Skip to main content

Eind mei 2021 kreeg ik bericht van de KPN dat mijn glasvezel aansluiting naar een andere server zou verhuizen. Het begin van ellende. Alle vormen van communicatie vielen op 1 juni een voor een weg. Geen internet geen interactieve TV en geen vaste telefonie. Het glasvezelmodem was kennelijk stuk en gaf geen signaal meer door.

Na veel gebel en een aantal service monteurs verder had ik uiteindelijk: (1) een nieuwe glasvezelmodem (2) een nieuwe router (de zwarte ‘12’ ipv de Experia 10).

Alles werkte weer, behalve de nummerherkenning op mijn draadloze huistelefoon: Philips D405 (Dect). Die had de afgelopen jaren perfect gewerkt: alleen nu niet meer, dwz. een inkomend telefoonnummer wordt slechts aangeduid met het cijfer 0.

Met een stokoude andere handset van een ander merk (gigaset) werkt de nummerherkenning wel.

Hoe kan het dat de nummerherkenning - kennelijk door het overzetten naar en andere glasvezelserver - niet meer werkt op mijn vaste telefoon handset van Philips?

En belangrijker nog: hoe krijg ik dat weer aan de praat?

Dit en dat andere topic staan hier inmiddels al maanden open in tabs. Pfff.


En weer een klant waar nummerweergave van binnenkomende telefoontjes niet werkt.
Lekker! KPN, dit is toch iets om de volgende dag opgelost te hebben!? Glasvezel (moeten) krijgen en dan terug in de tijd gaan met vast bellen: kom op!


En weer een klant waar nummerweergave van binnenkomende telefoontjes niet werkt.
Lekker! KPN, dit is toch iets om de volgende dag opgelost te hebben!? Glasvezel (moeten) krijgen en dan terug in de tijd gaan met vast bellen: kom op!

Welk modem en welke dect telefoon heb je?


En weer een klant waar nummerweergave van binnenkomende telefoontjes niet werkt.
Lekker! KPN, dit is toch iets om de volgende dag opgelost te hebben!? Glasvezel (moeten) krijgen en dan terug in de tijd gaan met vast bellen: kom op!

Welk modem en welke dect telefoon heb je?

Dag Martijn, het gaat om een KPN Box 12 modem en de Dect een Philips CE0168.


Tja, met Philips en Panasonic doet de nummerweergave het helemaal niet met de Box 12. Met een Fysic soms wel, soms niet. Een Gigaset reageert wel.

Oorzaak is inmiddels bekend; maar het uitrollen van de fix laat op zich wachten. Tikkie belachelijk.

Ik zou het hier niet merken. Gebruik de dure huistelefoon niet meer. Mobiel is goedkoper en die heb je toch (ook). Bovendien zweer ik zelf bij Gigaset.


En weer een klant waar nummerweergave van binnenkomende telefoontjes niet werkt.
Lekker! KPN, dit is toch iets om de volgende dag opgelost te hebben!? Glasvezel (moeten) krijgen en dan terug in de tijd gaan met vast bellen: kom op!

Welk modem en welke dect telefoon heb je?

Dag Martijn, het gaat om een KPN Box 12 modem en de Dect een Philips CE0168.

Raar maar waar: het is opgelost. We kregen als tip om alles te wissen uit de DECT telefoon en alle telefoonnummers er opnieuw in te zetten. Nu werkt de nummerherkenning…