Skip to main content

Ik ben enige tijd geleden overgestapt naar een nieuw pakket met een download van 200 MB. Ik had nog een oud V7 modem. Ter vervanging van dit modem is een zwart modem toegestuurd. Na installatie bleek dat niet te werken. Na telefonisch contact V10 modem ontvangen. Ook dat werkte niet. Vervolgens is een monteur gekomen om een aanpassing te maken in de aansluiting.   

Sindsdien werkt de WiFi, maar er zijn twee netwerknamen zichtbaar. De oude en de nieuwe. We maken gebruik van twee WiFi superpunten op de begane grond en 1ste verdieping. Op de begane grond prima WIFI met de nieuwe netwerknaam. Op de eerste verdieping een slechte verbinding met de nieuwe netwerknaam. De oude netwerknaam is ook nog zichtbaar en met die netwerknaam hebben we boven ook een prima verbinding. Hierover al meerdere keren contact gehad, maar de servicedeskmedewerker van KPN verwijst me voor de oplossing naar dit forum. Ik ben benieuwd. Concreet is de vraag: hoe komen we van de oude netwerknaam af en hoe krijgen we overal in huis een goede verbinding op basis van de nieuwe netwerknaam

Hoi @Ron van V , welkom op het forum! Jammer dat we er niet in zijn geslaagd om je wifi probleem in één keer op te lossen. Als ik je bericht lees heb ik het idee dat je wifi versterkers op de bovenverdieping nog niet ‘weten’ dat je een nieuw modem en nieuw wifi netwerk hebt.  Je kan dit makkelijk zelf oplossen door gebruik te maken van de KPN thuis app. Hiermee kun je je thuisnetwerk opnieuw instellen en voor alle wifi versterkers de netwerknaam (SSID) en wachtwoord gelijk maken. Laat je weten of het gelukt is?


Beste Rob, ik heb geprobeerd om het thuisnetwerk opnieuw in te stellen. Dat is uiteindelijk niet gelukt. Vandaag een collega van KPN over de vloer gehad die het netwerk opnieuw heeft ingesteld en de wifisuper punten opnieuw heeft gekoppeld, met als resultaat dat alles nu naar behoren werkt. Het probleem is daarmee opgelost. 

 


@Ron van V Tof dat het is opgelost!