HalloĀ @jolodiloĀ ,
De domeinhouder kan vragen om nieuwe inloggegevens. Zodra hij die heeft, kan hijĀ de persoonsgegevens verwijderen.Ā
En anders kan de domeinhouder zelf een verzoek doen bij de eigenaar van de website om de hele website te laten verwijderen, maar dat is wellicht niet gewenst?Ā
Ā
Verder host kpn geen websites (meer) dus bij KPN zit u op het verkeerde adres.Ā
HalloĀ @jolodiloĀ ,
De domeinhouder kan vragen om nieuwe inloggegevens. Zodra hij die heeft, kan hijĀ de persoonsgegevens verwijderen.Ā
En anders kan de domeinhouder zelf een verzoek doen bij de eigenaar van de website om de hele website te laten verwijderen, maar dat is wellicht niet gewenst?Ā
Ā
@jolodiloĀ
Is het al gelukt bij de eigenaar van de website?Ā
Nee nog niet, ik wacht tot vrijdag. Dan ga ik een abuse klacht indienen. Ik denk dat de beste man er niks van snapt.
Wat een nare situatie @jolodilo. De hosting loopt tegenwoordig niet meer via KPN inderdaad dus ik hoop dat de aanpassingen snel gedaan kunnen worden. Lijkt mij inderdaad niet ideaal.
Bij wie loopt de hosting dan wel Remco?
Kun je het adres van die website hier plaatsen?Ā
Er staan nog heel veel websites van xs4all online. Zoek bij Google maar eens op "site:home.xs4all.nl stamboom" en je krijgt diverse stamboom websites.
Er staan nog heel veel websites van xs4all online. Zoek bij Google maar eens op "site:home.xs4all.nl stamboom" en je krijgt diverse stamboom websites.
Ā
Het gebruikte IP adres van die verschillende websites is steeds hetzelfde en de eigenaar ervan is LeaseWeb, je zult dan daar moeten zijn lijkt mij @jolodiloĀ
Het ip adres van deze website staat op naam van de kpn, dus ik moet bij de kpn zijn lijkt me.
Heel vreemd dat die homepage nog online is, volgens deze post zouden alle KPN homepages nu gestopt moeten zijn bij KPN:
Ā
Ook hier staat dat na september 2023 de KPN homepages verwijderd zullen worden: https://www.kpn.com/service/homepages.htm
Ā
Die van XS4All werden overgeheveld naar een andere hostingpartij.
Ā
Nog even wat sites met home.kpn.nl gecontroleerd die nog wel in de zoekmachine resultaten gevonden worden maar die zijn allemaal onbereikbaar.
Welke URL heeft die website waar je het over hebt, ook https://home.kpn.nl/<gebruikersnaam> ?
Het was een website op demon.nl, bv www.website.demon.nl
Dus toch xs4all.nl want die demon homepages zijn aliases die naar xs4all verwijzen.
Dan kom je toch weer op hetzelfde IP adres uit van LeaseWeb.
Dat de websites op de achtergrond gehost worden door Leaseweb heb je niks mee te maken lijkt me. Het adres eindigt op demon.nl, dus moet je bij xs4all/kpn zijn.
Het ip adres waar de website op draait kan wel van Leaseweb zijn maar de domeinnaam demon.nl (whois demon.nl) is bij KPN geregistreerd (registrar). KPN moet, lijkt me, inloggegevens van de backend van de website kunnen leveren of de website down kunnen halen want de website is immers een subdomein van demon.nl (www.website.demon.nl).
Of zie ik dat verkeerd en moet ik bij Leaseweb zijn?
De domeinhouder reageert niet meer dus ik wil nu wel actie richting provider ondernemen.
Normaal moet je zijn bij degene die de website host, maar neem anders eerst even contact op met XS4all, die moeten toch ook contact met die klant kunnen opnemen.
Zie: https://www.xs4all.nl/service/
Klantenservice
Heeft u vragen? Neem dan contact met op via telefoonnummer 020 398 76 66. We zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 08.00 - 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 - 17.00 uur.
Ā
Als XS4all de website niet kan/mag aanpassen/verwijderen dan moeten ze kunnen vertellen bij wie je dan wel moet zijn.
Ā
Zie trouwens ook de website van de Autoriteit Persoonsgegevens: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/themas/basis-avg/privacyrechten-avg/uw-privacyrechten-gebruiken
Als je nergens verder komt kan je daar ook een klacht indienen: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/een-tip-of-klacht-indienen-bij-de-ap
Persoonsgegevens zijn kostbaar en moet serieus mee omgegaan worden. Geen Ć©Ć©n melding is āteveelā of onterecht/onnodig. Mijn advies zou zijn om alle partijen in kaart te brengen:
- Van wie is het domeinnaam/registar, KPN begreep ik?
- Op welke server wordt het gehost? Leaseweb begreep ik?
- Wellicht ook XS4all een partij?
Zoek daarbij even goed naar de procedure voor Notice and Takedown. Dan zit je meteen bij de juiste afdeling. Ik gok dat de klantenservice niet volledig zal weten wat hier mee gedaan moet worden, wat kan zorgen voor vertraging. Verder geeft GeSp ook goeie informatie.
Het ip adres waar de website op draait kan wel van Leaseweb zijn maar de domeinnaam demon.nl (whois demon.nl) is bij KPN geregistreerd (registrar). KPN moet, lijkt me, inloggegevens van de backend van de website kunnen leveren of de website down kunnen halen want de website is immers een subdomein van demon.nl (www.website.demon.nl).
Of zie ik dat verkeerd en moet ik bij Leaseweb zijn?
De domeinhouder reageert niet meer dus ik wil nu wel actie richting provider ondernemen.
Wat geeft jou denk je het recht om inloggegevens van een derde te krijgen?
Ik vind persoonlijk het een zware keuze om de website down te laten halen, omdat iemand niet weet hoe het werkt.
Ā
Zelf zou ik dan zeggen: Ga in overleg met de maker, laat hem zijn inloggegevens opvragen (zijn gewoon de gegevens van de hoofdmailbox van KPN) en help hem om de bewuste gegevens off-line te halen.
Ā
Eenmaal online, altijd online. De URL kan opgeslagen in Internet Archive zijn, en zijn geĆÆndexeerd door diverse zoekmachines. En ten slot zijn ze met bijna 100% zekerheid al gebruikt voor het trainen van AI bots
Eenmaal online, altijd online. De URL kan opgeslagen in Internet Archive zijn, en zijn geĆÆndexeerd door diverse zoekmachines. En ten slot zijn ze met bijna 100% zekerheid al gebruikt voor het trainen van AI bots
Heb je zeker gelijk in. Persoonlijk vind ik het alleen geen reden om dan maar niks te doen. Als ik TS was, had ik wel overal een Notice And Takedown/DMCA ingediend. Dat soort verzoeken zijn wereldwijd de standaard, dus ook grote partijen zijn hier niet vreemd van.
Ā
Alle kleine beetjes helpen, al zal het nooit 100% verwijderd kunnen worden van het internet. Niks doen is altijd āergerā.
Als ik TS was, had ik wel overal een Notice And Takedown/DMCA ingediend. Dat soort verzoeken zijn wereldwijd de standaard, dus ook grote partijen zijn hier niet vreemd van.
Probeer maar een Takedown verzoek bij een Amerikaanse bedrijf, dat gaat niet zonder een rechtszaak een veel publiciteit, dat zorg weer voor, dat vele mensen juist de site gaanĀ spiegelen.
Als ik TS was, had ik wel overal een Notice And Takedown/DMCA ingediend. Dat soort verzoeken zijn wereldwijd de standaard, dus ook grote partijen zijn hier niet vreemd van.
Probeer maar een Takedown verzoek bij een Amerikaanse bedrijf, dat gaat niet zonder een rechtszaak een veel publiciteit, dat zorg weer voor, dat vele mensen juist de site gaanĀ spiegelen.
Ik heb nog nooit zon verzoek hoeven indienen maar volgens mij op basis van andere verhalen gaan ook Amerikaanse partijen er serieus mee aan de slag als je aanvraag sterk is (en dat is persoonsgegevens)
Omdat N&T/DMCA volgens mij per wet is geregeld in EU en VS. Dus al zou rechtzaak komen, worden ze met de grond gelijk gemaakt wat alleen maar reputatieschade zal opleveren.Ā
Ā
Zover ik weet is N&T/DMCA sterke manier zonder rechtzaak gedoe. In ieder geval het proberen waard.
Zover ik weet is N&T/DMCA sterke manier zonder rechtzaak gedoe. In ieder geval het proberen waard.
Je kan het "recht op vergetenā gelden maken bij Amerikaanse zoekmachines, maar je moet bewijzen dat het jouw eigen gegevens zijn, en de publicatie zonder jouw toestemming gebeurde. Een Takedown-verzoek van een particulier is zonder rechtszaak kansloos. Bovendien, indien je jouw rechtszaak zal winnen, gaat b.v. Google het zoeken naar "Pietje om de Hoek, geboren 01.04.1911 in Amsterdam, stamboomā blokkeren, maar het zoeken naar "Pietje om de Hoek, 1911, Amsterdam, stamboomā is nog steeds geoorloofd en levert het resultaat. Bij een Russische Yandex of Chinese Baihu weet ik niet of zo een "recht of vergetenā bestaat.