Skip to main content

Mijn wifi valt steeds weg of is erg traag, het onderste lampje op het NT kastje brand rood, gisteren bij de buren gekeken en daar brand hij groen. 08000402 heeft geen oplossing gegeven men wist het ook niet

Is het onderste lampje het lampje van de Ethernet aansluiting?

Zo ja, dan lijkt jouw Experia Box weleens de oorzaak van het probleem kunnen zijn.

Welke Experia Box heb je?

Zet de Experia Box eens even uit en weer aan.

Als het daarna nog steeds optreedt dan denk ik dat de Experia Box vervangen moet worden.


De NT heeft geen rode LED's. Als Ethernet oranje brandt dan betekent dit niets meer dan dat er Ethernet over Fiber gebruikt wordt. Dat heeft niets met de Experiabox te maken en dat kan per huishouden anders geregeld zijn in de centrale. Daar is dus niets mis mee, hoewel oranje/rood anders doet denken. Een beetje een ongelukkige kleur LED gekozen door de fabrikant. Het kan echter nooit kwaad om eens de kabel tussen NT en Experiabox te controleren.

 

Dan moeten we dus echt kijken naar de wifi. Allereerst zou ik beginnen met het invullen van je profiel hier op het forum met postcode, huisnummer, klantnummer en laatste drie cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer. Daarna de Wifimanager uitvoeren op www.kpn.com/wifimanager. Hier ga je stapsgewijs de wifi controleren en aan het einde komt ie met een advies, tegelijk zal de wifimanager het een en ander controleren in ons netwerk. Ik ben wel benieuwd naar het advies wat gegeven wordt. 


Dank voor je reactie.

Als ik naar de wifimanager ga en deze uitvoer krijg ik bij de speedtest een download error en staat er boven dat ik er voor moet zorgen dat mijn wifi aanstaat. soms lukt het wel maar dan duurt het heel lang voor er iets gebeurt na het op GA klikken. Betreffende het profiel : hier worden vragen gesteld die ik niet zomaar ga delen op een forum. Ik ben klant en alle relevante gegevens zijn bij KPN aanwezig.

Ik hoop dat u begrip heeft voor de laatste opmerking

Een advies wordt er dus momenteel niet gegeven of het moet de opmerking zijn dat ik wifi aan moet laten .


De gegevens die je op je profiel invult zijn alleen voor jezelf en de moderators (medewerkers van KPN) zichtbaar. Die zijn dus niet openbaar. Als de gegevens daar niet zijn ingevuld dan kan een moderator ook niet de verbinding nalopen 😉


Betreffende het profiel : hier worden vragen gesteld die ik niet zomaar ga delen op een forum. Ik ben klant en alle relevante gegevens zijn bij KPN aanwezig.

Als je wil dat een moderator van KPN je verder kan helpen dan zal je jouw forum profiel moeten invullen om te voldoen aan de AVG. De velden in het profiel waar "Privé" bij staat kunnen allen door jou en KPN ingezien worden.


Ik ben ingelogd met mijn KPN ID , dit zou voldoende moeten zijn.

Er wordt ook gevraagd of ik een man of vrouw ben, wat heeft dat met mijn verbinding te maken ?

en wat de AVG betreft wat moet het forum met de laatste cijfers van mijn bankrekening ?

Ik hoop dat veel mensen even nadenken voor ze direct gegevens gaan invullen

 


Ik ben ingelogd met mijn KPN ID , dit zou voldoende moeten zijn.

Nee, zonder ingevuld forumprofiel mogen de moderators niet jouw contract inzien en metingen verrichten op jouw netwerkaansluiting.

Je hoeft natuurlijk niet alles in te vullen maar jouw naam, adresgegevens en klantnummer zijn toch echt nodig om een KPN moderator jou verder te laten helpen.

 

en wat de AVG betreft wat moet het forum met de laatste cijfers van mijn bankrekening ?

Niets, daar is ook geen veld voor in jouw forumprofiel.

Wel is het zo dat een moderator jou zal vragen die laatste cijfers op te geven in het persoonlijke opmerkingen veld of via een privébericht als hij/zij in opdracht van jou wijzigingen in jouw contract zou moeten doorvoeren.


Ik ben ingelogd met mijn KPN ID , dit zou voldoende moeten zijn.

Er wordt ook gevraagd of ik een man of vrouw ben, wat heeft dat met mijn verbinding te maken ?

en wat de AVG betreft wat moet het forum met de laatste cijfers van mijn bankrekening ?

Ik hoop dat veel mensen even nadenken voor ze direct gegevens gaan invullen

 

Deze gegevens blijven allen privé en staan niet openbaar zoals eerder al aangegeven. De laatste drie cijfers van de bankrekening dienen ter verificatie zodat niet iedereen zomaar via hier dingen kan uithalen.

 

Als dat niet ingevuld wordt kunnen moderators hier je ook niet helpen.


Nogmaals , ik ben ingelogd met mijn KPN ID, dit zou voldoende moeten zijn.

In mijn eerste reactie kreeg ik toch echt de vraag of ik de laatste cijfers van mijn bankrekening zou willen invullen, Ik zie hier geen noodzaak voor in.

zie eerste reactie hieronder:

Dan moeten we dus echt kijken naar de wifi. Allereerst zou ik beginnen met het invullen van je profiel hier op het forum met postcode, huisnummer, klantnummer en laatste drie cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer. Daarna de Wifimanager uitvoeren op www.kpn.com/wifimanager. Hier ga je stapsgewijs de wifi controleren en aan het einde komt ie met een advies, tegelijk zal de wifimanager het een en ander controleren in ons netwerk. Ik ben wel benieuwd naar het advies wat gegeven wordt.

 


Nogmaals , ik ben ingelogd met mijn KPN ID, dit zou voldoende moeten zijn.

Nogmaals, nee dat is het dus niet.

En als je jouw forumpeofiel niet invult dan zullen de moderatoren van KPN jouw aansluiting en contract niet in mogen zien.

Het is jouw eigen keuze, maar als je geholpen wilt worden dan weet je wat je te doen staat.

 

In mijn eerste reactie kreeg ik toch echt de vraag of ik de laatste cijfers van mijn bankrekening zou willen invullen, Ik zie hier geen noodzaak voor in.

Nogmaals, er is helemaal geen veld in jouw forumprofiel om die laatste cijfers van jouw bankrekeningnummer in te vullen. Wel is het zo dat een KPN moderator je kan vragen die laatste cijfers in een privébericht te geven omdat die gegevens benodigd zijn in de verificatie of jij wel echt de contractant bent. Alleen in opdracht van de contractant mogen contractuele wijzigingen doorgevoerd worden.


Ik heb inmiddels de gegevens ingevuld die relevant kunnen zijn maar ik ben het er niet mee eens. Inloggen met het KPN ID zou voldoende moeten zijn om hulp bij problemen te krijgen.


 


Inloggen met het KPN ID zou voldoende moeten zijn om hulp bij problemen te krijgen.

Dat is dus niet zo, de AVG vereist dat jij toestemming verleent aan het inzien van jouw contract en dat doe je door het opgeven van klantnummer en adresgegevens.

De laatste drie cijfers van het bankrekeningnummer zijn alleen bendoigd als er ook daadwerkelijk contractuele wijzigingen doorgevoerd moeten worden.


dit gebeurt er als ik de wifimanager draai, dit of een snelheid van 0,8 en daar de buren aan het verbouwen zijn ben ik daar gaan kijken, zij hebben een kableschema hoe alle leidingen lopen , daar lopen in een gewoon woonhuis 2 glasvezel kabels naar het huis alsof er één aanvoer en één doorvoer  is.

Ik wordt er echt moet van de hele dag door geen wifi slechte wifi, en nu ook geen 4g .

 


Hoi @huibert1952 . Welkom op het forum.

Dank voor het invullen van je gegevens. Ik heb je lijn doorgemeten.  Ik zie wat onderbrekingen maar ik vermoed dat dat komt omdat jij de afgelopen tijd misschien het modem herstart hebt? Ik zie verder geen gekke dingen op de lijn.

Je hebt een v10 thuis staan. Dat is in de regel een prima experiabox.  Zijn deze problemen plotseling ontstaan? Of is de wifi altijd al slecht geweest? Heb je meerdere draadloze apparaten in gebruik? Zo ja, is de wifi slecht op ál die apparaten?  Is er misschien iets veranderd aan de plek van de v10? Of is er wellicht een elektronisch apparaat in de buurt van de experiabox komen te staan? 


Nee er is niets veranderd, het betreft een kleine oude woning met dunne muren, nergens beton. Geen bijzondere apparaten smartphone en twee laptops.

Ongeveer anderhalf jaar ook dit probleem gehad, ging vanzelf over toen de woning naast ons leeg kwam te staan, nu is er sinds twee weken een nieuwe aansluiting in deze woning (ook KPN) en het probleem doet zich weer voor, De woning van de buren is nog niet bewoond, wel wordt daar vanaf  morgen gewerkt. Vanmorgen belde KPN mij en gaf mij de tip de wifi manager op mijn telefoon te draaien VIA DE KPN APP helaas krijg ik dan de error webpagina niet bereikbaar net:: ERR_BLOCKED_BY_CSP

Anderhalf jaar geen enkel probleem gehad en er wordt een nieuwe abonnee aange sloten en ik heb de meest gekke problemen, in de ochtend vaak 0,8 snelheid en in de avond valt wifi gewoon weg , vervolgens een modem stroomloos en dan is wifi terug, Ik kon altijd in mijn tuin wifi gebruiken, nu na 1,5 meter geen wifi meer .

Voor de duidelijkheid het betreft een vrijstaande woning.

Op dit moment een goede snelheid maar voor hoelang ? er is niets veranderd !


Heb je een "draadloze" verbindingsset in gebruik?


Ik lees smartphones en laptops. 

Is dit wifi probleem op al die apparaten, zoals @Erwin_  ook vroeg.

En hoe is de snelheid als je een laptop bekabeld aansluit? Hoe snel meet die op het moment dat de wifi traag is?

 


@DennisA78 en @wjb  stellen een paar hele zinnige vragen. Kun je die beantwoorden?

Als we weten of er draadloze sets gebruikt zijn en of het ook gebeurt met een bekabelde verbinding, kunnen we beter inschatten of dit méér is dan een wifi verstoring.

Mocht je geen dvs gebruiken en bekabeld is het goed zou het kunnen dat de buren al een modem hebben geplaatst dat jouw signaal in de weg zit.  Dat vind ik een tikkeltje merkwaardig. Zeker omdat je schrijft dat je vrijstaand woont. Maar het is een mogelijkheid. De oplossing hiervoor zou het aanpassen van de frequentie (kanaal) zijn. 

Neem je ook televisie af? Zo ja, ondervind je hier ook storing?

 


In dit huis wonen twee mensen met een smartphone waarvan er één wordt gebruikt de ander zeer zelden en alleen voor bevestigingen.

Ook twee laptops om het nieuws te lezen en in de avond wordt er via een chromecast netflix gekeken als het werkt !

Dus geen bijzondere zaken een heel beperkt gebruik wel wordt er via de kabel en een youless de slimmemeter uitgelezen en dat is alles, geen tv via internet maar via de satelliet (geen buitengebied).

Maar ook ik heb een vraag: wat is een draadloze set ?

 

groetjes


De dame van KPN die mij belde gaf aan dat ik de kanalen op automatisch MOEST zetten.

 

En ik was even vergeten dat ik een printer heb via wifi en u begrijpt het al, printen of scannen telkens onderbroken.

 


Is het ook gelukt om de kanalen op ‘auto’ te zetten? Heeft zij uitgelegd hoe dit moet?

Een draadloze set is eigenlijk een verkeerde benaming. Het zijn stekkers voor in het stopcontact waarmee je vervolgens via het stroomnetwerk apparaten met elkaar kan laten verbinden. Dit wordt met name ingezet als mensen geen lange, ontsierende kabels door de kamers willen hebben liggen. 


Ja hoor , dat is gelukt en een dergelijk set heb ik niet kabels hier in huis is zeer moeilijk daar een een schuimbetonnen vloer (zonder bewapening op de begane grond ligt en er dus geen kruipruimte is. Een kabel langs de plint is wel heel erg 1900 lijkt mij zo , vandaar dat een werkende wifi wel heel erg fijn zou zijn. Laptop staat trouwens op 4 meter vanaf de experiabox een gipsplatenwand er tussen dat is alles.

 


Als jouw buren in ‘jouw’ wifi vaarwater zitten kunnen we dat redelijk snel achterhalen. Hiervoor zou je de app wifi analyzer kunnen gebruiken. Met deze app kun je kijken op welke frequenties jij en je omgeving zitten met hun wifi signalen. Tevens kun je hiermee zien welke kanalen nog niet of nauwelijks gebruikt zijn. 


Vandaag een ping van 46 en een jitter van 52

en ja een bekabelde verbinding