Skip to main content

Heb recent een KPN winkel bezocht om een prepaid kaart van 5 euro te kopen. Verkoper vroeg of ik al klant was. Hoewel ik al jaren een uitgebreid internet en tv abonnement heb van KPN, had ik beter deze vraag met nee beantwoord. Dan was ik met 2 min de winkel uit geweest. Doordat ik met ja antwoordde, werden mijn gegevens gelicht en zou de medewerker kjjken of ie een voordeliger pakket kon aanbieden. Op zich klonk dit interessant, maar het uiteindelijke doel was om mij de mobiele telefoon abbos van mijn gezinsleden naar KPN om te laten zetten. Alleen dan zou er voordeel te behalen zijn voor mij. Ik gaf aan dat ik dat niet wilde, de verkoper probeerde me zelfs lekker te maken ket een tablet enz. Nogmaals aangegeven dat ik geen interesse had en slechts m’n videoland en spotify abbo bij KPN wilde onderbrengen. Dit bood echter geen financieel voordeel. Uiteindelijk verliet ik na een half uur de winkel met mijn prepaid simkaart, gevolgd door zo’n 8 emails van KPN. Hieruit bleek dat mijn lopende abonnement werd omgezet in een nieuw abonnement met weer een nieuwe minimale looptijd van 12 maanden!!! Dus geen voordeel maar wel weer 12 maanden vast. Nog dezelfde dag geprobeerd de order hiervoor via MijnKPN te annuleren. Dit kon niet maar ik zou worden teruggebeld. Dat gebeurde de volgende dag. De “persoonlijke accountmanager” (zoals de man zich noemde) zou de order laten annuleren en mij een aantal dagen later terugbellen. Uiteindelijk zijn beide niet gebeurd. Hierover heb ik vervolgens een chat gestart met KPN die vervolgens aangeven hier niets aan te kunnen veranderen en verwijzen naar een klachtenformulier. 
Wees dus gewaarschuwd!!

Hoi @repost . Wat een gek verhaal.  

Heb je dat klachtenformulier uiteindelijk ook gebruikt?  Je kunt natuurlijk ook teruggaan naar de winkel en verhaal halen.

Als het allemaal gegaan is zoals jij schrijft, lijkt me dat zeker niet de bedoeling. 


Nee Erwin. Ik heb al teveel tijd besteed aan deze gekkigheid en ben niet in de veronderstelling dat het klachtenformulier hier iets aan bijdraagt. KPN biedt meerdere mogelijkheden tot kontakt waaronder de chat en telefoon maar niemand lijkt verantwoordelijkheid te willen nemen of afspraken na te komen. Het abonnement is inmiddels omgezet zoals vermeld maar op z’n minst zou de minimale looptijd van 12 maanden verwijderd kunnen worden. Zelfs tot dit verzoek lijkt men niet bereid. 


Mijn middelen zijn hiervoor beperkt. maar ik wil wel graag even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Ik mag als klant toch wel verwachten dat ik ergens nog een handtekening moet zetten voor zoiets?


Ik mag als klant toch wel verwachten dat ik ergens nog een handtekening moet zetten voor zoiets?

Nee. Er word al vele jaren niets meer met handtekeningen gedaan. Ik heb de afgelopen jaren al diverse keren abonnementen verlengt/aangepast. Nooit een handtekening hoeven zetten.