Skip to main content

Goedenavond allemaal, 

sinds een paar dagen heb ik last met 1 telefoon dat die niet meer automatisch verbinding maakt met de wifi.. hij geeft aan onjuist wachtwoord, na opnieuw verbinding maken doet hij het wel weer.. opzich geen probleem maar als je even niet oplet is zo je data op.

alle tricks in andere topics als geprobeerd, 

router opnieuw opgestart

wifi vergeten opnieuw wachtwoord doen

telefoon uit en aan

wifi manager na gekeken

allemaal al geprobeerd.

het is opeens gekomen. tablets aan het begin ook last van gehad maar dat is op wonderlijke wijze niet meer terug gekomen, ook plotseling, 

iemand de gouden tip?

alvast bedankt!

Hallo ​@Mister N,  Als dit alleen bij een specifieke telefoon speelt ben ik toch geneigd om naar dat toestel te kijken en de instellingen daarvan. De Wifi Manager en het resetten van het modem heeft allemaal effect op de gehele Wifi verbinding, maar aangezien de andere apparaten het wel blijven doen is dat niet het probleem.

Om wat voor toestel gaat het in dit geval? 

Is het modem misschien geupdate en staat die nu misschien op WPA3? Dat kan dat toestel misschien heel niet aan.

Hallo ​@Mister N,  Als dit alleen bij een specifieke telefoon speelt ben ik toch geneigd om naar dat toestel te kijken en de instellingen daarvan. De Wifi Manager en het resetten van het modem heeft allemaal effect op de gehele Wifi verbinding, maar aangezien de andere apparaten het wel blijven doen is dat niet het probleem.

Om wat voor toestel gaat het in dit geval? 

Bedankt voor je antwoord. De samsung A33 heeft het voorheen prima gedaan. Nu bij automatisch verbinnen (binnenkomst huis bijvoorbeeld) geeft die aan fout wachtwoord. Na 3x (ene keer meer als de andere keer) opnieuw verbinden doet die het wel. Dmv op de wifi te drukken en automatisch verbinden.. heeft dus niks te maken met eventuele foute invoering van het wachtwoord.

Andere telefoon samsung A34 en 2 tablets hadden er ook last van. Maar daar is na het wachtwoord vergeten en opnieuw invoeren van het wachtwoors het probleem opgelost.

Is het modem misschien geupdate en staat die nu misschien op WPA3? Dat kan dat toestel misschien heel niet aan.

Het Modum is niet geupdate WPA3 staat niet als een optie in mijn modum.

Wat ik wel toevallig zag is dat er een random ander wachtwoord staat bij WiFi SSID configuratie. 

Ik heb deze nu terug gezet naar mijn huidig wachtwoord.. kijken of dit de oplossing is.

Dan nog blijft het vreemd dat 3 aparaten het wel blijven doen en 1 niet.

Welk modem heb je? Heb je extra WiFi versterkers? 

De V10. Ja die heb ik 3 stuks deze werken prima heb het getest.

Bedankt voor je hulp

Staat het WiFi op de Experiabox v10 uit? Dat moet wel als je versterkers van KPN gebruikt. Je kunt dit eenvoudig zien aan het lampje aan de buitenkant boven "Wireless".

Tenzij…

... je de nieuwe firmware er op de v10 hebt staan. Dan mag WiFi aan blijven.

Bedankt voor je hulp

Waarom 3 stuks V10 modems, de oudste 2 ‘vergeten’ in te leveren of op een verkoopsite gekocht??? ​@Mister N 

Bedankt voor je hulp

Waarom 3 stuks V10 modems, de oudste 2 ‘vergeten’ in te leveren of op een verkoopsite gekocht??? ​@Mister N 

Nee sorry. Heb 1 v10modum en 3 wifi versterkers. 1 bij bet modum en 1 op de tussen verdieping en 1 op zolder.

Reageer