Skip to main content

Afgelopen maandag is er iemand geweest om glasvezel te installeren. Helaas blijft het PON lampje knipperen en heb ik nog geen internet. Zoals ik op andere topics kan lezen lijkt het erop dat deze nog geactiveerd moet worden?

@Merle89 U zou kunnen proberen om de stroom 2 minuten van dat kastje ( NT) te halen en weer aansluiten ( reset).  Mocht het PON lampje dan nog blijven knipperen is er geen verbinding met de wijkaansluiting.


Hi @Merle89! Heb je op dit moment helemaal geen verbinding? Dan is de snelste route even bellen met de klantenservice (0800-0402). Zij kijken direct met je mee. Mocht je niet gemoeid zijn met haast, dan kunnen wij je uiteraard ook helpen. Een reactie kan hier wel wat langer op zich laten wachten. 
Ik heb alvast een beetje meekijken. Ik zie dat het modem inderdaad geen verbinding maakt. Het 2 minuten stroomloos maken van het glasvezelkastje is inderdaad het eerste advies. 
Heeft dit iets opgeleverd?

 


@Lisa is het niet zo dat vandaag de klantenservice is gesloten? Helaas is het dan niet de snelste route. 😉


@Merle89 U zou kunnen proberen om de stroom 2 minuten van dat kastje ( NT) te halen en weer aansluiten ( reset).  Mocht het PON lampje dan nog blijven knipperen is er geen verbinding met de wijkaansluiting.

Als er geen verbinding is met de PoP dan zou het rode alarm-lampje branden. Als PON knippert kan dat verschillende dingen betekenen:

  • Activatie van ONT is nog niet gedaan
    • Activatie is niet goed verwerkt is ook een mogelijkheid
  • ONT krijgt wel signaal maar niet het goede signaal
    • Bij aanmelding op het netwerk wordt er een SFP-module op de DSLAM toegewezen. Als de patch verkeerd is gezet of er is een kruising gemaakt bij de aanleg krijgt de ONT vanuit een andere DSLAM-poort licht binnen maar het licht wat ie eigenlijk wilt hebben zit hier niet tussen.

 

@Merle89 de persoon die de glasvezel kwam installeren, was dat een monteur van KPN die enkel een kastje erop heeft geschoven of was het een monteur van KPN NetwerkNL die ook de glasvezel van buiten naar binnen heeft aangesloten? Had je hiervoor een ADSL/VDSL-verbinding? Dan zou je eens kunnen proberen of hier nog signaal op staat. Bij een migratie naar glasvezel zijn beide verbindingen actief tot het modem gekoppeld is op de nieuwe drager (in dit geval zou dat glasvezel zijn). Zolang die koppeling niet is gemaakt staat er nog wel signaal op de oude aansluiting.

 

Op de achterkant van het zwarte kastje waarop PON knippert staat een serienummer, beginnend met ACLF (of iets in die richting, het is de cijferreeks bij de tweede barcode van boven). Kun je die ook in je profiel vermelden? Mogelijk is opnieuw activeren de oplossing. @Lisa heb jij de mogelijkheid om zoiets door de backoffice te laten doen? 


Als je een storing hebt, kun je gewoon bellen @Dennis Schreve (24/7).

 

EDIT 2 min. later: Waarschijnlijk gebeurd dat als we hier een ticket voor aanmaken @NHendriks 


EDIT 2 min. later: Waarschijnlijk gebeurd dat als we hier een ticket voor aanmaken @NHendriks 

Ah helemaal top!


Ik heb het kastje even van de stroom gehaald en inmiddels knippert het PON lampje niet meer, nu heb ik een rood lampje bij alarm. Mijn oude verbinding werkt gewoon nog, dus ik heb gelukkig nog internet.


Hi Merle, helemaal duidelijk. Ik heb dit doorgezet naar de juiste mensen, wacht dus even een reactie af. Fijn nog dat je oude verbinding nog werkt en dus niet zonder diensten zit. 


Is hier nog iemand mee bezig??


Hi Merle, ik zie dat dit nog steeds in behandeling is. Ik zou graag een monteur met je in willen plannen, zonet geprobeerd om je telefonisch te bereiken. Zou dit later op de dag kunnen?