Sinds gister 22-3-21 heb ik Packetloss / hoge ping, ik hoopte dat het vandaag over zou zijn maar helaas. Ik speel alleen Fortnite op pc, andere spellen heb ik niet geprobeerd. Dit probleem lijkt sterk op het probleem wat ik een tijd terug gehad heb (mensen uit mijn gemeente hadden dezelfde problemen)Â
Met netflix etc eigenlijk geen problemen. (misschien alleen een wat trage buffer).
Volgens Allestoringen.nl hebben meer mensen problemen met fortnite in nederland. Vrienden/kennisen uit het buitenland hebben geen problemen (spelen op de zelfde server)
Als ik bij Allestoringen.nl naar KPN storingen zoek dan komt het aantal storingen aardig overeen met de hoeveelheid storingsmeldingen bij Fortnite. Op US servers heb ik trouwens geen last van packetloss.
Ik heb hier al alles uitgesloten (kabels modem+glasvezel modem reboot/reset) maar het probleem blijft, en lijkt dus (weer) bij KPN te liggen.
Overigens word het probleem later op de avond wel minder. Minder mensen online = lagere ping en packetloss ? (dit was toen ook het geval)Â (het is totaal niet speelbaar maar heb om de zoveel tijd even de game gestart om te kijken of het probleem weg was)
Zijn jullie hier al mee bezig?Â
Â
Alvast bedankt
Max
Â