Skip to main content

Beste,

 

Wij krijgen eind deze maand de sleutel van ons nieuwe huis. Echter zullen wij pas 6 weken daarna ons nieuwe woning gaan bewonen. Aangezien er vanuit thuis gewerkt moet worden tijdens de corona periode zullen wij zowel in ons nieuwe als oude huis overdag verblijven. Wij moeten bij het nieuwe huis aanwezig zijn wanneer er aannemers bezig zijn en visa versa in ons huidige huis. Wij hebben al jaren abbonementen van KPN en in dit geval hebben wij een nieuwe hussel internet abbo van 500mbit. Deze verloopt nog niet op korte termijn en willen deze graag oververhuizen zodra wij in juli het huis gaan bewonen. Echter hebben wij in de komende tijd ook internet in het nieuwe huis nodig om ons werk te kunnen beoefenen. Het nieuwe huis beschikt ook over glasvezel, echter steekt deze nog voor het huis uit de grond. Kan KPN ons op een manier van internet blijven voorzien in deze overbruggings periode? Zodat we daarna ons huidige pakket kunnen meeverhuizen? Ik lees veel over het noodpakket wat een optie kan zijn voor ons? 

 

Alvast bedankt!

Pascal

Hi Pascal, welkom op het forum. 

Een noodpakket voor 6 weken zal verre van ideaal zijn, al helemaal bij meerdere personen. Mijn advies is om een bestelling te plaatsen op het nieuwe adres voor een contract dat maandelijks opzegbaar is, dit kun je aangeven tijdens het bestellen. Eind deze maand is wel krap, ik vraag me af of we dit zullen redden voor het einde van de maand, normaal gesproken duurt het ongeveer 3 weken als alles meezit. Zijn de kabels op het nieuwe adres ook aangesloten en helemaal op orde? Vul ook even je profiel in met je huidige en nieuwe adres, dan kan ik ook even meekijken. 

In dit scenario kun je dan je verbinding op je huidige nog doorlopen en gaan verhuizen vanaf de datum dat je niet meer 2 verbindingen nodig hebt. 

 


Hi Pascal, welkom op het forum. 

Een noodpakket voor 6 weken zal verre van ideaal zijn, al helemaal bij meerdere personen. Mijn advies is om een bestelling te plaatsen op het nieuwe adres voor een contract dat maandelijks opzegbaar is, dit kun je aangeven tijdens het bestellen. Eind deze maand is wel krap, ik vraag me af of we dit zullen redden voor het einde van de maand, normaal gesproken duurt het ongeveer 3 weken als alles meezit. Zijn de kabels op het nieuwe adres ook aangesloten en helemaal op orde? Vul ook even je profiel in met je huidige en nieuwe adres, dan kan ik ook even meekijken. 

In dit scenario kun je dan je verbinding op je huidige nog doorlopen en gaan verhuizen vanaf de datum dat je niet meer 2 verbindingen nodig hebt. 

 

  Bedankt voor je reactie! Het is niet de bedoeling dat ik voor 6 weken een noodpakket wil gebruiken haha. Probleem is inderdaad dat de glasvezelkabel nog voor het huis ligt en ik nu nog geen monteur daar naar kan sturen omdat ik er pas eind deze maand in ga. Heb mijn profiel aangepast 


Dat maakt het wat lastiger. Voer in ieder geval alvast de bestelling in die maandelijks opzegbaar is op het nieuwe adres zodat het balletje gaat rollen en wij alvast wat dingen in orde kunnen maken. De verhuizing van je huidige pakket zullen we later regelen. Dat lijkt mij in dit geval de beste manier van aanpak.


Zojuist gebeld naar de klantenservice. Heb het maandelijks opzegbaar abbonement besteld voor op het nieuwe adres. Deze gaat per 3 Juni in (komt monteur langs). Echter zoals ook verteld aan de medewerker van de klantenservice het glasvezel punt ligt momenteel rechtsvoor buiten het huis. De medewerker gaf aan dat glasvezel al aangesloten hoort te zijn op het adres wat niet het geval is. Ik heb dus wel mijn twijfels of KPN netwerk NL automatisch langs komt voor het glasvezel door te leggen naar binnen toe. Mochten ze langs komen, nemen ze dan wel contact op wanneer ze langs komen? Wil namelijk niet dat dit gedaan wordt als de huidige bewoners er nog wonen. Wij krijgen op 29 Mei de sleutel, dus het zou ideaal zijn als ze 30 Mei kunnen komen (zaterdag) zodat de monteur van 3 juni alles netjes kan aansluiten.


Dat is heel goed, zonder bestelling zal er überhaupt niet gebeuren anders. Nu zijn er 2 opties, het systeem herkent automatisch dat de kabel niet is aangesloten en Netwerk NL wordt aangestuurd. Optie 2 is dat het onterecht als aangesloten is afgemeld waardoor onze monteur dit eerst moet constateren. 

Mijn advies is om dit ook daar even aan te geven, ben benieuwd wat ze zullen aangeven. Dit kan ik helaas niet voor je doen namelijk. 

 


Dat is heel goed, zonder bestelling zal er überhaupt niet gebeuren anders. Nu zijn er 2 opties, het systeem herkent automatisch dat de kabel niet is aangesloten en Netwerk NL wordt aangestuurd. Optie 2 is dat het onterecht als aangesloten is afgemeld waardoor onze monteur dit eerst moet constateren. 

Mijn advies is om dit ook daar even aan te geven, ben benieuwd wat ze zullen aangeven. Dit kan ik helaas niet voor je doen namelijk. 

 

Heel erg bedankt, ik ga maandag direct met hun contact opnemen en ben benieuwd wat ik te horen krijg. Altijd gedacht dat alleen het verhuizen veel werk en/of stress oplevert maar dit alleen al geregeld krijgen mag er ook wezen haha. Laten we hopen dat het goed komt! Nogmaals bedankt en ik reageer hier als ik meer weet!


Kan ik me goed voorstellen! Laat het me weten, ik help graag waar ik kan.


Nou heb vandaag mijn telefoon ronde gehad. Op advies heb ik dus met bovenstaande nummer contact opgenomen (netwerk nl) daar werd aangegeven dat het netwerk inderdaad binnen zou horen te liggen, wat niet het geval is. Ze kunnen niet precies nakijken hoe of wat. De eerste persoon zou met de aannemer contact gaan opnemen, tijdje in de wacht gestaan maar toen kreeg ik te horen dat er een andere aannemen in ons gebeid werkzaam is. Met die aannemer ging hij nu contact opnemen maar na enkele minuten werd de verbinding verbroken. Wederom terug gebeld, kreeg een iets ander verhaal te horen maar kwam er op neer dat glasvezel inderdaad naar binnen gelegd moest worden en kreeg daar 2 opties voor:

  1. De monteur die 3 Juni langskomt moet dit constateren (wat ik zelf al had gedaan) en moest daarna weer een afspraak maken met netwerk nl om dit naar binnen te leggen, conclusie; er gaan weer wat dagen overheen.
  2. Contact opnemen met KPN klanten service en doorgeven/vragen dat ze een “herstel ticket” aanmaken zodat ik gebeld ga worden door netwerk nl om een afspraak in te plannen om glasvezel naar binnen te leggen.

Nou uiteraard voor optie 2 gegaan en als alles goed is gegaan is er een ticket gemaakt zodat ik hopelijk binnenkort gebeld wordt om een afspraak te maken voor het doorleggen van glasvezel, zodat de KPN monteur van 3 Juni ook niet voor niks komt en wij verder kunnen met werken op de nieuwe locatie.


Die opties had ik ook verwacht. Ik hoop oprecht dat dit een beetje opschiet, meer invloed dan dit hebben wij niet op Netwerk NL dus het is nu afwachten tot ze in actie komen voordat wij daar zijn op 3 juni. 


Status update: Zojuist maar weer gebeld met NetwerkNL aangezien ik nog niet gebeld ben voor een afspraak in te plannen. Kreeg een vriendelijke behulpzame telefoniste eraan die wel wat wist te vertellen over de geschiedenis terug in 2013, dat het vaker voor komt dat huizen niet aangesloten werden maar wel geteld werden als aangesloten om de installatie bedrijf betaald kreeg per aangesloten huishouden. Maar de telefoniste verwacht in mijn situatie dat de ticket is afgewezen omdat ze eerst de bevestiging van de KPN monteur nodig hebben. Helaas zit er dus niks anders op dan te wachten tot het 3 Juni is zodat de monteur hetzelfde kan constateren als mij. Laten we dan maar hopen dat daarna snel actie kan komen. Op deze manier ziet mijn vooruitzicht er niet goed uit, dat ik daar mijn werk kan doen over het netwerk van KPN.


Status update: Gisteren is de KPN monteur langs geweest en constateerde dat de kabel buiten lag. Het was een vriendelijke meneer die ook mijn nieuwe V12 modem mocht bewonderen haha. Hij heeft het een en ander gedaan op zijn telefoon en gebeld om door te geven dat mijn kabel dus buiten ligt en nog aangesloten moet worden naar binnen. 

 

De monteur gaf mij aan dat ik binnen 4 werkuren terug gebeld zou worden om een afspraak te maken met NetwerkNL en hij gaf aan dat ze vaak in de middag al terecht kunnnen om het verder in orde te maken. Nou 5 uur laten was ik nog steeds niet gebeld dus heb zelf Netwerk NL gebeld. Na 15 minuten in de wachttijd gewacht te hebben kreeg ik iemand er aan maar die gaf aan dat ze geen melding ontvangen hebben van KPN en dus niks voor mij kunnen doen. Ze verwezen mij naar KPN om telefonisch contact op te nemen om erachter te komen waar het mis gaat.

 

Nou ik dus KPN opgebeld en ze zagen in hun systeem dat de monteur een melding had gemaakt dat de glasvezelkabel niet binnen ligt. Volgens de telefoniste moet ik nu 1 werkdag wachten op een email met een link om een afspraak te maken. Aangezien dit overmacht is, moest ik mij hierbij neerleggen, al hoewel ik het jammer vindt dat ik ze beide gebeld heb dat ze dan niet direct de afspraak met mij kunnen maken.

 

Probleem nu is, Monteur is gisteren 09:00 hier geweest en het is momenteel 10:00 geweest, wat ik als 1 werkdag tel. Echter heb ik nog steeds geen email ontvangen en dus kan ik geen afspraak maken. Ik ben bang dat als het zo door gaat dat ik volgende week nog geen internet hier heb en zo alleen maar verlof dagen kan opnemen omdat ik niet kan werken op mijn nieuwe adres en tevens aanwezig moet zijn voor de aannemers.

 

Hoe kunnen we dit het beste oplossen?


Status update: Ik heb sinds de belofte nooit een email gekregen om een afspraak te maken, hier gaat dus echt iets fout.. Ik heb zelf dus vorige week maar wederom contact opgenomen en toen werd door de telefoniste de bel afspraak naar hun backoffice afdeling doorgezet. Ik ben die dag dan ook gebeld worden om een afspraak te maken. Vandaag(maandag) zou de eerst volgende optie zijn om aangesloten te worden. 

Zojuist de monteur van het TOF group hier gehad die het glasvezel opnieuw zou moeten aansluiten. Echter blijken we weer te botsen.. Hij wilt de glasvezel kabel niet in de meterskast aansluiten maar in de woonkamer??? Ik had zowel met de KPN monteur als de telefoniste besproken en gevraagd of hij in de meterskast aangesloten werd en mij werd doorgegeven dat dat gedaan werd, dat dit standaard is. De glasvezel monteur geeft aan dat het dan fout is doorgegeven door de provider? En hij geeft ook nog eens aan dat er kosten verbonden kunnen zitten om hem in de meterskast aan te sluiten??? 

Dus nog later internet.. Zojuist maar weer met de klantenservice van KPN gebeld, ze hebben de opdracht weer naar hun backoffice gestuurd en moet nu weer afwachten tot er met mij contact wordt opgenomen. Hij gaf ook aan dat er een offerte wordt opgemaakt?? Ik vroeg hem of ik dan iets gaan betalen? Maar dit kon hij niet aangeven. Ik ga er toch vanuit dat als ik nooit gebruik heb kunnen maken van glasvezel/internet op dit adres dat ik nu niet ineens met allemaal kosten kom te zitten?

Ik vindt het allemaal erg vervelend gaan en heb nu echt een kastje muur verhaal effect te pakken. slecht begin voor een verhuizing/nieuw huis en totaal niet zoals geadverteerd wordt “wij helpen u zorgeloos mee te verhuizen” service van KPN.

 

@Alex_P Kun jij hier nog wat in betekenen? 😞 Ik heb het idee dat ik vast kom te zitten zo.. Ik heb echt alles van KPN, zowel thuis als op het werk, familie etc. maar sta nu op een punt dat ik twijfel zoals het nu gaat.


Ik kan helaas hierin niets meer betekenen dan dat ik al heb gedaan. Het is erg nobel van de telefonische ingang van de KPN provider (wij dus) om dit door te geven aan de backoffice, dit zal echter op niets uitdraaien. Dit wordt doorgezet naar Netwerk NL en ik verwacht niet dat zij hier veel mee gaan doen, behalve voor gezien afmelden. Dit is overigens geen onwil van mijn kant, als ik invloed hierop kon uitoefenen had ik dit zeker gedaan. (De monteurs van) Netwerk NL hebben hierin het laatste woord. Het enige dat je kan doen is wederom rechtstreeks contact opnemen met Netwerk NL via de kanalen die ik eerder heb benoemd. 

Wat ik nog wel kan doen is een noodpakket aansturen om je toch tijdelijk van internet te voorzien op je nieuwe adres, zij het wel dat het niet geschikt om te streamen met de hele familie. 


Graag zou ik in deze situatie gebruik willen maken van het noodpakket, het is enkel voor mij bedoelt (dus zal niet op gestreamed worden). Ik ben namelijk wederom aan het wachten tot ik gebeld wordt sinds gisteren.. Mijn hoop op spoedig internet begint af te zwakken helaas.. Hoop dat ik met het noodpakket even vooruit kan, maar vrees voor het ergste op dit moment :( 


Dan ga ik hier navragen hoe snel ik een noodpakket bij je kan krijgen, die goedkeuring hangt af van hoelang het nog duurt. Ik heb in ieder geval 100 Gb toegevoegd aan het mobiele nummer eindigend op 905 zodat je dat toestel als een hotspot in kunt stellen alvast. 


Bedankt Alex, dat is het toestel van mijn vrouw haha. Maar dan kan zij iig iets doen. Ik zelf heb een zakelijk KPN nummer.


Bedankt Alex, dat is het toestel van mijn vrouw haha. Maar dan kan zij iig iets doen. Ik zelf heb een zakelijk KPN nummer.

Daar kan ik niets mee. Ik verwacht vrij snel een antwoord over het noodpakket. Als hij het als hotspot aanzet kun jij zelf ook koppelen met je laptop natuurlijk. 


@Refl0w het ging sneller dan verwacht, er is eentje voor je besteld. Ik hoop op morgen maar verwacht dat het donderdag zal worden bezorgd.


Hey @Alex_P thanks a lot! Dan kan ik al iets meer dan steeds mijn telefoon in hotspot modus zetten en dicht bij de laptop te blijven om online te blijven. Zojuist inderdaad per email en sms bericht gekregen dat het eraan komt. Nogmaals bedankt voor alle steun, hopelijk zit ik ook daar snel weer aan de glasvezel.


Geen dank, ik ondersteun waar ik kan. :smile: