Skip to main content

Hallo,

Enige tijd geleden (2 of 3 jaar) heeft een KPN monteur bij ons pairbonding toegepast na klachten over zeer traag internet en interactieve TV storingen.
Daarna was de internetsnelheid verhoogd naar maar liefst 45 Mb/ 5 Mb (!). Maximaal haalbaar op ons adres blijkt 50/7, dus het best haalbare (maar nog steeds erg traag).

Nu lijkt het alsof pairbonding weer is uitgeschakeld:
L2 op Experia Box v10 krijgt geen signaal binnen.
Huidig gemeten snelheid: 23/3.4, zowel bekabeld als Wifi.

Kan gecontroleerd worden of pairbonding in de centrale nog steeds actief is? Hier in huis lijkt alles in orde.

PS

Wanneer mogen we in onze wijk eindelijk glasvezel verwachten?

 

Groeten,
Theo *

Hoi Theo, 

Welkom op het KPN Forum! Wat apart dat één van de pairbonding lijnen niet actief lijkt te zijn. Ik zie dat je je gegevens al heb ingevuld in je Forumprofiel, dank daarvoor. Op basis daarvan heb ik je abonnement opgezocht en alvast een meting verricht. Op jouw adres is nog steeds Pairbonding beschikbaar en jouw aansluiting is ook nog steeds een Pairbonding aansluiting. Wel zie ik dat er een lagere snelheid dan verwacht op je modem binnenkomt, hetgeen overeenkomt met het beeld dat jij schetst. 

Je geeft aan dat in huis alles in orde lijkt. Heb je de bekabeling (en dan met name de bekabeling tussen je modem (de Experiabox) en het aansluitpunt) gecontroleerd? Heb je de Experiabox ook al eens gereset via manier 2 zoals hier beschreven? 

Ten aanzien van glasvezel zie ik dat er voorlopig helaas geen plannen zijn om glasvezel aan te leggen op jouw adres. Het glasvezelnetwerk wordt aangelegd door KPN NetwerkNL. Je kan de postcodecheck op de website van KPN NetwerkNL doen en je daar inschrijven om per e-mail updates te ontvangen als er nieuws is over het netwerk op jouw adres. 


Dag Heine,

de verbinding vanaf het ISRA punt naar het modem lijkt in orde. De ExperiaBox zelf is meermaals gereset, zonder resultaat. Wanneer ik de inkomende lijnen op het modem switch tussen lijn 1 en 2 wordt lijn 2 actief, dus de poorten lijken pok beiden in orde.

Ik zou nog kunnen meten op het ISRA punt, maar wát zou ik daar dan normaal moeten meten? ( ben elektrotechnisch onderlegd dus…. zeg het maar 🙂 )

 

groeten,

Theo*

 

 


Bedankt voor je toelichting, Theo. Dit is niet iets dat je zelf kan doormeten. Er zal hiervoor een monteur langs moeten komen, deze plan ik voor je in. Ik stuur je even een privébericht met meer info. 


Reageer