Hallo KPN,
Vandaag heb ik weer een bijzondere situatie meegemaakt.
Bij mijn 90 jarige opa zou de oude genexis vervangen worden voor een nieuwe, gezien er een nieuw abonnement is ingegaan.
Ik ben vandaag de hele dag bij de beste man aanwezig geweest om eventueel te helpen met technische vragen en een aantal zaken nadien te controleren waar de KPN monteur niet mee mag/kan helpen.
De monteur zou tussen 8 en 12 aanwezig zijn.
Om 11 uur valt de verbinding weg. Prima, zal in de wijkkast wel iets aangepast moeten worden, we zullen de monteur zo wel zien.
Om half twee nog niets. Toen maar even een belletje gepleegd waar de monteur bleef.
Tot onze verbazing horen we dat de monteur de woning niet kon vinden. Sorry??
Google Maps gaf niet de goede locatie aan. Wist wel een bar om de hoek te benoemen. Mijn inziens is er niet genoeg moeite gedaan om even de huisnummers te bekijken en is onverichtte zaken weer vertrokken.
De monteur heeft gebeld naar het nummer van de aansluiting, maar deze was niet bereikbaar. Dat klopt, de dienst was om 11 uur al plat. Ook de e-mails komen niet binnen, want deze zitten op het wifi punt van de Experia, die geen verbinding meer heeft. allemaal zeer ongelukkig.
De beste man bij de servicedesk gaf in eerste instantie aan niets anders te kunnen betekenen dan een monteur opnieuw inplannen en dit zou ongeveer een week duren.
Nu speelt hier wel een situatie mee dat er een persoonlijk alarm aanwezig is en daarvoor de telefonie dienst aanwezig moet zijn. Dit was er dus niet. Hiervan de noodzaak aangegeven en er werd een mail gestuurd naar de planning met hogere prio. Ik zou teruggebeld worden.
Echter anderhalf uur later nog geen terugkoppeling ontvangen.
Wederom gebeld met de vraag wat de status nu is.
De beste servicedesk medewerker vond het vreemd dat de dienst niet meer werkte. Na een fysieke controle op de genexis kwam deze tot de conclusie dat er geen verbinding meer was.
Deze gaf eerlijk aan dat de gehele werkwijze opmerkelijk was de dienst niet weg had mogen zijn voordat er een monteur ter plaatse was en op de gewone route geen voorrang te kunnen krijgen. Deze heeft in ieder geval een melding gemaakt voor een storings monteur. Deze zijn sneller aan te sturen en zou de volgende dag komen.
Niet wat we gehoopt hadden, maar ondanks alles word er wel alles aan gedaan om mee te denken.
Tot mijn verbazing krijg ik zojuist een telefoontje dat alles werkt.
De monteur is tóch nog langs geweest om de genexis te vervangen en de tv te activeren.
ook de persoonlijke alarm melder is getest en werkt ook weer naar behoren.
Ik ben blij verrast dat er nog een monteur is geweest en de boel heeft kunnen fixen!
Voor een mogelijk volgende situatie is het wellicht verstandig om altijd naar een mobiel nummer te vragen. Dit had een hoop “ergernis” kunnen voorkomen.
Ondanks de onnodige oponthoud, toch een klein plusje dat dit vandaag nog gefixt is en dat jullie wel in kunnen zien dat, voor ouderen met een persoonlijk alarm, de diensten óók cruciaal zijn!