Skip to main content

Mijn ouders hebben inmiddels een dag of 10 geen internet/TV wegens een kapotte glasvezelkabel. Inmiddels 3 monteurs gehad en de volgende staat in de planning voor komende week. Aangezien het al de tweede keer is deze maand dat de glasvezelkabel gebroken is zijn ze er wel een beetje klaar mee.

Nu vroeg ik me af wat tegenwoordig de opties zijn voor een noodpakket? Ze zijn van de generatie die graag tv kijkt s ’avonds en meer op hun telefoon of tablet doet dan op de laptop. Nu hebben ze contact hierover gehad met de klantenservice en begrijp ik dat er een dongle wordt opgestuurd, ik neem aan voor gebruik van het mobiel netwerk via USB op hun laptop. Maar daar hebben ze dus niet zo heel veel aan.

Ik lees hier ook wel over Digitenne en mobiel netwerk oplossingen met wifi wat voor hun een heel stuk fijner zou zijn. Bestaan die noodpakket opties niet meer of zo? Hun mobiel abonnement loopt via Simyo, is het ook mogelijk om daar een extra 100Gb databundel op te krijgen, want hun eigen databundel loopt zo wel leeg.

Service valt me nogal tegen eerlijk gezegd. Ze hebben nog een van oorsprong XS4ALL abonnement, met wat nu KPN Service plus heet. Maar dat plus kan er zo wel vanaf helaas..

Hallo ​@Herbz ,

Ik lees hier ook wel over Digitenne en mobiel netwerk oplossingen met wifi wat voor hun een heel stuk fijner zou zijn. Bestaan die noodpakket opties niet meer of zo? Hun mobiel abonnement loopt via Simyo, is het ook mogelijk om daar een extra 100Gb databundel op te krijgen, want hun eigen databundel loopt zo wel leeg.

Normaal gesproken zouden jouw ouders ook een Digitenne-ontvanger kunnen krijgen in bruikleen. Het lijkt mij handig dat ze daar bij de klantenservice nog eens om vragen. Het voordeel van Digitenne is dat TV -kijken dan geen internetcapaciteit kost. 

Als hun mobiel abonnement bij Simyo loopt, dan kan KPN daar natuurlijk geen data op zetten. 

Ja, jammer dat de klantenservice niet zelf met de Digitenne optie is gekomen. Als het maandag niet opgelost wordt dan daar maar eens naar vragen. 

Simyo is een dochteronderneming van KPN, dus heel vreemd zou het ook weer niet zijn. Ze krijgen nu al  maandelijks de dubbele hoeveelheid mobiel data omdat ze internet bij KPN hebben (via Simyo Compleet).

Simyo is een dochteronderneming van KPN, dus heel vreemd zou het ook weer niet zijn. Ze krijgen nu al  maandelijks de dubbele hoeveelheid mobiel data omdat ze internet bij KPN hebben (via Simyo Compleet).

Simyo is een stuk goedkoper. Dat houd in dat je inlevert op service en mogelijkheden. Je kunt niet verwachten dat iemand die een stuk minder betaald hetzelfde krijgt als iemand die veel meer betaald. 

Simyo is een stuk goedkoper. Dat houd in dat je inlevert op service en mogelijkheden. Je kunt niet verwachten dat iemand die een stuk minder betaald hetzelfde krijgt als iemand die veel meer betaald. 

Tja, die service zou van KPN moeten komen, van mij mogen ze hun dochter Simyo daar ook prima voor betalen. In ieder geval betalen ze verder genoeg voor hun internet abonnement, XS4ALL was juist een premium merk ten opzichte van KPN zelf. ;-)

Tja, die service zou van KPN moeten komen, van mij mogen ze hun dochter Simyo daar ook prima voor betalen. In ieder geval betalen ze verder genoeg voor hun internet abonnement, XS4ALL was juist een premium merk ten opzichte van KPN zelf. ;-)

Zoals ik al schreef: betaal je minder, dan krijg je minder. Zo simpel is dat. Je kunt er XS4ALL bij halen in je betoog. Maar dat is totaal niet relevant. Dat je zelf vind dat er al genoeg betaald word is ook niet van belang. 

XS4ALL Internet Smart is het abonnement dat ze nog altijd hebben bij KPN, en dat is wat er niet werkt. XS4ALL is daardoor relevant

Mijn vraag over Simyo gaat erover of dat KPN ook een 100Gb databundel verleent bij een mobiel abonnement bij een van zijn dochter ondernemingen. Ik heb daar namelijk niets over kunnen vinden, niet dat het gebeurd, maar ook niet dat het niet gebeurd.

. Ik heb daar namelijk niets over kunnen vinden, niet dat het gebeurd, maar ook niet dat het niet gebeurd.

Ik heb die vraag al eerder in dit topic beantwoord: Het gebeurt niet, want Simyo is geen KPN. Die twee bedrijven opereren los van elkaar. De administraties zijn niet aan elkaar gekoppeld. 

Hallo ​@Herbz ,

Normaal gesproken zouden jouw ouders ook een Digitenne-ontvanger kunnen krijgen in bruikleen. Het lijkt mij handig dat ze daar bij de klantenservice nog eens om vragen. Het voordeel van Digitenne is dat TV -kijken dan geen internetcapaciteit kost. 

Als hun mobiel abonnement bij Simyo loopt, dan kan KPN daar natuurlijk geen data op zetten. 

Beste ​@Herbz ,

Een glasvezelkabelbreuk is erg vervelend en kan veel ongemak veroorzaken. Het is goed dat u een noodpakket heeft ontvangen/gaat ontvangen om de impact van de storing te minimaliseren. Hier zijn enkele toelichtingen op de situatie:

1. Gebruik van de dongel:

De dongel die u heeft ontvangen/gaat ontvangen, is waarschijnlijk bedoeld om in uw router te plaatsen. Hiermee wordt een mobiele internetverbinding opgezet via uw router, zodat uw thuisnetwerk weer operationeel is. Apparaten zoals mobiele telefoons, tablets en laptops kunnen dan gewoon verbinding maken met het netwerk zoals u gewend bent.

2. Televisie kijken tijdens de storing:

KPN biedt in dergelijke gevallen vaak Digitenne aan als alternatief voor televisie. Dit is een tijdelijke oplossing die u in staat stelt om televisie te blijven kijken totdat de glasvezelverbinding is hersteld.

3. Extra mobiele data:

Als u een mobiel abonnement bij KPN heeft, kunt u een tijdelijke bundel van 100GB aanvragen om te gebruiken tijdens de storing. Voor klanten met een mobiele aansluiting bij een andere provider is deze mogelijkheid helaas niet beschikbaar.

Ik richt mij graag op uw specifieke vragen en probeer deze zo duidelijk en relevant mogelijk te beantwoorden. Als er nog onduidelijkheden zijn of aanvullende vragen, hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet.

Hoi ​@Herbz. Heb je nog contact opgenomen met onze klantenservice voor het aanvragen van een noodpakket? Of is de kabelbreuk inmiddels al verholpen? 

Hoi ​@Herbz. Heb je nog contact opgenomen met onze klantenservice voor het aanvragen van een noodpakket? Of is de kabelbreuk inmiddels al verholpen? 

Kabelbreuk nog niet verholpen, vandaag is er een monteur geweest en die heeft gezegd dat er een kraan moet komen om het uit te graven. Dat gaat zo nog wel even duren denk ik.

Mijn ouders hebben zaterdag een dongel ontvangen, maar die moeten ze nog in gebruik nemen. Woon er 2 uur rijden vanaf dus moet ze daar telefonisch bij ondersteunen.

Die dongel gaat niet helpen met TV kijken op hun televisie toestel neem ik aan. Is het dan mogelijk om er digitenne heen te sturen? Ze zitten nu al weer 2 weken zonder.

Hoi ​@Herbz. Wat goed dat er een dongel wordt toegestuurd, maar daar kan je inderdaad geen tv mee kijken. Ik weet niet of ik de mogelijkheid heb om Digitenne toe sturen voor zolang de kabelbreuk nog niet is verholpen, maar ik ga het in ieder geval voor jullie proberen. Wil je daarvoor naam, adres, postcode en klantnummer van jouw ouders achterlaten in het “Persoonlijke Opmerkingen” veld van jouw profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je uitzoeken of ik het voor elkaar krijg. 

Hoi ​@Vikash van KPN 

Heb de betreffende gegevens achtergelaten in het “Persoonlijke Opmerkingen” veld.
Zou geweldig zijn als er een Digitenne naar ze toe zou kunnen!

Zeer bedankt voor de hulp alvast!

Reageer