Skip to main content

Mijn Box 12 zit direct op het aansluitpunt waar de 'telefonie’ binnenkomt. De poorten 2, 3 en 4 zijn aangesloten met een Ethernetkabel. Hierop zijn eerste SuperWifi-punt, TV woonkamer en DVS-punt aangesloten. In de admin omgeving zie ik (bij Ethernet) dat die poorten werken maar ik kan niet ontdekken welk IP-adres (of MAC adres) van de aangesloten apparaten met welke poort correspondeert.

Wie heeft de juiste tip?

 

Op de hoofdpagina van de V12 interface zie je welk bedraad apparaat wat voor een IP heeft.
Volgens mij kun je dit uitklappen en zie je het MAC adres staan.


Beste Pauwerful,

Ik heb voor mijn gevoel werkelijk alles bekeken op de hoofd- en subpagina's. Ik voeg 2 schermadrukken bij. De eerste hier is van het hoofdscherm.

 

De tweede is van het Ethernet (sub)scherm waar ik de info zou verwachten. Daar krijg ik alleen het volgende te zien:

 

Wat zie ik over het hoofd???


Hallo @Huub van Baal 

Als je op het hoofdscherm kiest voor My Modem en op het volgende scherm Device Info → DHCP leases dan krijg je een kort overzicht van de aangesloten apparaten met hun ip-adres en mac-adres.


Het lijkt alsof maximaal de eerste 15 entries worden op de pagina komen. Ook zie ik mijn twee DVS aansluitingen niet (connectie naar slaapkamer). Kortom ik krijg geen compleet DHCP lease overzicht :sunglasses:


U heeft meer dan 15 apparaten? De apparaten die er wel staan herkent u allemaal?


Meestal zo'n 20 tot 26. Alles wat er staat klopt in ieder geval wel. Maar mis er dus wel een aantal