Skip to main content

Hoi, ik zou per 6 juli overstappen naar glasvezel maar dit blijkt een probleem. Ik heb gekozen voor zelf installeren, heb het modem aangesloten en krijg een rood alarm signaal (licht). Het lijkt erop dat er geen goede nameting is gedaan door het bedrijf dat het heeft aangelegd, (Circet) die hebben gemeld dat de verbinding goed was en dat was niet zo. Mijn verbinding is nog niet aan de straat afgemonteerd.

Nu loop ik hier tegen aan:

  • als ik de helpdesk bel van KPN shop sturen ze een monteur om de apparatuur in huis aan te sluiten. Ik heb nadrukkelijk gezegd dat ik dat niet nodig heb, De monteur is reeds 1x langs geweest (ik dacht dat ze toen iemand zouden sturen die het aan de straat zou afmonteren, wat ik ook had gevraagd), gaf mij gelijk en heeft het overgedragen aan KPN netwerk en die weer aan Circet. Circet zou mij dan gaan bellen. Dit was 13 juli. Heb hun nu reeds 2x gebeld. Ze krijgen zelf geen planner aan de lijn dus ik moet wachten op een planner die vervolgens nog moet gaan plannen.
  • ik heb overstapservice (thank god) dus heb nu nog internet. Maar hoe lang blijft dat nog actief bij de oude provider?  
  • Ik zou eigenlijk de boel willen annuleren totdat mijn verbinding echt actief is alleen heb ik absoluut geen vertrouwen meer in de helpdesk van KPN shop. Omdat in de drie keer dat ik hun heb gesproken, ze 2x totaal iets verkeerds deden en de derde heel begripvol was, toegaf dat het beter kon maar zelf ook niets kon betekenen. 

Wat nu?

hoi. oid topic maar ik wil hier even op reageren voordat ik n nieuw topic open.

 

ik heb dat rode lampje ook alleen ik ben nog geen abbonee. ik zou per 6 juli overstappen op glasvezel ( pas aangelegd) met een overstapservuce en had het pakket ontvangen,  modern erop geschoven en rood signaal. maar omdat ik geen abonnement heb is er geen sprake van storing waardoor er geen storingsmelding gedaan kan worden. de helpdesk van kpn heeft reeds 2x n monteur ingepland voor thuisinstallatie, waar ik niet voor kies en wat ook geen zin heeft, want de monteur kan niets en gaat onverichter zake weer weg, kpn netwerk zegt niets te kunnen en geeft nummer van hun subcontracter circet, en die bellen niet terug.  

en nu dan? 

 

Admin: samengevoegd

 


Wat nu?

Gewoon een monteur laten komen.


Hoi @tim_sql . Welkom op het forum.

Als ik het goed lees is het probleem dus gedetineerd en is er een ticket voor KPNNetwerk. Klopt dat?

Zo niet, laat dan z.s.m.  een installatiemonteur komen die alsnog het proces in werking kan zetten zodat KPNNetwerk aangestuurd wordt. 

Je diensten blijven trouwens werken zo lang er nog geen succesvolle verbinding met het KPN netwerk is geweest. 


Hoi @Erwin_  is het niet een beetje onzinnig en zonde van de brandstof om een monteur (opnieuw) langs te sturen alleen om (opnieuw) een ticket in te laten schieten bij KPN netwerk? Dat is wel zonde van de brandstof niet?

edit: ik las het verkeerd. ja dat is reeds gedaan. 😊

Vandaag kreeg ik echter zowaar een telefoon van een techneut van Circet. En inderdaad, het is bij ons nooit afgemonteerd in de kast op straat maar het is wel als zodanig afgemeld. Nu is het even spannend of hij het binnen anderhalve week kan oplossen of dat de bouwvak er tussen komt, dan gaat het maandenwerk worden

Je diensten blijven trouwens werken zo lang er nog geen succesvolle verbinding met het KPN netwerk is geweest. 

@Erwin_  heb jij iets van een bronvermelding en of iets waar op staat dat daar geen houdbaarheid op zit? En hoe zit het met de boel annuleren? Waar / hoe kan ik dat doen?

 


Wat nu?

Gewoon een monteur laten komen.

dat… hebben… ze letterlijk gedaan (en had dus geen zin)


Wat nu?

Gewoon een monteur laten komen.

dat… hebben… ze letterlijk gedaan (en had dus geen zin)

Gewoon opnieuw laten komen. Laat het ze zelf uitzoeken en bemoei u er verder niet mee. KPN moet zorgen dat het werkt. Niet u.


Nick83 ik ben het helemaal met jou eens maar als dat betekent dat ik mogelijk weken zonder internet kom wil ik daar toch wat genuanceerder mee om gaan. 🤪


@tim_sql Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan kijk ik mee.

(voor de goede orde: Ik ga dit niet kunnen bespoedigen of iets dergelijks. Maar hopelijk krijg ik wel alle puzzelstukjes in elkaar en kan ik het proces toelichten)

 


done. bespoedigen is voor mij niet nodig. maandenwerk vind ik echter wat veel. wat voor mij wel relevant is, is dat ik internet blijf houden. het abonnement moet dus inactief blijven!

de fout ligt overigens bij circet. die hebben niet afgemonteerd en wel afgemeld. kpn shop heeft daardoor echter op basis van foutieve informatie het abonnement aangeboden. ( op basis van de check of je glasvezel kunt nemen). kpn shop kan niets voor mij doen behalve mij laten weten hoe ik het abonnement kan annuleren. en dan moet de annulering worden geannuleerd bij mijn huidige provider.

Erwin, als jij voor mij de kleine lettertjes hebt van overstap service zou mij dat ook veel helpen. en van annuleren in het geval dat kpn mij niet kan aansluiten. dat laatste is de way forward voor mij als de bouwvak ertussen komt 

 

 

 


 

Je diensten blijven trouwens werken zo lang er nog geen succesvolle verbinding met het KPN netwerk is geweest. 

@Erwin_  heb jij iets van een bronvermelding en of iets waar op staat dat daar geen houdbaarheid op zit? En hoe zit het met de boel annuleren? Waar / hoe kan ik dat doen?

 

Ik snap die zorg. En helemaal wegnemen kan ik die niet.  Kort gezegd:  een succesvolle modemkoppeling met het KPN netwerk zorgt voor het seintje naar Ziggo om de stekker er definitief uit te trekken.

Dat gaat in de meeste gevallen goed.  Bij jou ook voor zover ik dat nu kan beoordelen. 

Wat het issue zelf betreft is er 13-7 een ticket doorgezet naar KPNNetwerk. 9-8 hebben wij weer een monteur ingeboekt in de hoop dat KPNNetwerk/Cricet klaar is.  Eigenlijk is die monteur van ons ook niet nodig want als de lijn succesvol is aangemeld , kun je het ook zelf aansluiten. .

De afspraak is nu als volgt:  We wachten de komende anderhalve week even af of de aannemer contact zoekt.  Jij hebt zelf ook een nummer van iemand bij dat bedrijf.  Als zij dit niet op tijd kunnen fiksen kunnen we twee dingen doen: Opzeggen en of verder afwachten  Ik zal tegen die tijd, namens jou , bellen met de overstap desk en de situatie bespreken en vragen wat hun mening hierover is. 

Fijne avond en we spreken elkaar. 


@tim_sql Hoe is de status nu?


Het nummer dat ik had gekregen van de monteur geeft geen gehoor meer. Geen idee wat de status is bij kpn netwerk. Ik ben paar weken terug nog gebeld door iemand van kpn met de mededeling dat alles uitgesteld zou worden onbepaalde tijd maar heb gevraagd of dat schriftelijk of per email mocht want telefonisch heb k ik er niet aan. Niets meer van gehoord.

 

ik heb geen idee meer wat de status is maar aangesloten ben ik nog niet. Vind het raar dat kpn hier niet zelf achter aan kan gaan actief. 


@Erwin_  nog suggesties?


Ik zie een log van een gesprek vorige maand. 

Daar is uitgelegd dat er ‘technisch beletsel’  is bij de aannemer.  Wat precies?  Geen idee. Vandaar de onduidelijkheid over een definitieve oplosdatum.

Daar zullen ‘we’ het helaas mee moeten doen :-(  Afwachten is het devies.   Of opzeggen.   Je diensten bij Ziggo blijven werken zo lang hier geen verandering in komt. 

Als ik moet helpen met annuleren, kan dat.  


@Erwin_  nou ik wil niet annuleren maar kan kpn mij schriftelijk aangeven of zij hun diensten nu wel of niet kunnen leveren aan mij en zo niet per wanneer ze verwachten dat dat wel kan en kunnen ze mij een alternatief aanbieden? En als dat niet kan, kunnen ze dat dan aangeven want hoewel ik niet wil annuleren houd het daar dan wel op lijkt me.

 

 Als dat allemaal niet kan dan lijkt me dat dat wat zegt over hun dienstverlening en dan staat dat bjj deze vast. En dan zou ik inderdaad hulp willen met annuleren.


Ik wil wel even duidelijk zijn over het gegeven dat ik niet wil annuleren maar dat kpn in gebreke blijft en haar beloofde dienst niet kan leveren. 


@Erwin_  nou ik wil niet annuleren maar kan kpn mij schriftelijk aangeven of zij hun diensten nu wel of niet kunnen leveren aan mij en zo niet per wanneer ze verwachten dat dat wel kan en kunnen ze mij een alternatief aanbieden? En als dat niet kan, kunnen ze dat dan aangeven want hoewel ik niet wil annuleren houd het daar dan wel op lijkt me.

 

 Als dat allemaal niet kan dan lijkt me dat dat wat zegt over hun dienstverlening en dan staat dat bjj deze vast. En dan zou ik inderdaad hulp willen met annuleren.

Ik zou willen dat ik die informatie had.  Ik kan geen datum noemen.  In het log staat dat de aannemer tegen ‘technisch beletsel’ is aangelopen.  Dat is een super ruim begrip. Mist er een onderdeel dat moeilijk bestelbaar is? Is er ergens grond vervuild en mogen ze niet graven?  Wil de gemeente geen vergunning geven voor iets?  Etc. etc.  

Ik had gehoopt dat je via die monteur (van KPNNetwerk, welteverstaan)  méér informatie zou krijgen. Je kunt nog een poging wagen om ze te bellen of te mailen.

Kort gezegd: ik weet het antwoord op jouw vraag over wanneer is het opgelost niet en heb ook geen middelen om dat te achterhalen.  :-(


maar waarom gaat kpn dan een contract met mij aan?

en is dit dan niet misleiding?

En wat is nu het advies van KPN? Waarbij ik het vooral belangrijk vind dat ik niet zonder internet kom te zitten.


maar waarom gaat kpn dan een contract met mij aan?

en is dit dan niet misleiding?

En wat is nu het advies van KPN? Waarbij ik het vooral belangrijk vind dat ik niet zonder internet kom te zitten.

Ik denk dat als ik in jouw schoenen stond ik het zou laten zoals het nu is.  Ziggo blijft werken zo lang er geen succesvolle koppeling met ons netwerk is gemaakt.

En wat die informatie betreft. Tja, dat zijn natuurlijk lange lijsten met adressen in een database. En er is glasvezel beschikbaar. Maar door een overmacht situatie werkt het niet. 

Ik probeer het niet te  bagatelliseren en ik wil ook niet met vingers wijzen.   Als moderator van de ISP KPN valt dit buiten mijn invloedsfeer. Ik kan het alleen maar aankaarten en er vervolgens van uitgaan dat de achterliggende partijen en bedrijven hun uiterste best doen om het op te lossen. 

 

 


Dat wordt ook gewaardeerd maar er is verder geen enkele vorm van schriftelijke communicatie en erkenning van kpn. 

Ik heb nog contact gehad net Circet. Diegene die opnam kon alleen maar doorgeven dat de gehele afdeling met vakantie is tot de 20e. Dit is letterlijk hun communicatie! Ze kon ook niet in het ticketsysteem. Ze kon niks doen.
 

ps. Mijn naam verklapt misschien wel dat ik niet geheel geïntimideerd raak van een database, lijkt mij een simpele aanpassing.

 


Ik heb nog contact gehad net Circet. Diegene die opnam kon alleen maar doorgeven dat de gehele afdeling met vakantie is tot de 20e. Dit is letterlijk hun communicatie! Ze kon ook niet in het ticketsysteem. Ze kon niks doen.

jeetje.  Eerlijk is het wel maar ik word er allesbehalve vrolijk van.  Ik doe de aanname dat jij er net zo in staat. 

Maar dit is wat het is.  Ziggo blijft werken en we moeten wachten tot de aannemer weer in de lucht is.  En annuleren blijft een optie. 

 


Ja. Maar wat opvalt is dat ze ook niet opvolgen. Ze zouden me terugbellen. Ze zouden het met spoed oppakken. Maar ik hoor hier niet eens tussen te zitten. En kpn doet helemaal niets. Totaal waardeloos van kpn.


Ik wacht nog maar ik wacht niet op dit ticket vrees ik ik wacht tot er ergens een keer aandacht voor wat bij toeval ook ervoor zorgt dat ik word aangesloten. Maar ik ben ook niet de klant in deze dat is kpn. Die bepalen de prio.


Je moet dus echt goed uitkijken als je naar kpn glasvezel overstapt want je kunt dus in principe maanden zonder internet te komen te zitten! 


Dag @Erwin_  inmiddels heeft Ziggo mij een beter aanbod gedaan en wil ik de bestelling annuleren. Dit blijkt ook niet zo lekker te gaan. Als k bel met de klantenservice zeggen ze dat ze het in orde maken. Eerste gesprek: komt in orde, u krijgt zo meteen een mail. Bij status van bestelling stond echter nog alles.  Tweede gesprek: mijn collega heeft het fout gedaan en alleen de monteurs afspraak geannuleerd ( die stond echter ook nog in status van uw bestelling) . Ik maak het nu in orde. Wederom geen mail. Hoe kan ik nu wel de bestelling annuleren?

nb. Toen ik zelf de monteur annuleerde ging dat direct en kreeg ik ook direct een mail en werd status van uw bestelling ook geupdate. Wat gaat er dan mis bij de klantenservice?

 

 


Reageer