Skip to main content
Beantwoord

Pairbonding VDSL line 2 werkt niet meer

  • 13 September 2024
  • 8 reacties
  • 146 keer bekeken

Servicelampje modem V10 gaat zonder enige aanleiding naar oranje. Alle KPN-probleemoplossers zijn uitgeprobeerd. Zonder resultaat. Er zou een probleem zijn in de verbinding tussen de wijkcentrale en mijn huis. Na inloggen op het V10-modem blijkt, dat bij Status/DSL-link informatie de vdsl line 2 geen verbinding meer heeft. Alles van line 2 staat op nul. De internetsnelheid is dus nu gehalveerd. Dat blijkt ook uit de speedtest.

Hoe is dit op te lossen?

Bel de klantenservice 0800-0402. Hier is een monteur voor nodig. 


Intussen wat verder gezocht. Als ik de stekkertjes van de Y-kabel omwissel, valt line 1 weg en doet line 2 het volledig. Ook te zien aan de groene lampjes aan de achterkant van de V10.

Dat betekent dus dat er nog maar een line-signaal “uit de muur” komt.

Toch maar een monteur dus??

 


Dat betekent dat er wel 2 signalen uit de muur komen, maar de Y-kabel defect is op 1 lijn @janjgj , want je schrijft als je de Y-kabelstekkertjes verwisselt, het probleem ook wisselt, dus Y-kabel defect.

Maandag even bellen voor een nieuwe Y-kabel.

 


Ik ben het niet met je eens @JanD .  Als zowel lampje L1 en (na omwisselen) L2 brand is de Y-kabel in orde. Het betekent volgens mij juist dat maar één van de aansluitingen in de isra signaal geeft.

Dat wordt toch 0800-0402 bellen @janjgj , maar voor een monteur om dit te verhelpen.


We zullen het meemaken @RBxx ,ik hoop dat @janjgj ons op de hoogte houd.

 


Hi @janjgj

Wat jammer dat je nog maar van 1 van je lijnen de snelheid binnenkrijgt 😬

Is er inmiddels een monteur bij je langs geweest en zo ja, wat heeft die dan precies gedaan om het weer werkend te krijgen? Hoor het graag!


KPN-monteur is nu vanmiddag langsgeweest.

Bij controle van het ISRA-punt blijkt, dat er inderdaad maar 1 lijn binnenkomt. Monteur geeft aan dat hij dan in de wijkkast moet gaan kijken. Heeft hij gedaan en daar in die kast blijkbaar iets moeten herstellen en/of veranderen.

Na de nieuwe opstart van de modem werkt alles weer naar behoren. Zaak dus opgelost.


Ah kijk aan, top dat het direct verholpen is door de monteur en dat het nu weer naar behoren werkt 😊 Bedankt dat je het nog even hebt laten weten!


Reageer