Skip to main content

Goede avond 

na inmiddels verschillende malen telefonische contact te hebben gehad en ook al een nieuw modem gekregen te hebben , is onze WiFi zo dramatische slecht , dat ik nu toch wel graag dat jullie met een oplossing komen . Ik heb een jaar of wat geleden al een WiFi versterker gekocht , later heb ik er van jullie 1 bij gekregen . Nu een nieuw modem in de maand mei . Zomers natuurlijk niet of nauwelijks WiFi gebruikt . Nu het weer wat minder word en wij de WiFi weer willen gebruiken is het dus nog steeds een drama . Wij moeten van ellende elke avond contact met onze mobiel maken om zo op de iPad te kunnen omdat de WiFi het nauwelijks doet . Na telefonische contact met jullie medewerker vanmiddag werd mij aangeraden de WiFi maneger te Gebruiken op het moment dat de Wi-Fi-netwerkvoorziening slechtst was . Dat heb ik gedaan zoals jullie kunnen zien . En dan zou ik nu graag willen dat jullie met een oplossing komen . Anders zal ik echt over moeten stappen naar een andere aanbieder daar de mensen bij mij in de straat zelfde of nooit last hebben van slechte WiFi.

Waar heeft u de versterkers staan? Wat voor versterkers heeft u? Wit of zwart? Rond of vierkante? 


De versterker staat er 1 in de voor slaapkamer en 1 in de achterste slaapkamer ze zijn wit vierkant , maar als het goed is heeft de meneer die in mei het modem vervangen heeft dat in het systeem bij jullie gezet


Ok, deze dus:

Zijn ze met een kabel verbonden met de Experiabox? 


Ja zeker zijn ze met de kabel verbonden aan de box. 


Hoi @claudiakay123

Wat jammer om te lezen dat je de Wifi verbinding als erg slecht ervaart. 27-30 Mbit/s is in principe een goede snelheid voor een Wifi-verbinding, maar je kan altijd kijken of er meer uit te halen is. Wij zien alle snelheden boven de 20 Mbit/s als een acceptabele Wifi-verbinding. Haal je geen 20 Mbit/s dan helpen we je kosteloos om dit te verbeteren. Haal je zoals jij snelheden boven de 20 Mbit/s, dan is verdere verbetering op eigen kosten. 

In beide gevallen kan je het beste (nogmaals) de Wifi Manager Servicetool doorlopen. Deze Servicetool analyseert en optimaliseert de Wifi verbinding. Het is van belang dat je de Wifi Manager minimaal twee keer achter elkaar doorloopt. De Wifi Manager Servicetool kan dan namelijk constateren of de verbeteringen voldoende effect hebben gehad. Daarna zal de Wifi Manager met een advies op maat komen. In jouw situatie adviseer ik om de Wifi Manager zowel met de witte Wifi versterkers aangesloten als met de witte Wifi versterkers afgekoppeld te doorlopen.


Dat valt zeker niet onder optimaal , daar hij ook vaak niet hoger komt dan 16 , maar ik ben inmiddels zolang met jullie bezig om mijn Wi-Fi verbetert te krijgen . Waarbij jullie blijkbaar na zoveel jaar niet van plan zijn met een oplossing te komen dat het voor mijn maar tijd gaat worden om over te stappen want elke avond het zelfde probleem voor de tijd dat ik dit al heb word een beetje te gek voor de prijs die ik elke maand betaal en de kosten die ik al gemaakt heb om het te verbeteren.  


Ik vergeet  erbij te vermelden of je trouwens ook niet ziet dat de laagst gemeten WiFi  een 7 is ontgaat mij iets of dan toch bij jou ?


Hoi Claudia, 

Wanneer bij de tweede keer achter elkaar testen de uitkomst van de Wifi Manager Servicetool een verbinding met een snelheid van 7 Mbit/s was, komt de Wifi Manager servicetool met een advies en oplossing op maat. Wat wat bij jou de uitkomst van de Wifi Manager Servicetool na de tweede keer achter elkaar testen? 


Beste kpn,  op het moment dat het 7 mbit is pakt hij niet eens de Wi-Fi manager servicetool. Ik kan die test dan niet uitvoeren omdat er opdat moment nauwelijks Wi-Fi is . Maar ipv van 100.000 vragen te stellen heb ik liever dat mij verteld word wat voor oplossing er is . Daar ik nu al een aantal dagen bezig ben met het heen en weer berichten.  De meneer die mij het modem heeft toe gestuurd heeft mij wel verteld dat mogelijk mijn Wi-Fi versterkers niet meer zullen werken op het nieuwe modem . Wat kan ik dan nu doen ipv de Wi-Fi versterker . Lijkt mij nu eens beter dat er met een oplossing gekomen word want dit schiet niet op . Zou zeggen kom hier anders een avondje zitten mischien dat je dan naar 15 min ook de neiging heb je apparaat door het raam te gooien als het niet werkt . Wij inmiddels namelijk wel . Dit is toch gewoon slechte service wat er geleverd word .


Welke snelheid haalt u als u een laptop bekabeld aansluit op de versterkers en daarop een speedtest doet?


Tussen de 60 en de 70 en de upload op 31.9


Even wat uitleg over de wifimanager. Zodra deze een snelheid meet onder de de 20Mbit/s blijf je wachten op de uitkomst. Stel je hebt op de 1ste verdieping een snelheid van 10Mbit/s heeft het natuurlijk geen zin om naar de 2de etage te gaan. De kans dat dan de verbinding verloren gaat is groot en dan moet je opnieuw beginnen.  Zonder wifimanager geen gratis versterkers. Ze willen graag zien dat de snelheid ook inderdaad onder de maat is. Lijkt me logisch. Overigens moeten de wifi versterkers bekabeld aangesloten op de experiabox. Heb je daar allemaal geen zin in koop dan de super wifi's. Kost wat maar gemak kost geld.


De Wi-Fi versterkers zijn keurig bedraad aangesloten , wij hebben natuurlijk wel alles gedaan zo als het hoort om het optimaal te krijgen . Als ik half werk deed dan lag de fout ook bij mij zelf . Ik zal vanavond nogmaals de manager uitvoeren , maar nogmaals dat is hier s avonds tussen 20.30 uur en 22.30 uur nagenoeg niet te doen , maar ik doe mijn best . Ik hoop voor mijn zelf dat er iets uitkomt , zo niet denk ik dat ik genoeg gedaan heb en zoals u zegt gemak kost geld is wel beetje onzin betaal meer dan genoeg elke maand 84 euro . Dus mocht het niet lukken , dan zal ik zeker de super Wi-Fi niet gaan kopen bij jullie ik heb namelijk al geld uitgeven 75 euro voor een versterker dan is het dus voor mij tijd om over te stappen . Zo overigens geen probleem zijn mijn buren hebben namelijk NOOIT problemen met de WiFi !!


Dat je buren nooit problemen hebben met de wifi zegt dus helemaal niks @claudiakay123 . Omgevingsfactoren bepalen nu eenmaal voor een groot gedeelte hoe het wifi signaal in jouw eigen omgeving gedijt. Hierbij kun je denken aan de bouw van een woning, isolatie, vloerverwarming, magnetrons, led lampen etc. etc. Nu snap ik heus wel dat je een overstap overweegt wanneer je continu problemen ervaart maar ik ben bang dat dit niet meteen de oplossing is. Wifi is wifi, ongeacht je provider. KPN probeert het verschil te maken door erg ver te gaan in de ondersteuning van je wifi. Je betaalt je provider trouwens helemaal niks voor de wifi, dit is echt een extra dienst. De verbinding waar je je provider voor betaalt is je bekabelde verbinding, dus wat er aan snelheid op het modem binnenkomt. Hopelijk heb je hier iets aan!


Welke Experiabox heeft u nu? De v10a?

Of de v10?

Als je de WiFi manager doet, zet dan de versterkers even uit.


Ik heb de  V 10 A !


Reageer