Skip to main content

24 december j.l. heeft de monteur mijn glasvezelkastje vervangen en mijn experiabox van 9 naar 10. Een uur later nadat monteur weg was. Geen ontvangst op tv, geen internet en geen wifi en geen telefoon. Dus geen kerstfilms, geen Netflix, geen kerst zoom-sessies met anderen. Met eigen 06 helpdesk diverse keren gebeld ben geholpen maar zonder gewenst eindresultaat, probleem niet opgelost. Monteur is ingepland voor volgende week. Wat mij opvalt is het oranjelampje van Ethernet op glasvezelmodem. Wat betekent dat en is dat mogelijk de veroorzaker van mijn probleem? Kan ik daar zelf iets aan doen? Dank alvast.

Een oranje lampje is niet best en daar kan je weinig mee. Wat je kan proberen is het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom halen en dan de experiabox aansluiten zonder dat er iets op aangesloten is. Blijft lampje dan nog oranje dan ligt het probleem voor je modem.


Dank voor reactie ik ga het vandaag proberen en koppel mijn resultaat terug.


Heeft het stroomloos maken van het glasvezelkastje nog geholpen @CeGi-2020? Hoor het graag!


Zojuist stroom eraf gehaald. Probleem is niet verholpen.


Wat balen! Het klinkt als een kabelbreuk of een stoorzender in het netwerk:thinking:  Het heeft immers wel even gewerkt en nu ineens niet meer. Kun je alle apparatuur eens loskoppelen van het modem. Het glasvezelkastje en het modem stroomloos maken. Even wachten en weer aansluiten. Nog zonder tv-ontvanger en andere apparatuur. Ik ben benieuwd of het modem op zichzelf wel weer een verbinding tot stand kan brengen. Als je het goed vindt, kijk ik daarnaast even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 


Beste Lisa, dank voor je reactie. Ik lees nu pas je bericht. Ik ben niet thuis geweest. Vandaar nu pas mijn reply. Ik ga het morgen proberen. Groet.

 


Goedemorgen Lisa, vanmorgen wil ik jouw oplossing proberen, maar ik heb TV-radio, ik heb telefoon, ik heb Internet. Het ethernet-indicator-lampje brandt nog steeds oranje. En alle lampjes op de Experia 10 branden nu groen m.u.v. het Eco-lampje dat brandt niet. Ik ben blij, maar tegelijkertijd benieuwd wat de stoorzender in het netwerk is. Een kabelbreuk lijkt mij hier niet op van toepassing. Ik dank iedereen in ieder geval voor de gegeven reacties op mijn vraag.


Oehh, dat is op afstand lastig te zeggen. Zodra het issue weer voorkomt kun je het uitzoeken door apparaten te elimineren. Alles loskoppelen van de Experiabox, resetten en minimaal 30 minuten wachten tot de Experiabox helemaal is opgestart. Hierna een-voor-een de apparaten weer aansluiten. Mocht er een stoorzender tussen zitten, dan komt dit vanzelf bovenwater als dit ten kostte gaat van de verbinding. 


Beste Lisa, dank voor het meedenken en suggesties op afstand. Niets heeft geholpen. Toch maar weer gebeld. Monteur is vandaag geweest en heeft NT-kast vervangen. Hopelijk nu langer kijk- en computerplezier. So far so good. Groet.

Â