Skip to main content

Ik heb een vraag die al eerder is gesteld, maar dat topic is afgesloten en een bijna zelfde vraag wijkt toch af,vandaar een nieuwe topic. 

Ikheb mijn abonnement gewijzigd, ik ga van 100 naar 200 mb en krijg 2 nieuwe tv ontvangers.

Alles prima geregeld door een super vriendelijke jonge dame,die had echt plezier in haar werk,visitekaartje voor kpn,maar dat terzijde.

Maar nu kreeg ik gisteren,vlak voor middernacht een mail,dat er een monteur staat ingepland om alles aan te sluiten. 

Maar ik heb al glasvezel, zolang het bestaat,hier werd zo ongeveer als 1e in Nederland glasvezel aangelegd,in 2003-2004.

Ik krijg geen nieuw modem,die is ook nog maar 2 jaar oud,maar wel een nieuw kastje voor in de meterkast inclusief adapter.

Ik heb al gebeld met kpn,maar de man aan de telefoon had geen idee,of het echt noodzakelijk is dat de monteur langskomt.

Ik moet er vrij voor nemen en als het niet echt noodzakelijk is,hoeft de monteur dus niet te komen. 

De kastjes verwisselen kan ik uiteraard zelf,maar het kastje in de meterkast niet.

Als het niet noodzakelijk is,wil ik de monteur annuleren, maar dat kan online niet.

De mij toegestuurde sms met de link om dat te doen,is alleen geschikt om de afspraak te wijzigen,niet om te annuleren,foutje bedankt. 

Ook de man van de helpdesk kon de afspraak niet annuleren. 

Ik heb de afspraak al een dag verzet,zodat ik eerst zelf kan kijken,of ik boel goed geïnstalleerd krijg.

Kortom,is het echt noodzakelijk dat het kastje in de meterkast vervangen wordt?

Bijgaand foto van het huidige kastje. 

Overigens loopt de verbinding van de meterkast naar het aansluitpunt,waar de modem op is aangesloten, over de oude koperdraad,omdat de meterkast te ver van de woonkamer zit en er anders door teveel

muren geboord moest worden.

De draadloze verbinding gaf te veel storing en heb ik alleen nog voor de slaapkamer.

Volgens de monteur destijds, had dit geen invloed op de verbinding en mijn huidige 100 mb verbinding geeft in de praktijk een acceptabele 85 mb.

 

 

 

over welk nieuwe kastje voor in de meterkast hebben we het hier?

kun je hier misschien een foto van plaatsen?


Wel een beetje een vage foto. Is uw telefoon net zo oud als de glasvezelaansluiting? 😉


over welk nieuwe kastje voor in de meterkast hebben we het hier?

kun je hier misschien een foto van plaatsen?

Nee want dat kastje heb ik nog niet.

Als het meekomt met de nieuwe ontvangers zal ik foto plaatsen 


Wel een beetje een vage foto. Is uw telefoon net zo oud als de glasvezelaansluiting? 😉

Gemaakt met splinternieuwe tablet, maar het is donker in de meterkast en werd niet scherper dan dit maar moet herkenbaar zijn.


Ik weet niet wat de monteur komt doen. Maar als het glasvezelkastje daadwerkelijk zowat 20 jaar oud is, dan komt die hem misschien wel gewoon domweg vervangen vanwege ouderdom. 

Het kan ook wezen dat uw verbinding omgezet word naar XGS-PON.


Het kan ook wezen dat uw verbinding omgezet word naar XGS-PON.

ik denk inderdaad ook dat dit het geval zal zijn.

of eventueel nog een omzetting van EoF naar GoF.


Het kan ook wezen dat uw verbinding omgezet word naar XGS-PON.

ik denk inderdaad ook dat dit het geval zal zijn.

of eventueel nog een omzetting van EoF naar GoF.

Vogens mij staat er "Gigabit" op het kastje. Moeilijk te lezen vanwege vage foto... maar dan zou het al GoF moeten zijn toch?


Vogens mij staat er "Gigabit" op het kastje. Moeilijk te lezen vanwege vage foto... maar dan zou het al GoF moeten zijn toch?

de glas NT is inderaad al geschikt voor een gigabit verbinding.

maar de verbinding zelf kan nog wel degelijk EoF zijn. dat is aan deze glas NT niet te zien helaas. op de nieuwere variant gaat er dan een oranje lampje brandden bij Ethernet.

aangezien de TS ook aangeeft een snelheid van rondt de 85Mbit te halen. denk ik zelf aan een EoF verbinding.

bij een GoF verbinding haal je, met een abonnement van 100mbit, in de praktijk rondt de 120mbit.


Dit heb ik vandaag gekregen inclusief 2 nieuwe ontvangers. 

Nu al spijt van.

Het voordeel van de nieuwe ontvangers: de Ziggo Go app zit er op,maar die had ik ook al op mijn tv.

Voor sommigen misschien handig, voor mij persoonlijk niet zo.

Dan de nadelen. 

Even snel Teletekst kijken tijdens tv kijken kan niet meer.

Geen buitenlandse Teletekst meer. 

Geen verticale gids meer.

Op de ontvanger geen zendernummer zichtbaar.

Ontvanger heeft geen scart meer,kan daardoor geen tv meer kijken op mijn oude tv in de slaapkamer, altijd handig als je ziek bent.

Ook kan ik nu geen opnames meer kopiëren naar mijn dvd recorder met harddisk, daarvoor heb ik ook scart nodig.

De oude kleine afstandsbediening kon ik blind met 1 hand bedienen, die werkt nu niet meer,moet verplicht dat onhandige lange ding gebruiken, met 2 handen.

Kortom, maandag bellen en proberen alles te annuleren. 

Als ik mijn oude ontvangers mag houden, die worden toch gerecycled, en deze blijven werken, dan is het misschien nog ok.

Mooiste zou zijn,als ik beide ontvangers, oud en nieuw op mijn tv kan aansluiten. 

Mijn tv is ook rechtstreeks op het modem aangesloten, voor de apps.

Dat hoeft nu niet meer,kan dus een poort vrijmaken. 

Is het mogelijk en verantwoord om 2 ontvangers op 1 tv aan te sluiten?,ik heb nog een hdmi poort over.

 


Beide televisieontvangers zullen niet tegelijkertijd werken. Een oplossing voor het opslaan van de opnames is overigens om deze op te nemen. Als ik het goed lees heb je 2 ontvangers en daar hoort ook het opnemenpakket bij. Hiermee neem je 6 programma's tegelijk op en tot 300 uur aan programma's. 


Monteur is geweest. 

Alles is nu zoals gewenst.


Hoi @Aldo69 
Er zit een Nederlandse teletekst app op je ontvanger
En er is een app voor buitenlandse teletekst, die kun je zo downloaden  op je ontvanger.


Reageer