Intussen 5 kpn monteurs bij mij aan huis geweest , die zeggen probleem niet te kunnen oplossen.
monteur 1 kon geen kabel aanleggen tussen kastje meterkast en modem 1 hoog (experia box)
en adviseerde dat een electricien te laten doen.
electricien heeft een CAT 7 kabel aangelegd door reeds aanwezig kanaal/route maar uiteinde CAT 7 maar zonder aansluit stukken voor etherkabel en bovendien bestaande kabel verbinding door geknipt
resultaat geen TV geen computer en geen telefoon.
monteur 2 kon de bestaande CAT7 kabel niet gebruiken,, dus herstelde oude verbinding en hadden toen gelukkig weer TV computer voor internet
monteur 3 constateerde dat de verbinding nog niet door prime invest was vrijgegeven.
monteur 4 constateerde dat hij geen CAT 7 kabel kon gebruiken vanwege niet aangesloten eindstukken, maar zou dit door geven aan de volgende monteur.
intussen bekende electricien gebeld (Louwman). die vond enerzijds de klus te klein , maar zei dat bij hem de CAT7 kabel door KPN was aangesloten., daardoor had ik hoop dat de volgende monteur voldoende op de hoogte zou zijn van het probleem. De klantensercice weigerde mij bij herhaling te verbinden met de afdeling die monteurs stuurt zodat ik voor dat deze zou komen kon checken of hij wel CAT 7 eindtukken kon plaatsen.
maar monteur 5 moest weer constateren dat hij dat niet kon en adviseerde toch de CAT 7 te gebruiken, maar maar zelf te proberen de einstukken aan te brengen en een klacht bij KPN in te dienen over de gang van zaken.
zowel een rit naar de gamma en Hornbach in Den Haag leverde geen resultaat op.
inmiddels heb ik de aansluitstukken en professionele krimptang op internet besteld en ontvangen, maar heb zelf geen ervaring op dit gebied en ben mezelf (78) aan het verdiepen op het internet, maar aarzel toch daar zelf zomaar aan te beginnen. vandaar deze noodkreet op het KPN forum