Skip to main content

Goedemorgen,

 

Wij moeten verhuizen ivm dat onze zoon ernstig ziek is nou hebben wij op ons huidige adres 1 GB internetsnelheid maar op ons nieuwe adres is maar een snelheid haalbaar van 72 Mbit/s daar hebben wij dus helemaal niets aan, maar toch moeten wij ons aan ons contract houden tot 06-2024, dit is op zijn minst een beetje vreemd, wij krijgen hier 1 GB en op ons nieuwe adres kan kpn niet leveren wat wij nu hebben?

Je zegt dat kpn niet kan leveren en tegelijkertijd dat kpn 72mb kan leveren. Dus is er geen probleem. 72mbit is voor een huis tuin en keuken verbinding snel genoeg. 


wij hebben nu een internet snelheid van1 G en kan niet deze snelheid leveren maar maximaal 72 mb,

dit is voor ons gezin echt niet voldoende.

er is voor ons dus wel een probleem, fijn dat u met deze snelheid wel tevreden bent


Je heeft een probleem en verhuisd en kan niet de oude snelheid krijgen. Maar KPN is alleen verplicht de snelheid te leveren op oude adres, op je nieuwe adres is door de technische beperking niet mogelijk. Dus je heb de opties of met KPN-klantservice te bellen en hopen op coulance of compensatie van KPN, of over te stappen op andere aanbieder en betaal de restende maanden de verplichte abo-kosten aan KPN


De algemene voorwaarden van KPN zijn hierin helder:

13.2 Tussentijds opzeggen

De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

  • Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven

    veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt

    opzeggen. Meer daarover leest u hieronder

  • Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-

    nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

  • Als u een openbare elektronische communicatiedienst,

    zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken

  • Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

  • Bij overlijden

 

Als je teruggaat van 1GB naar 72mb, dan spreken we hier niet over een vergelijkbare dienst, dus kun je tussentijds opzeggen. Ik zou dit even opnemen met de klantenservice, opzeggen moet kunnen.


72mbit is voor een huis tuin en keuken verbinding snel genoeg. 

Helemaal mee eens.
Zie bv ook dit onderwerp :

Of er moet een heel speciale toepassing zijn, maar ik zou niet weten wat.
Die enorm snelle verbindingen zijn als drinken uit een brandkraan.
Of, andere vergelijking, een dikkere waterleiding voegt niets toe, behalve als het zwembad gevuld moet worden.


Het is niet aan ons om aan te geven dat de poster al dan niet genoeg heeft aan deze snelheid.


Als wij met drie man thuiswerken en een teamsmeeting en VPN hebben is 72 niet genoeg.


Dat zal zo zijn, weet ik niet, het zal de data honger van sommige toepassingen zijn.
Het is wel zo zijn dat aanbod vraag creëert.
Ziet (bv) dit :

Ieder zijn eigen idee cq mening (alhoewel, in sommig gevallen !  maar dat is hier niet van toepassing)
Maar dit :

. . .  is maar een snelheid haalbaar van 72 Mbit/s daar hebben wij dus helemaal niets aan . .

Vind ik wel wat te stellig, dat Is echt meer dan niks, kijk maar eens in je huidige modem wat het (maximale) verbruik is.

Los daar van is de vraag over al dan niet het contract uit  moeten dienen wel terecht nmi.
Is er een andere aanbieder beschikbaar op het nieuwe adres ?


@J Heil Welkom op het forum. 

Wat balen dat op je nieuwe adres er geen 1 Gb/s geleverd kan worden. 

Of dit een reden is voor opzeggen durf ik niet te zeggen. Op het forum doen wij geen opzeggingen, daarvoor hebben wij ook geen bevoegdheid. 

Ik zou dan ook willen adviseren om contact op te nemen met 0800-0402, en hier aan te geven dat je wil opzeggen.