Skip to main content

Hoi allemaal,

 

Vanochtend had ik een sms van KPN dat mijn wifi nu actief is.
Door de kerstdagen had ik het nog niet aangesloten, maar inmiddels staat alles klaar. Echter op de zwart/witte box blijft het lampje ‘glas’ uit, en op het modem knippert deze.

 

De servicecheck heb ik al gedaan, alle kabels nagelopen, lijkt allemaal in orde.

 

Mis ik iets? Misschien zie ik door de kerstdagen iets over het hoofd… ;-)

Hiervoor Ziggo gehad, en ik vermoed dat de mensen die voor mij hier zaten KPN hadden (aangezien ze de kabel die nodig was voor Ziggo hadden afgeknipt en achter een plint verstopt hadden...)

Alvast bedankt! 

Hoi @Annash 

Welkom op het forum van KPN, en uiteraard welkom bij KPN als klant.

Haal eens het glasvezelmodem (NT - zwarte box) in de meterkast voor twee minuten van het stroom, haal ook de stroom van het modem zelf af.

Steek als eerste de stekker (adapter) van het glasvezelmodem (zwart kastje) weer terug op het stroom, en laat hem even goed herladen en opstarten.
Vervolgens, doe je de stekker van het modem weer aan het stroom, en laat ook het modem rustig inladen en opstarten.

Heb je hierna wel een internetverbinding?
En wat doen de lampjes op het glasvezelmodem en het modem? branden die groen?

Het activeren van een nieuwe aansluiting op het glasvezelnetwerk van KPN, kan tot 24 uur in beslag nemen, maar in de meeste gevallen heb je al veel eerder een werkende verbinding.

Laat het even weten.


Hoi @Annash 

Welkom op het forum van KPN, en uiteraard welkom bij KPN als klant.

Haal eens het glasvezelmodem (NT - zwarte box) in de meterkast voor twee minuten van het stroom, haal ook de stroom van het modem zelf af.

Steek als eerste de stekker (adapter) van het glasvezelmodem (zwart kastje) weer terug op het stroom, en laat hem even goed herladen en opstarten.
Vervolgens, doe je de stekker van het modem weer aan het stroom, en laat ook het modem rustig inladen en opstarten.

Heb je hierna wel een internetverbinding?
En wat doen de lampjes op het glasvezelmodem en het modem? branden die groen?

Het activeren van een nieuwe aansluiting op het glasvezelnetwerk van KPN, kan tot 24 uur in beslag nemen, maar in de meeste gevallen heb je al veel eerder een werkende verbinding.

Laat het even weten.

 

Bedankt voor je antwoord en moeite! Ik heb alles nog een keer eruit gehaald.

 

Glasvezelmodem: lampje glas blijft uit (zit bij mij in de kamer, niet de meterkast)

Modem: lampje internet knippert.

Alle andere lampjes branden groen.

 

Het lijkt me dat het moment dat ze een bericht sturen dat het werkt, het ook moet werken?

 

Foto's:

 


Bel de klantenservice 0800-0402.  Zij kunnen dan meteen met je meekijken. 


Het zou ergens vandaag geactiveerd moeten worden, maar tot dusver nog geen geluk. Ik vind het vreemd dat ze dan al een smsje sturen met ‘het werkt!’ (en ook dat ze de volle dag rekenen op de factuur). Volgens contract moeten ze natuurlijk leveren, maar dat doen ze nu nog niet. Vooralsnog geen pluspunt voor KPN. Hopelijk werkt het snel/morgen.


Maar heb je nou gebeld??? Misschien is je glasvezelkastje wel kapot of ergens een breuk!! 


Maar heb je nou gebeld??? Misschien is je glasvezelkastje wel kapot of ergens een breuk!! 

Jazeker! Toen zeiden ze dat mijn order nog op ‘in behandeling’ (of verwerking?) stond, waarop er gezegd werd dat het ergens vandaag geactiveerd werd… 

 

 


Nou het zal me verbazen als het vandaag nog gaat gebeuren. 


Maar heb je nou gebeld??? Misschien is je glasvezelkastje wel kapot of ergens een breuk!! 

Jazeker! Toen zeiden ze dat mijn order nog op ‘in behandeling’ (of verwerking?) stond, waarop er gezegd werd dat het ergens vandaag geactiveerd werd… 

 

 

Hoi @Annash 

Ik ben het met mede forumlid @Joep1965 eens, dat je het beste even kunt bellen met de storingsdienst van KPN, om jouw glasvezellijn door te meten of dat het glasvezelmodem nog wel in orde is.

Spreek nadat de voice respons stem heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Ik heb een storing of graag doorverbinden met een medewerker wegens storing, dan wordt je automatisch doorverbonden met de technische dienst van KPN.
De afdeling is 24 uur per dag, en 7 dagen per week bereikbaar via 0800-0402.

Zeg gewoon dat je het te lang vindt duren, en je graag wilt weten waneer je verbinding actief wordt.
Ook zou ik vragen of de medewerker even je lijn wilt doormeten, om er zeker van te zijn dat er nergens een fout zit.

Beter een stuk zekerheid voor jezelf, dan een stuk onzekerheid waar je niets aan hebt.

 


Bedankt voor jullie feedback ook weer.

 

Ik heb nogmaals gebeld maar omdat mijn order nog open staat (en dus nog steeds niet actief is) kunnen ze niet doormeten.

 

Nog een reset op het modem gedaan, maar dit maakt ook niet uit.

 

Ze bellen me morgenmiddag terug om te kijken of het dan werkt, ook omdat mijn order dus nog niet actief is. Anders ligt het waarschijnlijk aan het glasvezelmodem. 

 

Afwachten dus nog...


Het werkt nog steeds niet, dus ik heb direct weer gebeld. Ontzettend onhandig dit, aangezien ik van huis werk. 

 

Er komt (3 januari pas helaas) een monteur langs, omdat het inderdaad aan het glasvezelkastje lijkt te liggen. Enige voordeel is dat ik gebruik maak van de overstapservice en als het goed is dus nog bij Ziggo terecht kan tot die tijd. Ik heb net de zaak weer omgezet, duimen dat het in ieder geval werkt, en dan maar hopen dat er niet teveel aan de hand is wat de monteur moet oplossen.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken. :)

 

 


Het werkt nog steeds niet, dus ik heb direct weer gebeld. Ontzettend onhandig dit, aangezien ik van huis werk. 

 

Er komt (3 januari pas helaas) een monteur langs, omdat het inderdaad aan het glasvezelkastje lijkt te liggen. Enige voordeel is dat ik gebruik maak van de overstapservice en als het goed is dus nog bij Ziggo terecht kan tot die tijd. Ik heb net de zaak weer omgezet, duimen dat het in ieder geval werkt, en dan maar hopen dat er niet teveel aan de hand is wat de monteur moet oplossen.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken. :)

 

 

Hoi @Annash 

Ik begrijp dat dit geen fijn begin is van je overstap van Ziggo naar KPN, maar helaas gebeuren deze dingen nu eenmaal, en komt een defecte glasvezelmodem (NT) pas naar voren zodra er opnieuw een internet abonnement actie wordt.

Goed, dat je gebruik maakt van de overstapservice.
Dan heb je in elk geval nog een internetverbinding via je huidige (oude) provider Ziggo.
Deze wordt pas beëindigd zodra je een werkende internetverbinding hebt via KPN.

En dat de monteur pas op 3 januari kan komen, ligt in het feit dat we nu rond de feestdagen zitten en er vast ook monteurs zijn die in deze periode verlof hebben opgenomen.

Alvast een fijn Oud & Nieuw!