Skip to main content

Sinds een paar dagen ervaar ik dat mijn playstation 4 zorgt voor heel traag internet. Op het moment dat ik hem aanzet werkt het internet vrijwel niet meer op alle andere apparaten en de ps4 zelf. Normaal bij een wifi  speedtest zit het op de ps4 altijd wel tussen de 30-70 mbps ongeveer, en op mijn telefoon nog een stuk hoger. Maar nu daalt het op alle apparaten onder de 1. Als ik de playstation weer uitzet werkt alles weer perfect.Heeft iemand een idee hoe dit opeens kan, en belangrijker hoe ik dit kan oplossen?

Hoe deze  Playstation aangesloten? Bekabeld of via draadloze oplossingen?

En hoe is de rest aangesloten? Welk modem en zit er een switch tussen? Valt het modem dan ook uit?


De playstation is via WiFi aangesloten, net als de andere apparaten die ik getest heb tijdens de trage verbinding. Normaal gesproken gaat dit altijd prima, deze week helaas niet. Modem: Huawei echolife hg8245u. Geen switch ertussen. Modem valt niet uit, alle lampjes blijven branden en doen precies hetzelfde als normaal. 🤔


Hoi @Marcel De Jong . Welkom op het forum.

Kan het zijn dat die PS4 bezig is om updates binnen te halen en zo alle bandbreedte opslokt?