Skip to main content

Beste KPN! 

Wij hebben glasvezel aangevraagd als nieuwe klant voor ons nieuwe huis. 

Vandaag kregen wij bericht dat de monteur pas 31 augustus de glasvezel komt aansluiten.

In deze tijd moeten wij toch veel videobellen voor werk. Twee weken met onze databundels gaat dat er wel heel snel doorheen.

Is een noodpakket mogelijk?

 

Vriendelijke groeten!

Hoi @sylvanpriya, welkom op het forum, en alvast welkom bij KPN. Videobellen gaat inderdaad best wat data in zitten. Hebben jullie ook een mobiel abonnement, of twee, bij ons? Zo ja, vul je forumprofiel in met je gegevens en 06-nummer(s). Dan kijk ik of we daar een extra databundel op kunnen zetten.


Hallo @Erik_ 

Wij hebben helaas nog geen mobiel abonnement bij KPN. Maar bij een andere provider. Had deze vraag ook al in de winkel gesteld. 

Daar werd ik doorverwezen naar het forum of even te bellen. Wel een goede reden om na het aflopen over te gaan naar KPN 😉

Is er nog een andere oplossing?

Mvg


Wil je jouw forumprofiel invullen en hier laten weten als je dit gedaan hebt? Dan kijk ik naar de mogelijkheden. 


Aangepast 👍🏻


Hoi @sylvanpriya .  Ik heb het verzoek doorgestuurd. De logistieke afdeling zal hier dit weekend een beslissing over nemen en het (waarschijnlijk) versturen.

Beloven kan ik het niet maar ik acht de kans groot. 


@Erwin_ 

Hebben het pakket in huis. 👍🏻 Scheelt toch weer iets. Bedankt!


@sylvanpriya . Fijn! Ik hoop dat de aansluiting maandag vlekkeloos verloopt en dan kunnen jullie genieten van alle diensten.


Aansluiting is niet vlekkeloos verlopen. @Erwin_ @Erik_ 

 

KPN netwerk NL heeft de glasvezel aansluiting in de kruipruimte onder de voordeur aangelegd. Terwijl hier helemaal geen stroom is.

Gebeld met de klantenservice vandaag. Ik wil graag van glasvezel naar gewoon een DSL verbinding. Aangezien de kosten van het verleggen van de glasvezel voor mijn rekening zijn. Dat is het mij allemaal niet waard. Slecht opgeleverd door KPN Netwerk NL.

De vriendelijke mevrouw van de klantenservice heeft geprobeerd om de DSL verbinding werkend te krijgen. Maar het schijnt allemaal erg lastig te zijn omdat KPN altijd het hoogst mogelijke levert als dit aanwezig is (glasvezel).

Ze gaf aan dat een monteur de DSL verbinding moet activeren. Maar ik vraag mij af of dit zo is.

Hoe nu verder? Glasvezel hoeft van mij niet meer. Wij willen gewoon graag internet.

Mvg

 


Oef. Dat is wel heel jammer. Er is ook geen mogelijkheid om daar een stroomaansluiting te maken met een verlengkabel? 

Ik vrees dat het heel ingewikkeld gaat worden om jou naar DSL terug te zetten. Zoals je zelf al aangeeft is het systeem zo ingericht dat het zelf de snelste verbinding kiest.

Momenteel kan ik niet in mijn systeem 😞.  Laat je weten of glasvezel écht geen optie is? Dan ga ik voor je onderzoeken wat ik kan doen. 


Tweede monteur die is langs geweest vond het een erg vreemde keuze van KPN Netwerk NL om de glasvezel in de kruipruimte aan te leggen.

(De kruipruimte is onder de vloerbedekking onder een houten plank achter de voordeur op de begane grond, vanaf daar gaat er direct een trap omhoog. Wij wonen op de 1ste etage waar ook de meterkast is) 

De monteur heeft contact gehad met KPN Netwerk NL en het uitgelegd. Ze zouden mij binnen 4 werkuren bellen voor een afspraak om de glasvezel te verleggen. Ik ben niet meer gebeld. Zijn inmiddels twee dagen verder.

 

 

 


Wat een narigheid. Zo jammer dat ze hun belofte niet nakomen.

Er is dus nog wel hoop dat KPN Netwerk die kabel kan verleggen? Ik zou in dit geval zelf contact proberen te leggen en te refereren aan het gesprek dat de monteur met ze gehad heeft.

Aangezien KPN netwerk een ander bedrijf is dan waar ik voor werk heb ik helaas geen korte lijntjes. 

 

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

 

 

088 006 37 44

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en  18:00 uur.
Houd wel rekening met langere wachttijden aan de telefoon!


Wij zijn er mee aan de slag. 

Er is contact met KPN Netwerk.

Is het nog mogelijk extra data op ons noodpakket te krijgen. De 50GB zijn wij na een 1,5 helaas al doorheen.

Mvg!


@sylvanpriya . Ik heb het verzoek direct ingediend. Binnen 24 uur zou er weer nieuwe data bijgeschreven moeten zijn. Je krijgt hier ook een SMS van.

Mocht dit niet gebeuren, laat het weten.


Helaas tot op heden nog geen extra data op het noodpakket 😐


Vreemd :-(  Ik ga nu mailen met de desk die hiervoor verantwoordelijk is.


Nu meer dan twee weken verder hebben wij nog geen afspraak met KPN Netwerk NL om de glasvezel te verleggen. 

Vandaag de mail ontvangen dat het abonnement in gaat (ook de betaling) en ik ben het daar absoluut niet mee eens. 

Net gebeld met de klantenservice van KPN. Daar wordt mij verteld dat als wij eindelijk de aansluiting hebben ik zelf weer met de klantenservice contact op mag nemen voor de tijd dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de glasvezel. Belachelijk.

Ik zie graag een reactie tegemoet hoe ik alles kan terugsturen en annuleren. 

Zodat ik bij een andere provider internet kan afnemen via de ADSL/telefoonlijn. Aangezien het omzetten bij KPN van glasvezel naar ADSL  ook onmogelijk is gebleken. 

 

Mvg

Sylvan


Ik neem het even over Sylvan. Ik zie dat je bericht hebt gehad dat vandaag jouw verbinding is opgeleverd. Echter gaat het nog steeds niet goed. Excuses. Hiervoor heb ik melding gemaakt. Dus hopelijk snel opgelost. 

Mocht je toch op willen zeggen, dan vind je alle informatie daarover op de website