Skip to main content

Hierbij wil ik mijn ongenoegen uiten over de gedwongen overstap naar glasvezel ivm. het opheffen van mijn koper-aansluiting ……
Meer dan een jaar geleden kreeg ik een brief dat dit eraan zat te komen maar vervolgens heb ik nooit meer iets vernomen…..
Omdat de deadline naderde heb ik zelf maar contact proberen te krijgen met KPN,  dit is werkelijk een ramp want de laatste keer heb ik meer dan 1 uur ( !!) aan de telefoon gehangen voordat ik iemand te spreken kreeg, als je pech hebt moeten ze dan ook nog gaan doorverbinden wat nog langer duurt ….
Uiteindelijk een afspraak kunnen maken voor de aanleg van de glasvezelkabel maar helaas, de hele dag zitten wachten voor Jan L*L maar geen monteur langs geweest….
Weer oeverloos lang gewacht voordat ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg en een nieuwe afspraak gemaakt - vanochtend eindelijk iemand aan de deur maar nu bleek dat de aanleg van de mantelbuis voor de glasvezel niet door kon gaan omdat er blijkbaar een leiding voor mijn voordeur liep die niet op de KLIK lijst staat….
Dus alles weer dichtgegooid en geprobeerd via de website antwoord te krijgen op mijn vraag wanneer ik nu wel eindelijk glasvezelaansluiting ga krijgen…
De website is een ramp, de informatie die je zoekt is nergens te vinden en je komt vaak via een omweg weer op dezelfde pagina's met nutteloze informatie terecht….
Het lijkt er op dat KPN heel erg haar best doet om vooral geen rechtstreeks contact met een klant mogelijk te maken - intussen loopt mijn glasvezel abonnement al gewoon door terwijl ik voorlopig nog geen glasvezel lijk te gaan krijgen….
Ik wil gewoon weten wanneer ik nu wel mijn glasvezelaansluiting ga krijgen maar die simpele vraag kan ik nergens op een eenvoudige manier stellen tenzij ik weer in een eindeloze wachtrij aan de telefoon wil blijven hangen - wat een aanfluiting en een belabberde klantenservice van zo'n grote organisatie !
Ik hoop dat iemand van KPN dit leest en er wat mme gaat doen want ik heb er nu al mijn buik van vol en blijf noodgedwongen maar gewoon aan mijn koper-aansluiting hangen…
een zeer ontevreden en gefrustreerde KPN klant !

@yellowstilo ,

 - Is uw profiel volledig ingevuld?, pas dan kan een moderator (een kpn provider medewerker) mogelijk iets voor u betekenen.  

 - dit is in principe een forum waar klanten klanten helpen, maar kpn moderators wel meelezen.

 - Als ik het zo lees zal uw probleem opgelost moeten worden door KPN Netwerk en dat is een ander bedrijf binnen de KPN holding. 

 - u kunt overigens geen glasvezelabonnement hebben als u nog geen aansluiting op glas geeft. 


Sja. KPN zet vol in op de uitrol van glasvezel. Daarbij gaat het om grote aantallen opleveringen per week. Zodra er iets afwijkt, heb je de pech dat ze extra werkzaamheden moeten inplannen die buiten de standaard uitvoering vallen. Dat wordt niet altijd ter plaatse opgelost, zoals bij jou.

Daarbovenop komt ook nog dat KPN je provider is, terwijl de aanleg van glasvezel valt onder KPN-Netwerk. Een naam die enorm veel gelijkenis toont met KPN, maar waarvan KPN zelf totaal niet snapt dat mensen het door elkaar halen.

Helaas zit er voor jou niets op dan afwachten en hopen dat ze het snel oppakken.


<knip> Daarbovenop komt ook nog dat KPN je provider is, terwijl de aanleg van glasvezel valt onder KPN-Netwerk. Een naam die enorm veel gelijkenis toont met KPN, maar waarvan KPN zelf totaal niet snapt dat mensen het door elkaar halen.

 

Helemaal mee eens, het gebeurt oneindig vaak dat klanten Netwerk en Provider door elkaar halen of onterecht aan elkaar koppelen met alle frustraties van dien. KPN probeert dat wel kenbaar te maken maar dat is, gezien de vele misverstanden nog steeds niet gelukt! Kies voor het provider deel een totaal andere, nieuwe naam, zo als T-Mobile dat onlangs heeft gedaan, waar de provider odido is gaan heten.


ik heb ook een telefoonnummer van KPN Netwerk geprobeerd maar daar kom je gewoon niet doorheen -  een wachttijd van een uur of meer is niets bijzonders en het levert alleen heel veel ergernis op !!


ik heb ook een telefoonnummer van KPN Netwerk geprobeerd maar daar kom je gewoon niet doorheen -  een wachttijd van een uur of meer is niets bijzonders en het levert alleen heel veel ergernis op !!

En wat vermeld de site https://www.kpnnetwerk.nl/ als je daar je NAW gegevens invoert? 


Bedankt voor de tip, er staat al een vinkje bij “wij gaan graven” en de statusbalk staat halverwege richting “woning aansluiten”….
Dus het systeem denkt dat de voorbereidingen al zijn getroffen terwijl en nog geen mantelbuis is aangelegd, hopelijk wordt dit nog gecorrigeerd als de aannemer heeft doorgegeven dat hij zijn werk niet kon doen vanwege een niet goed geregistreerde leiding voor mijn huis….


Nou , vandaag ben ik teruggebeld door een medewerker van KPN netwerk om een nieuwe afspraak te maken voor de graafwerkzaamheden en het aansluiten van de glasvezelkabel in mijn meterkast.
Dat had ik eigenlijk al niet meer verwacht na zo'n slechte start maar dit is natuurlijk gewoon zoals het hoort….
Ik ben benieuwd of de rest van het traject nu op rolletjes gaat lopen, wie weet moet ik mijn huidige mening nog gaan bijstellen…..


@yellowstilo Welkom op het forum. 

Wat balen dat het aanleggen van de glasvezelverbinding zoveel moeite kost. 

En ik zie ook dat @Berrie_Kaas al een goede uitleg geeft. 

@yellowstilo ,

 - Is uw profiel volledig ingevuld?, pas dan kan een moderator (een kpn provider medewerker) mogelijk iets voor u betekenen.  

 - dit is in principe een forum waar klanten klanten helpen, maar kpn moderators wel meelezen.

 - Als ik het zo lees zal uw probleem opgelost moeten worden door KPN Netwerk en dat is een ander bedrijf binnen de KPN holding. 

 - u kunt overigens geen glasvezelabonnement hebben als u nog geen aansluiting op glas geeft. 

Fijn dat het ondertussen ook gelukt is om contact te krijgen met KPN Netwerk. 

Zodra zij de verbinding in orde hebben gemaakt kunnen wij de aangevraagde wijziging doorvoeren. 


Hallo Rutger,
bedankt voor je reactie, wellicht is het slim om de beroerde telefonische bereikbaarheid van KPN Netwerk nog maar eens terug te koppelen naar de afdeling die daar wat aan zou kunnen doen , het is super-frustrerend als je een uur aan de lijn moet hangen voordat je iemand te spreken krijgt en dan moet je nog maar hopen dat je niet doorverbonden wordt….
Ik wacht eerst maar eens af hoe de 3e afspraak nu gaat verlopen en of ik daarna werkend glasvezel in huis heb…..


@yellowstilo Als ik die mogelijkheid zou hebben dat zou ik dit met alle liefde doen. 

Ik werk echter bij KPN als provider en dus niet bij KPN Netwerk. Het is dus ook niet zo dat ik iets aan hen kan doorgeven. 

KPN als provider en KPN Netwerk zijn echt 2 los van elkaar opererende bedrijven. 

Ik hoop uiteraard dat het met de 3e afspraak goed gaat komen en je daarna met plezier gebruik kunt gaan maken van glasvezel. 


Bedankt voor je reactie Rutger, ik hoop dat ik geen contact meer op hoef te nemen om mijn glasvezelaansluiting werkend te krijgen…..


de klucht wordt helaas vervolgd, vandaag het 3e bezoek van een monteursploeg die geen geblazen glasvezelkabel kon aanleggen, alleen een vaste kabel wat in mijn geval niet mogelijk is….

de interne communicatie binnen KPN Netwerk is blijkbaar bijzonder slecht, nou maar weer wachten of het de 4e ( !!) keer wel gaat lukken….zucht….