Skip to main content

Op 11 januari 2021 heb ik de overstap gemaakt van TELE2 internet en tv naar KPN Thuis (internet en tv). Tijdens mijn bestelling heb ik gebruik gemaakt van de overstapservice. In de orderbevestiging die ik heb ontvangen geeft KPN aan zodra ik aangesloten zou zijn op het KPN netwerk zij mijn abonnement direct op zouden zeggen. Door problemen tijdens de aanleg van het glasvezelnetwerk heeft de monteur pas op 24 maart 2021 het KPN netwerk kunnen aansluiten. Ik ben netjes op de hoogte gebracht van de vertraging en ook over de aanleg van het netwerk door de monteur zijn wij zeer te spreken. Echter is er vanuit KPN niet meer doorgegeven om het abonnement bij TELE2 stop te zetten waardoor ik nu dubbele kosten betaal. Afgelopen vrijdag 23 april 2021 heb ik contact gehad met de klantensevice van TELE2 en deze geven aan wel op 11 januari een overstapsverzoek van KPN te hebben ontvangen, maar nooit de officiële bevestigingdatum te hebben gehad om het abonnement stop te zetten. Ik was ervan uit gegaan dat met de overstapservice van KPN ik zorgeloos zou overstappen, maar zit nu dus opgescheept met dubbele kosten. De vraag is of jullie het contract bij TELE2 alsnog opzeggen of dat ik dit zelf moet doen? En wat te doen met de dubbele kosten aangezien de verantwoordelijkheid voor het misgaan van de overstapservice bij KPN ligt?

 

Bij mij heeft KPN het ook enorm verprutst. En ze nemen geen enkele verantwoordelijkheid zelfs wanneer ze uiteindelijk de fout erkennen. Bij mij was het andersom. Ik zou overstappen naar T-Mobile, maar KPN heeft mij 2 weken te vroeg afgesloten. Ik heb enorm vaak gebeld met de KPN klantenservice. Elke medewerker die je spreekt vertelt een ander verhaal. Ze sturen een bevestiging via email dat Digitenne onderweg is en opgehaald kan worden bij het postkantoor (om de 2 weken te overbruggen). Maar er is niets gestuurd. Wanneer je dan weer belt vertellen ze doodleuk dat Digitenne helemaal niet eens op voorraad is en ook nooit verstuurd is geweest. 

De betaling van de maand februari heb ik terug gedraaid, want ik was het helemaal zat. Heb ik hen ook verteld. Uiteindelijk krijg ik een excuus brief. En ook een eindafrekening. En daarna willen ze toch nog de laatste 20 euro hebben. Maar als ik hen vraag wie mij dan gaat compenseren, bijvoorbeeld Netflix abonnement en andere kosten wegens niet hebben van internet en TV voor 2 maanden lang, dan doen ze alsof hun neus bloedt. Hun eigen geld is belangrijker dan mijn tijd en kosten kennelijk.

 

Blijf volhouden, ze moeten de fouten die ze maken gewoon erkennen en niet op jou afschuiven.


Dag @B. Tanis! Welkom op ons KPN Forum. Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je nu dubbele kosten maakt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dankzij je gegevens kon ik meteen even met je meekijken. Wat mij opvalt. Ik zie geen overstapservice in jouw orderbevestiging staan. Er staat altijd a)de klant heeft wél gekozen voor overstapservice, of b) de klant zegt zelf op bij de vorige provider. Er is dus iets niet goed gegaan met de bestelling, want geen van beide staat vermeld. Dit is een foutje van ons, maar verklaard wel waarom wij Tele2 niet hebben opgezegd. 

De snelste manier om dit geregeld te krijgen is door Tele2 zelf even op te zeggen, dan voorkomen we nóg meer dubbele kosten. Is dat oké? Wat betreft de dubbele kosten. Ik stuur je een privébericht met ons e-mailadres. Kun je daar de overstapbevestiging van tele2 naar KPN naar toe sturen. Je mag ook alvast de facturen die je onterecht van Tele2 hebt ontvangen daarheen sturen. 
Je ziet mijn privébericht zo tegemoet! Hoor graag van je:blush:

 

@MeeMo Vervelend dat het mis is gegaan met overstappen en dat je ontevreden bent weggegaan. Wij hebben 2 weken te vroeg opgezegd en daardoor heb je 2 maanden zonder internet en tv gezeten? Dat is nogal een verschil. Het heeft overigens geen zin om abonnementskosten te storneren in zo'n geval. Dit brengt alleen onrust met zich mee. Herinneringen met eventueel kosten bijv. Dat is natuurlijk het laatste waar je op zit te wachten. :persevere:

Je bent inmiddels overgestapt en voorzien van de diensten die T-mobile aanbiedt? 


Ik heb niets meer gehoord, dus ik ga ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders weet je me te vinden :blush:


@Lisa nee, dit is helemaal niet opgelost. Sterker nog, het wordt alleen maar erger. Ik krijg nog steeds facturen en herinneringen van KPN. 

 

Via de chat heb ik met jouw collega Arjan afgesproken dat ik niets meer hoef te betalen en dat alles nu afgehandeld is. Echter, weer ontvang ik een factuur en de herinneringen.

Wanneer ik dan jouw collega's bel, dan geven ze aan dat ze de chatlog / afspraken met Arjan niet kunnen vinden. Ze denken dat het opgelost is wanneer ik de 20,73 euro betaal en dat KPN daarna wel terug zal storten. Maar ik geef aan dat ik een email heb ontvangen dat ik moet betalen. Dus dat ik dat wel even graag bevestigd wil hebben, want zij wist het ook niet zeker.

Omdat deze medewerker (1) niet de chatlogs kon zien, (2) niet de emails kon zien en (3) niet zeker wist wat nu exact verwacht wordt => heeft ze mij gevraagd om weer via de chat contact op te nemen omdat deze chat medewerkers WEL de chatlogs van hun collega Arjan in zouden moeten kunnen zien.

Ik ben nu de hele dag bezig. Elke medewerker wilt eerst het verhaal helemaal zelf aanhoren en er een beeld bij vormen. Daarna geven ze aan dat ze niets kunnen vinden in het systeem en reageren ze compleet niet meer.

De laatste chat medewerker (Ruben) durfde het gesprek niet aan en verbond mij door met zijn collega Carolina. Hij gaf daarbij aan dat deze collega direct kon bellen met de financiele afdeling. Dus het eerste wat ik aan Carolina vroeg was of zij (1) gesproken heeft met Ruben en weet waar het over gaat en (2) of zij inderdaad met de financiele afdeling kon bellen.

 

En ja hoor=> ze had geen idee waar het over ging en per definitie kan zij geen contact leggen met de financiele afdeling. Ze wilde wel weer weten waar het nou exact over ging. Want => zij kan zelf niet nalezen in het systeem !! Ik vroeg haar of ze even de oude chatlogs van Arjan erbij kon pakken. Maar dat kon zijn niet en zij beweerde dat helemaal niemand de historie kan inzien en dat zij allemaal met hetzelfde systeem werken. 

 

Dus pakte ik de tekst erbij van de oude chat met Arjan en ik liet haar zien dat Arjan dat wel gewoon kon en netjes geholpen heeft => toen hing ze de chat op.

In aanmerking voor ontslag bij KPN Chat Customer Service:  Derya / Inge / Ruben / Caroline 


Hallo @MeeMo! Wat een toestand. Het gaat, neem ik aan, over het gestorneerde bedrag? 
Als het goed is heb je inmiddels een slotnota ontvangen met daarin een negatief factuur van de teveel (=vooruit)betaalde abonnementskosten, klopt dit? Het systeem stuurt automatisch herinneringen als en netto nog een bedrag open staat. Als ik je verhaal goed begrijp, heeft Arjen aangegeven dat je niets meer hoefde te betalen, maar heeft hij het negatieve saldo bij ons niet weggewerkt? 

Het toe-eigenen van een compensatie door abonnementskosten niet te betalen is niet de normale gang van zaken en maakt de situatie juist wat complexer:see_no_evil: . Dat kun je van te voren ook niet weten, maar wellicht goed om te weten voor de toekomst. Bij een klacht, kan een klacht ingediend worden en kan direct een vergoeding aangevraagd worden. Afijn, laten we dit zo snel mogelijk afsluiten, want je hebt er al genoeg tijd aan moeten besteden. Vind je het goed als ik even meekijk? Ik controleer graag wat er nog open staat en hoe nu verder. Hiervoor heb ik wel je gegevens nodig. Je mag de gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd. Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

 

Hoor graag als je je profiel hebt ingevuld!

 

Â