Skip to main content

Intussen 5 kpn monteurs bij mij aan huis geweest , die zeggen probleem niet te kunnen oplossen. 

monteur 1 kon geen kabel aanleggen tussen kastje meterkast en modem 1 hoog (experia box)

 en adviseerde dat een electricien te laten doen.

electricien heeft een CAT 7 kabel aangelegd door reeds aanwezig kanaal/route maar uiteinde CAT 7 maar zonder aansluit stukken voor etherkabel en bovendien bestaande kabel verbinding door geknipt

resultaat geen TV geen computer en geen telefoon.

monteur 2 kon de bestaande CAT7 kabel niet gebruiken,, dus herstelde oude verbinding en hadden toen gelukkig weer TV computer voor internet

monteur  3 constateerde dat de verbinding nog niet door prime invest was vrijgegeven.

monteur 4  constateerde dat hij geen CAT 7 kabel kon gebruiken vanwege niet aangesloten eindstukken, maar zou dit door geven aan de volgende monteur.

intussen bekende electricien gebeld (Louwman). die vond enerzijds de klus te klein , maar zei dat bij hem de CAT7 kabel door KPN was aangesloten., daardoor had ik hoop dat de volgende monteur voldoende op de hoogte zou zijn van het probleem. De klantensercice weigerde mij bij herhaling te verbinden met de afdeling die monteurs stuurt zodat ik voor dat deze zou komen kon checken of hij wel CAT 7 eindtukken kon plaatsen.

maar monteur 5 moest weer constateren dat hij dat niet kon en adviseerde toch de CAT 7 te gebruiken, maar maar zelf te proberen de einstukken aan te brengen en een klacht bij KPN in te dienen over de gang van zaken.

zowel een rit naar de gamma en Hornbach in Den Haag leverde geen resultaat op.

inmiddels heb ik de aansluitstukken en professionele krimptang op internet besteld en ontvangen, maar heb zelf geen ervaring op dit gebied en ben mezelf (78) aan het verdiepen op het internet, maar aarzel toch daar zelf zomaar aan te beginnen. vandaar deze noodkreet op het KPN forum

Het afwerken van netwerk bekabeling dient te gebeuren met aansluit materiaal van dezelfde categorie als de betreffende kabel. Dus op uw cat 7 kabel horen ook cat 7 stekkers.

Monteurs van KPN hebben alleen cat5e en cat6 aansluitmateriaal bij zich.

Daarbij leverd cat7 kabel voor u geen meerwaarde op. Cat5e is in uw situatie al voldoende. Dus u zit nu met een onnodig dure kabel zonder stekkers.

Ik adviseer u dan ook om de electricien die deze kabel heeft aangelegd te laten terug komen om deze verder af te werken.


Dat de elektricien slecht heeft geleverd is mij inmiddels duidelijk.

maar het begint bij kon

KPN beweert in hun brieven dat ze iemand vooraf sturen om te kijken en een planet maken .

Dat is niet gebeurd. 
daarom is glasvezel kastje in de kelder naast meterkast geplaatst ondanks dat ik aangaf dat dat onhandig zou zijn

daarna komt KPN monteur die zegt dat een kon monteur niet in de kruipruimte gaat om een kabel aan te leggen. Dat ik daarvoor zelf een elektricien moet inschakelen.

maar kpn monteur heeft niet gewaarschuwd dat dat een  perse een cat 5?kabel moest zijn

heb ik gedaan kosten meer dan 1000 euro

Electrician deed er langer over kabel dan hij had ingepland 

probleem is dat niemand bij kpn van begin af aan verantwoordelijkheid genomen heeft voor het hele proces desnoods tegen kosten en dat KPN met onderaannemers werkte via Primeinvest.

de monteurs van kon komen snel,maar zijn steeds niet ingelicht wat het probleem is en de klantenservice weigert mij door te verbinden om iemand van kpn dat uit te leggen.(want dat is een proces waarop ik moet vertrouwen volgens de klantenservice.


Sorry voor de type fouten,maar ik heb aan het hele proces al veel onnuttige tijd en geld besteed


Meerwaarde van elektricien was wel dat deze in tegenstelling tot de kpn monteur wel bereid was om via de kruipruimte en dus oude kanaal de kabel te leggen

daarmee leek die hindernis in ieder geval genomen


Hi @JosFien. Dat klinkt als een gecompliceerde situatie inderdaad. Jammer dat het zo stroef verloopt allemaal. 

Is het een optie dat deze, of een andere, elektricien nog eens langs komt om je ermee te helpen? Anders raad ik je aan om toch onze klantenservice nog eens te bellen voor verdere hulp, of via een nieuwe afspraak of anders via een klacht. Ik heb via het forum helaas geen andere opties.

@Ik_Combineer Heb jij toevallig nog suggesties en/of weet jij zo meer over het Cat7 verhaal?

 


Hi @JosFien. Dat klinkt als een gecompliceerde situatie inderdaad. Jammer dat het zo stroef verloopt allemaal. 

Is het een optie dat deze, of een andere, elektricien nog eens langs komt om je ermee te helpen? Anders raad ik je aan om toch onze klantenservice nog eens te bellen voor verdere hulp, of via een nieuwe afspraak of anders via een klacht. Ik heb via het forum helaas geen andere opties.

@Ik_Combineer Heb jij toevallig nog suggesties en/of weet jij zo meer over het Cat7 verhaal?

 

Ja, er is geen monteur met de juiste middelen hiervoor want de interne kabels van CAT7 zijn wat dikker. Wij gebruiken momenteel kabel CAT5E en hebben hier connectors voor evenals we connectoren voor CAT6A hebben. In beide connectoren past geen CAT7.

In het verleden heb ik deze situatie ook een keer meegemaakt en dit heb ik opgelost door een cat5e keystone te gebruiken. Maar deze oplossing is cosmetisch absoluut een ramp en best heel kwetsbaar. Daarnaast rekent KPN 17,50 per keystone dus kost dat dan €35 om de kabel af te werken. 


Reageer