Skip to main content

Ik heb nuĀ Alles-in-1 Glasvezel Standaard, volgens mij heeft dit een theoretische snelheid van 500mb? Klopt dit?

Wanneer ik de wijzigingsopties bekijk in mijn KPN zie ik dat ik dat de oorspronkelijke glasvezel opties niet meer beschikbaar zijn, maar dat alles is omgezet naar Hussel Internet (zelfde ding, andere naam?).

De 1Gbit/s optie is goedkoper dan mijn huidigeĀ Alles-in-1 Glasvezel Standaard aansluiting, dus het lijkt zinvol voor mij om daarnaar te wijzigen.Ā Ā Mijn vraag is of mijn huidige apparatuur dit zonder meer kan doorgeven?Ā Oftewel is het gewoon een kwestie van de snelheid omhoog draaien of heeft dit meer impact? Ook is dit voor mij alleen interessant wanneer mijn overige opties geldig blijven (bijvoorbeeld gratis Spotify premium). Hopelijk kunnen jullie me helpen dit duidelijk te krijgen. Alvast bedankt!

Hi Maurice, welkom op het forum.Ā 

De snelheid die jij nu hebt is 100 Mbps down en 100 Mbps up. Of het loont om over te stappen hangt af van het totaalplaatje van je pakket, zonder gegevens kan ik dat niet inzien. De vraag is inderdaad ook of je Spotify wilt blijven gebruiken. Het makkelijkste voor jou is om in Mijn KPN (app) Abonnement wijzigen te selecteren. Dan zie je je huidige overzicht en de kosten van Hussel onder/naast elkaar. Ik verwacht dat het met dezelfde opties goedkoper voor je zal worden met zo'n oud pakket.Ā 

Dan nog de vraag over de 1 Gbps versie. Ik verwacht niet dat al je apparaten dit aan zullen kunnen. De schrijfsnelheid van harde schijven bijvoorbeeld moeten dit ook aankunnen. De vraag is dan ook of je dit daadwerkelijk nodig hebt. Wat ben je van plan om te doen dat je 1 Gbps nodig hebt?Ā 

Ā 


In MijnKPN kun je ipv "abonnement wijzigen" ook "Extra opties wijzigen of toevoegen" (bij "uw extra opties") selecteren.Ā  Je hoeft dan niet over te stappen naar een Hussel abonnement en wel de snelheid aanpassen.


In MijnKPN kun je ipv "abonnement wijzigen" ook "Extra opties wijzigen of toevoegen" (bij "uw extra opties") selecteren.Ā  Je hoeft dan niet over te stappen naar een Hussel abonnement en wel de snelheid aanpassen.

Dat is niet het geval bij deze oude varianten.Ā 


In MijnKPN kun je ipv "abonnement wijzigen" ook "Extra opties wijzigen of toevoegen" (bij "uw extra opties") selecteren.Ā  Je hoeft dan niet over te stappen naar een Hussel abonnement en wel de snelheid aanpassen.

Dat is niet het geval bij deze oude varianten.Ā 

Ik heb zelf een "oude variant", namelijk Alles-in-1 Glasvezel Standaard en daar is dat wĆØl mogelijk. Ik heb dus hetzelfde abonnement als TS.


Ik verwacht dat jij toch een andere propositie hebt, ook binnen die pakketten bestaan verschillen namelijk. Ik zie bij hem die optie namelijk niet, maar ik laat me graag verrassen als hij dit wel ziet in Mijn KPN.Ā