modem bedoelt, welk merk en type is dat dan?

Als je Windows 10 op je pc hebt kun je bij netwerkinstellingen eens op de regel ‘netwerk opnieuw instellen’ klikken, de pc wordt dan opnieuw opgestart en alle netwerkadapters worden teruggezet naar de standaard instellingen.

 

De nieuwe experiabox v12


Het is geen Experiabox. Het is KPN Box 12.

Hoe oud is de pc? Heeft deze misschien een wifi adapter in een USB poort? Zo ja, weet u het merk en type daarvan?


Hallo @Fam.vdB , hebben jullie mijn eerdere advies al opgevolgd inzake resetten?

 


Hallo @Fam.vdB , hebben jullie mijn eerdere advies al opgevolgd inzake resetten?

 

Dat had ik eerder al geprobeerd en zojuist opnieuw, zonder success


Het is geen Experiabox. Het is KPN Box 12.

Hoe oud is de pc? Heeft deze misschien een wifi adapter in een USB poort? Zo ja, weet u het merk en type daarvan?

De pc is 2 jaar oud.

Geen wifi adapter in de usb poort, overigens heb ik ethernet ook geprobeerd (via een tplink, en niet direct aan de router zelf) en dat werkte ook niet 


Een tp link switch? Of wat voor ander apparaat? 


Een tp link switch? Of wat voor ander apparaat? 

TP-Link TL-PA7010P Geen WiFi 1000 Mbps 2 adapters


Hi @Fam.vdB, welkom op het forum. 

Begrijp ik het goed dat je op alle apparaten wel verbinding hebt behalve op je laptop? En dat het op de laptop niet wil lukken zowel via een utp kabel als via WiFi? 

Wat gebeurt er als je de laptop met een utp kabel rechtstreeks verbindt met de modem, zonder die TP-link? 

 


Reageer