Skip to main content
Vraag

Oud isra punt weghalen, mag dat?

  • 13 September 2024
  • 7 reacties
  • 97 keer bekeken

Ik heb gisteren de sleutel van een nieuwe woning gehad. Deze woning heeft een glasvezel aansluiting in de meterkast. Verder zit er in de huiskamer een isra aansluiting op een nogal opzichte plek. Mag ik deze weghalen, aangezien er ook glasvezel geleverd kan worden? Het type isra punt is als foto toegevoegd. 

 

Officieel zal KPN zeggen: “Nee”.

 

Maar niemand kan je tegenhouden om het weg te werken.

En als er glasvezel in de woning is zal niemand het ooit missen…..

 


Is dat glasvezel van KPN? Niet van Delta of Odido ofzo? Open Dutch Fiber? E-fiber?


 

Is dat glasvezel van KPN? Niet van Delta of Odido ofzo? Open Dutch Fiber? E-fiber?

Is idd een kastje van kpn netwerk. Er zat nog zo'n wit kartonnetje over


Hoi @Wassol . Officieel is het ons eigendom. Mijn advies is om de kabels iig niet af te knippen maar ze proberen ergens op te rollen en weg te werken.   Dat je het loskoppelt van het plaatje is in mijn optiek niet zo'n ramp. Het plaatje zou ik wel bewaren. 

Kort gezegd: niet stuk maken maar wegwerken. dan is er niet zoveel aan de hand.


Grote kans dat er ergens anders in huis (meterkast) nog een verbinding is van buiten- naar binnen kabel. Als dat in stand blijft dan is er zeker niets aan de hand.
Heb je een kruipruimte ? Hoe oud is het huis ?


Hoi @Wassol . Officieel is het ons eigendom. Mijn advies is om de kabels iig niet af te knippen maar ze proberen ergens op te rollen en weg te werken.   Dat je het loskoppelt van het plaatje is in mijn optiek niet zo'n ramp. Het plaatje zou ik wel bewaren. 

Kort gezegd: niet stuk maken maar wegwerken. dan is er niet zoveel aan de hand.

Bedankt. Fijn dat ik het iig kan wegwerken. Ik zal de kabel dan heel laten en het plaatje apart houden.


Grote kans dat er ergens anders in huis (meterkast) nog een verbinding is van buiten- naar binnen kabel. Als dat in stand blijft dan is er zeker niets aan de hand.
Heb je een kruipruimte ? Hoe oud is het huis ?

Dit is voor zover ik kon zien het eerste punt. Meterkast heeft alleen glasvezelpunt qua multimedia. Is een appartement uit 1969, dus de kruipkelder is het appartement van de onderburen😅


Reageer