Skip to main content
Afgelopen weken met www.speedtest.nl gemeten: download nooit hoger dan 60 Mb/s gehaald, upload meestal rond de 150 Mb/s. Abonnement is 200 Mb/s en ik test bekabeld.



De meting van KPN zelf geeft iets anders aan.



Hoe zit dit? WC-Eend adviseert WC-Eend?



Vergelijk die twee eens met speedtest.net en daarbij in welke browser meet je de snelheden ik heb diverse berichten gelezen dat de browser mede bepalend is.
Ik ervaar prima snelheden, zowel via speedtest.nl ...





...als via speedtest.net.




Bedankt voor de snelle reacties.



Speedtest.net meldt sneller.



Ik gebruik Safari (11.1.2 op OSX El Capitan), zou dat de oorzaak kunnen zijn?




Het OS is verouderd en Safari ook er is nu Mojave 10.14.6 en over een maand Catalina.

Safari heeft al de versie 13.0.1

Overigens zijn je snelheden prima.

Als je glasvezel hebt dan krijg je wel de benodigde snelheden, zie maar naar het bericht van Wjb.

DSL is altijd wat lastiger, maar jouw snelheden vallen ruim binnen de marge.
@huistijger,

Klopt wat je zegt, die MacBook is precies 10 jaar oud maar werkt nog prima voor hetgeen ik het gebruik. Behalve bij dit soort tests blijkbaar. Ik gebruik glasvezel en ben dus tevreden met hetgeen ik nu heb.



@Allen bedankt voor de snelle reacties.
Overigens zijn je snelheden prima.

Als je glasvezel hebt dan krijg je wel de benodigde snelheden, zie maar naar het bericht van Wjb.

DSL is altijd wat lastiger, maar jouw snelheden vallen ruim binnen de marge.


Maar @jdgrt heeft een 200Mbps glasvezelabonnement en dus moeten die snelheden ook gehaald kunnen worden.



Let overigens op dat je dezelfde server gebruikt als je vergelijkbare metingen wilt doen.

Dus niet de éne keer via een server in Falkenstein en de andere keer via een server in Rotterdam.