Skip to main content

Goedenavond,

 

Ik ben al een tijdje aan het wachten om over te kunnen stappen naar KPN, waarbij ik zelf gebruik wil gaan maken van VVDSL Pair bonded verbinding. 

Nu begreep ik van een bevriende monteur die voor KPN werkt, dat pairbonding nog altijd niet geleverd wordt ivm Covid-19.

Nu is het zo dat ik zelf een aantal jaar als (storings)monteur bij KPN heb rondgelopen, en er dus geen monteur in huis hoeft te komen om iets aan te passen of aan te sluiten (beide aders zitten ingelast, ISRA is het meest recente type), en er dus hoogstens een extra in de kabelverdeler getrokken moet worden. 

Helaas kan ik op geen mogelijkheid de pairbonding verbinding aanvragen, want zelfs bij het bellen met de klantenservice wordt het standaard bericht medegedeeld dat door de Covid uitbraak er geen pairbonding wordt aangesloten. 

Nu zou het voor mij geen ramp zijn om een paar maanden met 100mbit te moeten doen om daarna alsnog naar 200mbit over te stappen, echter wil ik het abonnement afnemen icm Fritzbox.

Voor de standaard enkele lijn levert KPN hiervoor de 7590. Deze kan echter geen pairbonding aan, waardoor ik dan dus later alsnog in de problemen kom.

Is er een mogelijkheid om een passende oplossing te bedenken? Ben inmiddels helemaal klaar met Ziggo, en zijn klantenservice, maar zie er tegenop om allerlei discussies te moeten gaan voeren met KPN om uiteindelijke de juiste verbinding te krijgen.

 

Bij voorbaat dank!

Als je dat later pairbounding krijgt, dan krijg je gewoon een andere fritzbox. Lijkt me geen probleem toch?


Dat zou inderdaad geen probleem zijn @Nick83 !

Maar heb 3x nagevraagd of dit daadwerkelijk zo gaat, maar krijg daar geen bevestiging op. Vind ergens ook wel apart dat in dit soort situaties pair bonding niet alsnog door een 2e of 3e lijns medewerker aangevraagd kan worden. Ze hoeven bij mij niet binnen te zijn, dus gaat de hele maatregel omtrent covid niet op.


Het zal niet om eventuele besmetting gaan. Er zijn gewoon minder monteurs vanwege corona.  Bijvoorbeeld door het in quarantaine moeten. Het is dan logisch dat de minder urgente dingen niet gedaan worden. En laten we eerlijk zijn, pair bonding realiseren is nou niet echt urgent.


Dat zou inderdaad geen probleem zijn @Nick83 !

Maar heb 3x nagevraagd of dit daadwerkelijk zo gaat, maar krijg daar geen bevestiging op. Vind ergens ook wel apart dat in dit soort situaties pair bonding niet alsnog door een 2e of 3e lijns medewerker aangevraagd kan worden. Ze hoeven bij mij niet binnen te zijn, dus gaat de hele maatregel omtrent covid niet op.

U doet nu net alsof u speciale bevoegdheden heeft ofzo. Maar dat heeft u niet natuurlijk. KPN sluit nu geen pairbounding aan. Ook niet voor u. Lijkt me toch heel helder.


Dat zou inderdaad geen probleem zijn @Nick83 !

Maar heb 3x nagevraagd of dit daadwerkelijk zo gaat, maar krijg daar geen bevestiging op. Vind ergens ook wel apart dat in dit soort situaties pair bonding niet alsnog door een 2e of 3e lijns medewerker aangevraagd kan worden. Ze hoeven bij mij niet binnen te zijn, dus gaat de hele maatregel omtrent covid niet op.

U doet nu net alsof u speciale bevoegdheden heeft ofzo. Maar dat heeft u niet natuurlijk. KPN sluit nu geen pairbounding aan. Ook niet voor u. Lijkt me toch heel helder.

Nou dat begrijp je dan echt verkeerd. Ik zeg niet dat ik speciale bevoegdheden heb? 

Er worden dagelijks draden voor nieuwe verbindingen getrokken door monteurs van KPN. In mijn geval zal er ook een draad in de kabelverdeler getrokken moeten worden. Voor de pairbonding, zou dan enkel een extra draad erbij getrokken moeten worden. That's it. 

Er zijn meerdere klanten in een soortgelijke situatie, daarom had ik verwacht dat KPN wel een 2e lijns medewerker had die dit soort gevallen eruit kan vissen, om ze alsnog te laten uitvoeren, aangezien dat eerder werk bespaard dan extra werk oplevert. 


Op dit moment realiseren wij geen pair-bonding verbindingen in verband met het corona virus. We trekken hier één lijn in voor alle klanten. We kunnen het op dit moment voor niemand in orde maken. De oplossing is echter vrij simpel. Je kunt er voor kiezen om nu over te stappen naar KPN en gebruik te maken van de enkele lijn. Dit kan in combinatie met een FRITZ!Box. Zodra het weer mogelijk is, kunnen we jouw lijn dan omzetten naar pair-bonding. Is jouw huidige modem niet geschikt voor pair-bonding, dan krijg je van ons uiteraard een nieuw modem die daar wel geschikt voor is. Jouw modem zal dan omgeruild worden. Dat is geen probleem.