Skip to main content

Inmiddels al ruim 8 jaar aangesloten op glasvezel en een duur abonnement van KPN. Na de aansluiting op glasvezel mijn internetsnelheid naar beneden bijgesteld omdat de snelheid niets verbeterd was. Tot op heden (abonnement 100 Mbit/s) volgens de speedtest 65 Mbit/s download en 35 Mbit/s. Via de chat en uiteindelijk de klantenservice bleek dat ik kennelijk nog steeds op koper was aangesloten???????

Uiteindelijk is mijn abonnement omgezet naar glasvezel en zou per 10 december mijn snelheid op niveau moeten zijn, download en upload beiden 100 Mbit/s. 

Heel vreemd dat ik door zelf actie te ondernemen uiteindelijk erachter kom dat om de een of andere reden ik niet ben overgezet naar glasvezel. Nu wordt mij ook duidelijk waarom mijn buurman (ook KPN) wel de snelheid van 100 bijna haalt. 

Kortom 8 jaar betaald voor een duur abonnement en dan de snelheid van koper geleverd krijgen. Laat duidelijk zijn dat ik tevreden ben met de service van KPN tot op heden, echter vind ik het onbegrijpelijk en onverteerbaar dat klanten niet op de hoogte gebracht worden van de omschakeling van koper naar glas, sterker nog ik vind het schandalig en hoop dat per 10-12 mijn snelheid beduidend hoger is.

De informatievoorziening naar de klanten schiet naar mijn mening hierin duidelijk tekort.

Fijn dat jullie Bram allemaal helpen. Bedankt voor de nutteloze reactie en resume:

Had beter op koper kunnen blijven mbt de upload.


Maar toch fijn dat je weet hoe het nu zit.


Fijn dat jullie Bram allemaal helpen. Bedankt voor de nutteloze reactie en resume:

Had beter op koper kunnen blijven mbt de upload.

Wij helpen Bram niet maar proberen alleen duidelijk te maken wat er speelt. Volgens de systemen van KPN heb je 100/10. Punt. Dat is de reden dat je de snelheid niet haalt die je denkt te halen. Wat staat er bij jou in MijnKPN? 

PS we proberen alleen te helpen. Als je dat niet wilt is dat ook prima. 


Is hier niet gewoon vergeten de glasvezel upgrade aan te zetten???

Als je van koper/xDSL naar glasvezel gaat en je hebt administratief (gewoon te zien in Mijn KPN) niet de glasvezelupgrade, dan heb je gewoon nog de snelheid die je op koper had…. (lagere upload en zeker niet sysmmetrisch met de download)


Is hier niet gewoon vergeten de glasvezel upgrade aan te zetten???

Als je van koper/xDSL naar glasvezel gaat en je hebt administratief (gewoon te zien in Mijn KPN) niet de glasvezelupgrade, dan heb je gewoon nog de snelheid die je op koper had…. (lagere upload en zeker niet sysmmetrisch met de download)

Dat zou @Bram_  dan toch geconstateerd hebben neem ik aan? Anders zit hij er wel heel erg naast..


  

Ik heb het nagekeken @marco131. De verbinding zelf is een 500/500 glasvezel verbinding. Ik snap ook zelf niet goed waarom die e-mail aangeeft dat er een verbinding van 200/20 zou zijn. Het is wel zo dat ik wil uitgaan van een incident. Je abonnement is een 100/10 abonnement, aangesloten op de aanwezige 500/500 glasvezel lijn.

Dus @marco131 heeft de beschikbaarheid over 500/500 maar neemt een abonnement af van 100/10 (en betaald daar ook naar gelang voor)? M.a.w. verhogen naar bijvoorbeeld 200/200 of 500/500 kan als hij desbetreffende abonnement gaat afnemen?

@SledgehammerNL Dit is juist.

 

@marco131 Ik kan niet zomaar het abonnement van je buurman inzien maar als je het echt wilt vergelijken zou ik je willen aanraden eens de facturen naast elkaar te leggen. Als hij wel een downloadsnelheid haalt van 200Mbit en jij niet dan moet dit gaan om een ander pakket. De enige manier om met je huidige abonnementsvorm een snelheid van 200 Mbit download te halen is door voor €8,99 de extra snelheid optie aan te zetten. Je zou dus ook over kunnen stappen naar de Hussel. Let wel op het mogelijk veranderen van voordelen en weet dat als je de overstap van de oude abonnementsvorm maakt naar de Hussel dat je achteraf niet terug kan. 


Wellicht wat geprioriteerd gereageerd in een van de vorige berichten, maar dat wordt deels veroorzaakt door de verkeerde voorlichting van de klantenservice, die elke keer als ik chat of hen aan de telefoon heb iets anders vertellen dan wat uiteindelijk via de mail wordt medegedeeld. Daarnaast @ Bram haal ik wel een download van ruim 200 in tegenstelling tot jouw conclusie in het laatste bericht. Maar goed tis klaar.