Skip to main content

Jammer, dat dit niet gewoon per mail kan, maar per se via dit forum moet !!

Mail gestuurd betreffende pagina: http://home.kpn.nl/vos00546/welle/hageman.htm

Ontvanger: ****@planet.nl

 

L.S. Op uw pagina welle/hageman
Zie ik nog al wat overtredingen t.o.v. privacywetgeving. 
Informatie van mensen, mag pas gedeeld worden:
100 jaar na geboorte
75 jaar na huwelijk
50 jaar na overlijden.
Nu zie ik nog al wat namen van de familie Snoek staan, die gezien de bijbehorende data daar niet vermeld mogen worden.
Ik ben zelf ook verwant aan die familie.
Dus ik vraag u dringend deze gegevens te verwijderen of zodanig aan te passen, dat ze niet meer herkenbaar zijn.
Bijvoorbeeld door alleen roepnaam te vermelden zonder enige verdere informaie.
Of gewoon het woordje Prive,
Als u daar binnen 14 dagen niet aan voldoet, ben ik genoodzaakt dit te melden bij de autoriteit persoonsgegevens. 

 

Ik heb begrepen, dat KPN in dergelijke gevallen geen actie onderneemt. Ondanks dat KPN eigenaar is van het subdomein home.kpn.nl/  en dus verantwoordelijkheid draagt. 

Dit is duidelijk uitgelegd op o.a. deze pagina; https://www.amsadvocaten.nl/blog/mediarecht/rechter-rekt-aansprakelijkheid-hosting-provider-op/

Met name met de volgende tekst. 

In het Burgerlijk Wetboek (BW) is sinds een aantal jaar een aparte regeling opgenomen voor de aansprakelijkheid van hostingproviders. Het uitgangspunt van artikel 6:196c BW is dat een hostingprovider niet aansprakelijk is voor de inhoud van de websites die via zijn server zijn verbonden met het internet. Hierbij gelden wel de volgende kanttekeningen:

1) De hostingprovider weet niet en behoort niet te weten dat de informatie een onrechtmatig karakter heeft.

2) Zodra de provider van het onrechtmatige karakter op de hoogte is, zal hij direct de informatie verwijderen of de toegang tot de website blokkeren.

Op grond van dit wetsartikel is een hosting provider niet aansprakelijk voor informatie die zij op verzoek van een gebruiker opslaat, tenzij zij wordt gewezen op het “onmiskenbaar onrechtmatige” karakter van de informatie én zij vervolgens niet prompt handelt om die informatie te blokkeren of ontoegankelijk te maken.

 

*Admin: e-mailadres verwijderd ivm privacy

Hallo @cschults ,

Welkom op het forum! Dergelijke zaken kunnen wel degelijk via e-mail gedaan worden. Hiervoor kun je mailen met abuse@kpn.com. Uiteindelijk is het bericht via onze privacy-officer ook bij ons terecht gekomen, en een van mijn collega's heeft het momenteel dan ook in onderzoek. Ik zie helaas in je bericht de foutieve aanname dat KPN in dergelijke gevallen geen actie onderneemt, want dat doen we wel degelijk.

Zoals gezegd, mijn collega heeft dit momenteel in behandeling, en zodra we hierover meer informatie hebben komen we erop terug.


Hallo @cschults ,

 Ik zie helaas in je bericht de foutieve aanname dat KPN in dergelijke gevallen geen actie onderneemt, want dat doen we wel degelijk.

 Vraag me af, ben je dezelfde als Raymond, die me dit schreef ??

Bedankt voor uw bericht. Wanneer de mensen die genoemd zijn moeite hebben met de vermelding, kunnen zij zich bij ons melden. Wanneer de genoemde mensen geen moeite hebben met de vermelding (wat wij op dit moment niet vast kunnen stellen) is er geen sprake van strafbare feiten.

 

Ik heb daar op gereageerd, want dan krijgt men toch het idee, dat KPN geen actie onderneemt. 

Hetgeen strijdig kan zijn met artikel 6:196c BW : Op grond van dit wetsartikel is een hosting provider niet aansprakelijk voor informatie die zij op verzoek van een gebruiker opslaat, tenzij zij wordt gewezen op het “onmiskenbaar onrechtmatige” karakter van de informatie én zij vervolgens niet prompt handelt om die informatie te blokkeren of ontoegankelijk te maken.

 


Hallo @cschults ,

Ik ben inderdaad dezelfde Raymond waarmee je eerder deze middag mailcontact hebt gehad.

Zoals ik in mijn mail uitgelegd heb, ondernemen we op je laatste klacht geen actie. Je stelt dat de informatie op de website strijdig kan zijn met het genoemde wetsartikel, en je stelt dat je je niet voor kan stellen dat de eigenaar van de website alle genoemde mensen om toestemming gevraagd heeft. Je klacht gaat over de aanwezigheid van informatie over anderen, waarbij dus niet vastgesteld is dat er geen sprake is van toestemming. Dat gezegd hebbende: wij ondernemen geen acties gebaseerd op aannames. Als ik dat ga doen, dan krijg ik het aan de stok met mijn collega's van Legal.

Daarnaast is het me onduidelijk waarom je verzoeken doet om informatie van anderen van de betreffende website af te krijgen. Nu zou het zo kunnen zijn dat die personen je gevraagd hebben daarmee te helpen, maar het feit dat het een aanname voor je is dat ze er toestemming voor gegeven hebben, geeft eigenlijk al aan dat dat niet het geval is.

Wanneer je met zekerheid vast kunt stellen dat er zaken gebeuren die strijdig zijn met de wet, die ook rechtstreeks betrekking hebben op jouw eigen gegevens, dan hoor ik het graag van je. Op het moment dat het slechts bij vermoedens/aannames blijft, en het niet jouw rechten zijn die geschonden worden, kan en zal ik helaas niets voor je doen.