Skip to main content

Goedenavond,

Ik heb net gebeld i.v.m. einde abonnement en wilde weten of er nog wat voordeel voor mij in zit als ik bij KPN blijf.

Mij wordt verteld dat het abonnement wat ik nu heb zo goedkoop is dat als ik de actie zou nemen dit altijd duurder (incl. de korting) zou zijn en dat klopt volgens mij voor geen meter.

Volgens mij berekening ben ik per maand 3 euro goedkoper uit als ik mijn abonnement  omzet (extra korting nog niet mee gerekend) en heb dan nog de keuze uit super wifi iets wat ik nu ook niet heb.

Mij vraag dus, doet KPN iets voor mij of toch beter naar Ziggo, die toch een veel betere aanbieding doet!

 

KPN zegt jammer joh.

Ziggo is dan geen 4K maar wel 12 maanden series en movies gratis

 

Zijn er mensen met ervaring met het huidige Ziggo en is het de moeite om over te stappen?

 

 

 

Sowieso krijgt u als bestaande klant geen korting of super wifi's. Dus dat kunt u schrappen van het lijstje. Als de prijs voor het belangrijkste is moet u gewoon overstappen. Wellicht heeft dat wel gevolgen voor de bekabeling. Coax/utp.  En u moet er tegen kunnen dat ineens alles anders is. Mijn ding is het in ieder geval niet.


ben nu weer terug bijna 2 jaar bij KPN

ik heb 12 jaar kwa internet en tv bij Ziggo gezeten

als je een vergelijk maakt tussen KPN en Ziggo klantenservice bij kpn veel en veel beter

bij ziggo doen ze soms maar wat -kontakt beter en adequater bij KPN

monteurs bij KPN uitstekend goede service Ziggo ja jammer

ik wens je heel veel sterkte

 


Volgens de KPN shop hier in Apeldoorn kon de super wifi gewoon telefonisch ook voor bestaande klanten geregeld worden, dit is dus niet het geval dus loop ik van de week nog een keer binnen hoe we dat gaan oplossen. Dat bekabelde hier is afgelopen maanden ook niet je van het bij KPN , werkt nu sinds een paar weken wel weer maar heb daar regelmatig over moeten bellen en de ene helpdesk medewerker is de ander niet en spreken elkaar vaak tegen. Nu na veel pijn en moeite de nieuwe kastjes gekregen maar dat heeft ook veel belletjes gekost.


U krijgt nu 5 euro korting op uw mobiele abonnement(ten). En wellicht dubbelde data. Dat raakt u kwijt als u overstapt naar Ziggo. Bovendien heeft u nu een 4K abonnement als ik dat zo zie. Die 66 euro van Ziggo zal geen 4K zijn gok ik zo.


“en heb dan nog de keuze uit super wifi iets wat ik nu ook niet heb.”

 

Die keuze heb je dan ook niet en nieuwe klanten krijgen die keuze ook niet gratis, met dien verstande dat ze 6 maanden korting inleveren in ruil voor “gratis” SuperWifi. Als er iemand bij de KPN-winkel heeft beweert dat dat óók voor bestaande klanten is, dan is dit een medewerker geweest die (opzettelijk?) een verkeerde voorstelling van zaken heeft gegeven.

Ziggo geeft nieuwe klanten -net als alle andere providers- een korting en daar staat een minder goede klantenservice tegenover. Ik heb vroeger ook bij Ziggo gezeten en ben blij dat ik er weg ben. De kwaliteit van de verbinding en de snelheid viel ook zwaar tegen. Maar misschien is het wel verbeterd.


Bij problemen weet u nu gelukkig het forum te vinden. Hier wordt u altijd super goed geholpen. Dus niet bellen maar hier uw verhaal typen.:wink:


U krijgt nu 5 euro korting op uw mobiele abonnement(ten). En wellicht dubbelde data. Dat raakt u kwijt als u overstapt naar Ziggo. Bovendien heeft u nu een 4K abonnement als ik dat zo zie. Die 66 euro van Ziggo zal geen 4K zijn gok ik zo.

. Die 66 euro van Ziggo zal geen 4K zijn gok ik zo, nee klopt staat ook in mijn bericht!

 


“en heb dan nog de keuze uit super wifi iets wat ik nu ook niet heb.”

 

Die keuze heb je dan ook niet en nieuwe klanten krijgen die keuze ook niet gratis, met dien verstande dat ze 6 maanden korting inleveren in ruil voor “gratis” SuperWifi. Als er iemand bij de KPN-winkel heeft beweert dat dat óók voor bestaande klanten is, dan is dit een medewerker geweest die (opzettelijk?) een verkeerde voorstelling van zaken heeft gegeven.

Ziggo geeft nieuwe klanten -net als alle andere providers- een korting en daar staat een minder goede klantenservice tegenover. Ik heb vroeger ook bij Ziggo gezeten en ben blij dat ik er weg ben. De kwaliteit van de verbinding en de snelheid viel ook zwaar tegen. Maar misschien is het wel verbeterd.

dan is dit een medewerker geweest die (opzettelijk?) een verkeerde voorstelling van zaken heeft gegeven. Ga hem ook opzoeken en dan regelt hij het maar, heb vaker met dit soort dingen te maken gehad en uiteindelijk toch voor elkaar gekregen

 


“en heb dan nog de keuze uit super wifi iets wat ik nu ook niet heb.”

Als er iemand bij de KPN-winkel heeft beweert dat dat óók voor bestaande klanten is, dan is dit een medewerker geweest die (opzettelijk?) een verkeerde voorstelling van zaken heeft gegeven.

dan is dit een medewerker geweest die (opzettelijk?) een verkeerde voorstelling van zaken heeft gegeven. Ga hem ook opzoeken en dan regelt hij het maar, heb vaker met dit soort dingen te maken gehad en uiteindelijk toch voor elkaar gekregen

Dan wens ik je uiteraard veel succes. Je hebt namelijk niets zwart-op-wit en zelfs al zou men je het zelfde aanbod doen als nieuwe klanten dan zal je ze uiteindelijk zelf betalen, net zoals dat de nieuwe klanten ze ook zelf betalen door het inleveren van de korting.


 

 Ga hem ook opzoeken en dan regelt hij het maar, heb vaker met dit soort dingen te maken gehad en uiteindelijk toch voor elkaar gekregen

 

Ik krijg ineens een heel ander beeld van u. 


Hoi @deffpt en anderen.

Ik heb erg lang bij UPC gezeten die naderhand is opgegaan in Ziggo met alles wat ik nu ook heb.
Mobiel tv Internet vast bellen.

En zo blij dat ik bij KPN zit, oké iets duurder maar de afgelopen 4 jaar geen storingen ondervonden.
En dat was bij UPC/Ziggo wel anders.

Goed veel kijkplezier gewenst bij Ziggo en succes met overstappen.
En wie weet kom je er met Ziggo goed uit, in ieder geval veel kortingen het eerste jaar.

En dan breekt daar de tijd aan van terug betalen door verhogingen van allerlei diensten.
En dan reken ik het ongenoegen van de storingen niet eens mee.

Uiteindelijk reken jij samen met de andere cliënten alles af.
Anders lopen de aandeelhouders weg.

En aan die mensen hebben ze meer dan aan die enkele cliënten die komen en gaan, net zoals jij.
Ik ga niet weglopen bij KPN en ook bedel ik niet om allerlei diensten en/of cadeau's.
Nergens voor nodig, als je tevreden bent.


Ik heb recent eens een postcode check bij Ziggo gedaan. Dingen als Giganet (waar ze zoveel reclame voor maken) en 4k zijn hier niet mogelijk. Ook de nieuwste Mediabox (met cloud opslag voor opnames en UTP bekabeling) kan ik niet bestellen. Misschien doe ik iets niet goed of begrijp ik hun website niet, maar daar zal ik dan wel niet de enigste in zijn.


Beste @deffpt, goede vragen! Voor zover ik het hier kan zien, ben je inderdaad 3 euro goedkoper uit met Hussel. Ik weet niet zo goed waar het antwoord van mijn collega vandaan komt. Voor wat betreft Super Wifi: dit bieden we inderdaad alleen aan aan nieuwe klanten. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) als je wilt dat ik daarin met je mee kijk? Hopelijk heeft de collega met wie je hebt gesproken een notitie achtergelaten.  Mocht je nog andere vragen hebben, laat het maar gerust weten. 


Beste @deffpt, goede vragen! Voor zover ik het hier kan zien, ben je inderdaad 3 euro goedkoper uit met Hussel. Ik weet niet zo goed waar het antwoord van mijn collega vandaan komt. Voor wat betreft Super Wifi: dit bieden we inderdaad alleen aan aan nieuwe klanten. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) als je wilt dat ik daarin met je mee kijk? Hopelijk heeft de collega met wie je hebt gesproken een notitie achtergelaten.  Mocht je nog andere vragen hebben, laat het maar gerust weten. 

Beste @Marcia, profiel is bijgewerkt.


Bedankt! Ik zie inderdaad dat als je Hussel 200 Mbit/s neemt, dat je 69,49 euro per maand gaat betalen na de actiekorting. Met Hussel 100 Mbit/s wordt dit 66,99 euro per maand. Ik kan de Super Wifi punten aanvragen met 50 euro korting. Je betaalt dan 149 euro eenmalig. Gratis kan ik ze niet aanbieden. Mijn collega heeft helaas geen duidelijke melding van het gesprek gemaakt, waardoor ik daar ook niet uit kan halen dat deze aangeboden zijn, ben ik bang. 


Bedankt! Ik zie inderdaad dat als je Hussel 200 Mbit/s neemt, dat je 69,49 euro per maand gaat betalen na de actiekorting. Met Hussel 100 Mbit/s wordt dit 66,99 euro per maand. Ik kan de Super Wifi punten aanvragen met 50 euro korting. Je betaalt dan 149 euro eenmalig. Gratis kan ik ze niet aanbieden. Mijn collega heeft helaas geen duidelijke melding van het gesprek gemaakt, waardoor ik daar ook niet uit kan halen dat deze aangeboden zijn, ben ik bang. 

Leuk aanbod maar nee bedankt!


Ik heb recent eens een postcode check bij Ziggo gedaan. Dingen als Giganet (waar ze zoveel reclame voor maken) en 4k zijn hier niet mogelijk. Ook de nieuwste Mediabox (met cloud opslag voor opnames en UTP bekabeling) kan ik niet bestellen. Misschien doe ik iets niet goed of begrijp ik hun website niet, maar daar zal ik dan wel niet de enigste in zijn.

Mogelijk kijk je inderdaad niet goed het is niks onduidelijker dan de KPN site. Een giga verbinding is net als bij KPN postcode afhankelijk bij Ziggo in eerste instantie Utrecht. De Next (uhd/4k) is standaard vanaf het abonnement Max. Utp bekabeling heb je bij elke ontvanger nodig als je van de XL series en ott diensten gebruik wil maken. 

On topic.

KPN is net zo min 4K als Ziggo, die paar kanalen die in Nederland worden doorgegeven stellen weinig voor. Elke klant zal zijn eigen ervaringen hebben wat betreft service. Voor Telfort Glasvezel, waren wij Casema/Ziggo klant bij beide providers nooit de help desk nodig gehad op technisch gebied. 

Het aandeelhouders verhaal wat @genetic  noemt gaat voor beide providers/netwerk beheerders op.

Uiteindelijk gaat het erom waar je zelf denkt waar je het beste mee uit bent. 4K lijkt dus niet zo belangrijk te zijn gezien de keuze voor  compleet anders kom je bij Ziggo als snel duurder uit dan bij KPN.


Bedankt! Ik zie inderdaad dat als je Hussel 200 Mbit/s neemt, dat je 69,49 euro per maand gaat betalen na de actiekorting. Met Hussel 100 Mbit/s wordt dit 66,99 euro per maand. Ik kan de Super Wifi punten aanvragen met 50 euro korting. Je betaalt dan 149 euro eenmalig. Gratis kan ik ze niet aanbieden. Mijn collega heeft helaas geen duidelijke melding van het gesprek gemaakt, waardoor ik daar ook niet uit kan halen dat deze aangeboden zijn, ben ik bang. 

Leuk aanbod maar nee bedankt!

Jammer! Ik hoop dat alles toch duidelijk is, @deffpt. Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag. 


Ik ben net 2 maanden geleden vanuit Ziggo overgestapt naar KPN met name omdat ik een hogere upstream wil. Voor de meeste mensen is dit echter niet zo spannend en die kunnen dan ook prima met een 250/25Mbit/s uit de voeten.

Qua support ben je vooral afhankelijk van wie je treft bij KPN & Ziggo. Ik heb bij allebei prima medewerkers meegemaakt, maar helaas ook mindere. Dat is helaas echt niet provider afhankelijk,

Mocht je naar Ziggo overstappen, zal je wellicht wel even moeten kijken naar hoe je alles aansluit, want de TV gaat dan weer via de coax. Niets mis mee en wellicht ligt dit er nog vanuit het verleden. Maar het is wel iets om rekening mee te houden.

Ziggo heeft nog wel een voordeel tegenover KPN: Als je jaarabonnement is afgelopen kan je naar de afdeling retentie bellen en je jaarcontract verlengen. Afhankelijk van de acties die op dat moment lopen, de medewerker die je treft en hoe goed je kan onderhandelen kan je over het algemeen minstens 3 maanden 30 euro korting, maar vaak wel meer lospeuteren. Ziggo is daar een stuk flexibeler & klantvriendelijk in dan KPN.

Hoewel ik dus recent naar KPN overgestapt ben, was er weinig mis met Ziggo de afgelopen jaren. Dus mocht de overstap aantrekkelijk zijn: Gewoon doen. Succes in ieder geval!


Hoi

Mijn ervaringen gedurende de Ziggo periode zijn een stuk minder.

UPC was wel oké, maar toen Ziggo dat overnam was het redelijk snel over met de tevredenheid.
Heb ongeveer 14 jaar van hun diensten gebruik gemaakt UPC/ Ziggo.

Ik nooit meer terug naar die firma. Ook niet, al beloven ze kortingen en andere fraaie tegemoetkomingen.
Liever bij KPN zonder gezeur, dan met kortingen bij Ziggo.


Hoi

Mijn ervaringen gedurende de Ziggo periode zijn een stuk minder.

UPC was wel oké, maar toen Ziggo dat overnam was het redelijk snel over met de tevredenheid.
Heb ongeveer 14 jaar van hun diensten gebruik gemaakt UPC/ Ziggo.

Ik nooit meer terug naar die firma. Ook niet, al beloven ze kortingen en andere fraaie tegemoetkomingen.
Liever bij KPN zonder gezeur, dan met kortingen bij Ziggo.

Zoals ik hier boen al schreef. Het is bij beide erg afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt. Mijn overstap naar KPN was behoorlijk drama. De verbinding welke in eerste instantie in Augustus opgeleverd zou worden heeft zonder communicatie vanuit KPN (Ik moest er elke keer zelf achter aan) moeten wachten tot januari. KPN & KPN NetwerkNL die naar elkaar wijzen maar niemand die ook maar iets pro-actiefs onderneemt. Daarna bleek ook de korting die was toegezegd niet verwerkt. Na zowel een telefonische toezegging als via de chat bleek deze, wederom zonder mij te informeren, teruggedraaid waarna ik hier op het forum maar aan de slag ben gegaan (https://forum.kpn.com/internet-9/korting-creditnota-weer-niet-verwerkt-491228) om het gecorrigeerd te krijgen. Als het goed is krijg ik de credit nu eind deze maand. Hier heb ik wel 2 maanden voor moeten zeuren.

Daarnaast het HDR debacle… het feit dat de HD zenders op glas bij 661 - 669 zitten ipv gewoon op 1-9. Nee… Technisch is het grotendeels op orde, maar organisatorisch is het bij KPN ook niet echt best geregeld. En dat is na na 8 maanden dealen met KPN, waarvan slechts 2 ½ maand een werkende verbinding ;-)


Hoi @TFHFony 

Mijn overstap in 2017 van Ziggo naar KPN met alles wat ik bij Ziggo ook had, televisie vast bellen internet en mobiel is vlekkeloos verlopen.
Alle afspraken zijn nagekomen en ik heb geen enkele bemoeienis gehad met de overstap,
Die dus precies op de data plaatsvond die afgesproken waren.

Een monteur (Meer dan vriendelijke man) van KPN heeft alles op een perfecte manier aangesloten, de kabels doorgevoerd met behulp van de Coax kabel, die nu netjes opgerold in de gangkast ligt.
Modem aan muur in huiskamer onzichtbaar opgehangen.
2 televisie's aangesloten, eentje in de slaapkamer 15 meter verderop (ook die kabel is onzichtbaar doorgevoerd in een bestaande elektriciteit buis)
en een desktop en een laptop.  Zonder bijkomende kosten.
.
Dus het kan ook anders lopen dan de door jou geschetste overstap.



.
Dus het kan ook anders lopen dan de door jou geschetste overstap.

Precies waarom ik zei dat e.e.a. heel erg afhankelijk is van de mensen waarmee je contact hebt bij beide organisaties. Op basis van mijn ervaring zou ik mensen dus eerder even na te denken bij een overtap naar KPN en als alles goed bevalt gewoon bij Ziggo te blijven. 

@deffpt kan gewoon op basis van alle informatie hierboven voor zichzelf de overweging maken of het zinvol is voor hem om over te stappen. Zeker financieel gezien op de langere tijd kan het zeker interessant zijn. En qua techniek en support kan je bij Ziggo evenveel geluk of pech hebben als bij KPN.


Lijkt geheel willekeur van KPN en Ziggo medewerkers die je spreekt, afgelopen jaren een aantal keer verhuist en ben zonder dat ze mij daar van op de hoogte hebben regelmatig genaaid door KPN, iets wat ze na een aantal keer bellen en of mailen hersteld hebben met of extra korting of cadeaus. Ik ben door slechte communicatie het volgende kwijt geraakt. Gratis Spotify  (Compleet nu  Hussel).


Moet eerlijk zeggen dat ik de frustratie van Peter wel begrijp. Dat je als nieuwe klant de super wifi cadeau krijgt, maar wanneer je al 10 jaar klant bent bieden ze 50,00 korting hierop. KPN zou zijn trouwe klanten toch wel wat meer mogen waarderen.